• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • muggles

Cicci: jäkla skit med jobbet! Men du trivdes väl aldrig där innan heller? Kanske dags att söka sig nya jaktmarker? Trist med missfallet, känns det ok psykiskt?

• muggles

Här är så lugnt på jobbet så jag tror jag somnar in. Verkar inte som om alla kommit tillbaka från semestern och tyskarna har väl precis gått. Får nästan inga mejl och det är ovanligt... Så därför hänger jag här och slappar. Gör verkligen inte skäl för min lön. El ja, jag finns ju tillgänglig iaf.

• lunagarden

Cissi - fy, vilket tråkigt bemötande på jobbet, stackare! Hoppas det ger dig motivation att söka ett annat jobb där de uppskattar dig! Eller skaffa trean!

Tråkigt att läsa om ditt MF

• Snartis

Cicci, faan vad surt att komma tillbaka till jobbet och ingen tjänst är planerad till dig. Du har väl inte varit nöjd med jobbet mellan V och L? Sök nytt .-)
    Mitt jobb längtade efter mig och ordnade en ny tjänst så jag verkligen skulle komma tillbaka.

• Lapinette

Cicci - vad surt! Men förhoppningsvis leder det till något bättre (jobb eller barn).

• lunagarden

Jag ska bara jobba 10 veckor mellan mina föräldraledigheter, så min vikarie är kvar och min chef har fixat jätteroliga utvecklingsprojekt till mig under den här tiden, längtar verkligen tillbaka. Skulle ha börjat i onsdags, men fick börja med att sjukskriva mig istället

Läkarbesök imorgon, hoppas på bra besked!

• Fru FruLLan

Cicci: Jävlarns vad trist emd jobbet. men att du ens överväger att gå tillbaka. precis som de andra säöger så har du ju varit rätt less på det hela. Ta och sök ett nytt vet jag. Det är ju helt oberoende en 3 a eller inte. Du kan vel vara mammaledig från ett nytt, det ska ju jag

Förstod att det var ett MF. men gumman helt ärligt så äör det vel ganska så bra att det inte blir någon bebis nu emd tanke på allt strul mellan dig och maken. Jag tror att det är bäst om ni försöker komma ihop er lite mer och SEN tar er 3a. för det är klart att du ska ha 3 barn. men att skaffa ett då det inte är så bra hemma det är ju varken bra för er eller barnet.

• FruCicci

ja det är skit surt!!!!!!!!! jag är så besviken.... fan.... snickara ihop en skittjänst bara för de måste... äsch...
    som ni skriver så vet ni ju att jag aldrig har gillat det, men man hade ju en förhoppning om att de skulle erbjuda ngt bättre villkor iaf.
    Jag har haft en jävligt bra lön så jag har suttit bekvämt mellan barnen och så där. Men man måste trivas med, jag är beredd att gå ner i lön bara för att få det bättre runt omkring mig.
    Jag kommer inte jobba 75% iaf´, utan ta ett 100% jobb nu och sen vara där till jag ska hämta. De får väl ge mig en varning i så fall Känns som det kvittar
    När jag skolade in Victor hade jag 100% betalt och var där 60% he he he
    Då när jag kom tillbaka fick jag med ett skitgöra, men då brydde jag mig inte eftersom jag visste att jag var gravid o hade 5 månader på kontoret. Tänkte bara att det var bra att ta skitgöra med, så man visar dem att man är ödmjuk och kan göra lite av allt... men nu är läget annorlunda.....
    Nä det blir att hoppa på maken nästa helg då! (kanske)

Ag MF så känns det verkligen inte alls. Man har ju hunnit tänka tanken på en 3a eftersom vi kom överens om att det var välkommet, men min flrsta känsla var ju inte jippie direkt.
    Jag blev mest förvånad över att mensen aldrig kom, och sen när den gör det 2 veckor senare så är det nigara fallen, skumt så man vill kolla liksom.

• Fru FruLLan

FruCicci skrev 2010-08-24 14:41:27 följande:
    Nä det blir att hoppa på maken nästa helg då! (kanske)

Är det verkligen en bra ide med tanke på hur du reagerade för några veckor sedan.

jag känner mig som en surkärring som bara pekar på det dåliga. MEN det har ju varit en del uppm och ner även under förra grav och kanske skulle ni utgå från ett bättre läge med numemr 3.

jag menar inte alls att vara så sur. jag vill bara att NI ska må bra och HA det bra innan ni utsätetr er för nåt som kan skapa ytterligare slitningar. Det kanske inte är värt det. Särskilt inte för de två barn ni redan har.

• FruCicci

Du har så rätt FRULLAN
    jag vet ju det (därför skrev jag kanske) men just nu så reagerar jag med det ända jag har runt mig, barn o graviditeter o tänkte bara "utväg".
    Men givetvis ska saker stabiliseras innan vi ens funderar på 3an.
    Min make kommer inte skvätta - tro mig, han vill ju inte ha 3an alls just nu

Svar på tråden Livets toppar och dalar