• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

PB – hahahah jag läste "Sket i diket" och tänkte att det egentligen stod sket i bilarna i diket (alltså struntade i dem) och tänkte skriva något fyndigt om bajs men det behövdes ju inte. HAHAHAHAH Ni sörlämnningar är för roliga, undrar vad vi här uppe skulle ha för humorblaska på vintern att läsa om det inte vore för er!  

• smint

håller med att reimas ballongoverall var superbra, bra att röra sig i och varm och gosig.. undrar om vi skall satsa på det i år också eller om hon skall ha en rakare..  dom hade inte fått in dom i butiken jag handlade förra året än så får vänta och se

du behöver inte ha dubbla uppsättningar vinterkläder, men galonisar är ju bra om det alltid finns på fsk och stövlar.. men det kan man ju ta med fram och tillbaka också. så gör vi med stövlarna iaf.

• smint
    Klockarbol skrev 2010-08-24 13:25:11 följande:
      Jajemen, mitt på torget när vi var och hälsade på mina föräldrar! Vet inte vem som skämde mest, dottern då 6 år eller min mamma, men dom var väldigt samarbetsvilliga resten av dagen båda två Min mamma mummlade dock en del om huruvida vi verkligen var släkt eller inte....
    haha så underbart att du vågade göra så. 
  • nennesjuttioåtta

sörlänningar, ska det stå...

Parnassia – hahhaah ja jag måste ju åsidosätta mina önskningar i det här fallet. Men snart så. Poff! Är jag back in busines. Eller?!

• passionsblomman

Klockarbol, jag bara väntade på att du skulle kliva in och säga att du gjorde det. Efter vad du gjorde med trimmern så tvivlar jag icke ett ögonblick på att du är en "all the way-tjej"

Nenne,

• smint

ja den där snöstormen minns jag med fasa, vi var några som skulle gå på bio från jobbet och när vi gick in på bion var det lugnt eller bara lite snö.. 2,5 timme senare när vi kom ut var det fullt kaos.. kom med tunnelbanan till slussen, sedan var det bara att börja gå hem.. som tur var bodde vi i Sickla då så det var inte allt för långt, men i stövlar med klack var det inte så kul..  så mkt bilar det stod längs vägen nästa morgon.. helt galet

• Lapinette

Det var lite afterwork stämning i hela stan den kvällen .. för varför ens försöka åka hem. Fullt med glada, salongsberusade människor på t-banan när vi begav oss hemåt vid 21-tiden.

• nennesjuttioåtta

nä, nu ska jag knoppa ett tag. Måste ju orka med att föda ikväll.

• Klockarbol

Telis skrev 2010-08-24 12:38:59 följande:
    nenne, 15 november -98 va? Herregud, vad det snöade då! Det gick inga bussar pga snön så jag fick pulsa till jobbet i 1,5 timmar bara för att upptäcka att dom stängt när jag väl kom dit.

Den dagen vaknade vi till blå himmel, strålande sol och barmark -
    gissa om vi blev rejält förvånade när vi åkt en knapp mil mot staden och jobbet och det var snökaos och tvärstopp!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar