• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Cicci - trist med jobbet! Och tråkigt med MF givetvis, det är alltid tråkigt med MF . (Hade själv ett precis likadant för 8,5 år sedan - vilket så här i efterhand var tur eftersom jag tokruttnade på smabon ett halvår senare).

Har inte hunnit med här inne dag pga min lunch med glamourexet ska försöka läsa på lite om familjelivet medger ...

Kram så länge alla

Och Frullan: NU hittade jag ditt inlägg från igår om orsakerna till pojkpanik när Roffe föddes. Allt föll på plats. Kram till dig!

• fru AM

smint: vi har Linas Matkasse och är mkt nöjda men vi får den bara varannan vecka så vi har tänkt att ta en annan kasse från www.mathem.se den andra veckan

• passionsblomman

Till Nenne:

(Vagnen är helt fullproppad efter Iron Maiden-konserten.)
    Tjej ~20: Ja, vi behöver ju inte oroa oss för ficktjuvar i alla fall, ingen kan ju röra sig.
    Kille ~15: Det är någon som tafsar mig på rumpan.
    (Paus.)
    Killen: Är det nu man ska fisa eller? (Folk i vagnen börjar småfnittra.)
    (Efter en stund ringer hans mobiltelefon.)
    Killen: Hur fasen ska jag få upp den?? (Alla småfnittrar igen. Killen får efter mycket om och men upp telefonen ur fickan och svarar.)
    Killen: Tjena Älskling! Vart är du? Jag är på tåget! Nej jag är på tåget, vart är du? (Skrattandes) Va!? Blev du kvar på perrongen?
    (Alla i vagnen börjar fnittra hysteriskt.)
    Killen: Men älskling, det här är inte Dalarna, det är Stockholm! Det gäller att hålla sig framme!
    Läs mer »

Till AM:

Buss, Södertälje

Några gymnasietjejer sitter och pratar med varandra.
    Tjej 1: Vilken klass går du i?
    Tjej 2: Tvåan.
    Tjej 1: Är du 89:a?
    Tjej 2: Nej! Jag tog sabbatsår.
    Tjej 1: Är du jude?

Vaddå terror? Man får ju inte roligare än man gör sig-och jag har skittråkigt idag. Eller rättare sagt, flyr efter bästa förmåga från allt jag egentligen borde göra

• lunagarden

Oj, så livat det blev här då En trotsig 2-åring är inget mot en hormonstinn 14-åring som konfronterats med skolk och smygrökning, vill jag lova

• passionsblomman

Luna -Hoppsan! Ja då hjälper det förmodligen inte att du lägger dig på golvet och skriker och fäktar gissar jag.

eller vänta nu...

...kanske om du hotar med att göra precis det-i hennes skola. Och lyckas låta tillräckligt trovärdig när du säger det.

• smint
    lunagarden skrev 2010-08-24 16:50:34 följande:
    Oj, så livat det blev här då En trotsig 2-åring är inget mot en hormonstinn 14-åring som konfronterats med skolk och smygrökning, vill jag lova
    oj oj, nej det kan jag tänka mig, grannen har en dotter som är 15 och oj i min låda vad det skriks där inne emmelanåt..
  • BrudSommar2006

Smint, maken är lång men jag är kort fast vi har många långa på min sida också så hon har väl åkt på den genen från båda sidor skulle jag gissa.

• smint
    passionsblomman skrev 2010-08-24 16:52:23 följande:
    Luna -Hoppsan! Ja då hjälper det förmodligen inte att du lägger dig på golvet och skriker och fäktar gissar jag.eller vänta nu......kanske om du hotar med att göra precis det-i hennes skola. Och lyckas låta tillräckligt trovärdig när du säger det.

Det lät som en bra idé  jag skulle aldrig våga röka igen då iaf om ngn hotat mig med det

• passionsblomman

Jag har ju en anann tråd, "tantvarning" som jag varit i under flera år nu.
    Detta är ganska roliga exempel på vad för slags tant jag tänker bli.
    men det ger nog mer effekt om man flyttar tillbaka till Stockholm och kan vara ute och röja i kollektivtrafiken...

Hässleholm, buss mot garnisonen

En dam (~75 år) går fram till en buss och frågar:
    -Går den här bussen till Tormestorp?
    Busschauffören: Nej.
    Damen: Varför inte?
    Busschauffören (skrattar): För att jag inte känner för det.
    Damen: Jaha, passa dig så att jag inte hivar ut dig och kör dit bussen själv!

Buss, Göteborg

Några fjortistjejer har lagt upp fötterna på sätena. Bussen stannar på en hållplats och en tant ~70 kliver på. Hon betalar turen och ser sedan på tjejerna.
    Tanten (högt till chauffören): Får man ha fötterna på sätena?
    Busschauffören (leende): Ja, idag får man det.
    Tanten blir stum och går därifrån. Hon sätter sig på platsen bredvid tjejerna. Efter en liten stund lägger hon också upp fötterna på sätena.

Svar på tråden Livets toppar och dalar