• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • smint
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 19:17:04 följande:
    Sweetiepajsaren!  Håller utkik efter kattluckan, ska bli sjukt spännande! En input ang vatten också, jag har hört att katter inte dricker vattnet om det är bredvid matskålen. Här hemma verkar det stämma iaf. Så är står det en skål med vatten på toaletten, och förut fanns det en i fönstret också men den slutade hon dricka ur. Sen har vi sett henne dricka kondesnvattnet från varmvattenberedaren också Så hon dricker när hon kommer över det, men inte om det står bredvid matskålen (vad nu det skulle spela för roll). 

Så gör mina föräldrars katt, hon klättrar upp på de mest konstiga ställen för att dricka men inte vid matskålen.. Står med båda tassarna på en hink och de andra två balanserades på ngt annat.. 

fru AM skrev 2010-08-24 19:14:42 följande:
    Oj - krya på dig. Resorb Hallon är annars ganska gott ...   Snaily: lycka till hos BM imorgon! Hej Sweet!
    ja det kan jag tänka mig, men fick ta det vi hade hemma till dottern, sambon glömde köpa den med smak...

• sweetstreet

Cicci,

jag förstår att det kan vara smart att stanna kvar där du inte behöver 2bevisa ngt" utan de känner dig. Men som sagt, det låter ändå som hej-kom-o-hjälp-mig-illa med hur de skötte ditt jobb nu när du kom tillbaks!

Tycker förresten det lät bra att du inte känner dig alltför deprimerad över ditt MF. Att det var såpass tidigt att du själv knappt hann fundera äver om du var gravid kanske gjorde sitt till? Samat att dina små guldungar säkert håkller dig bra sysselsatt???! ;

• lunagarden

sweet - New York, wow! Jag var där en weekend för 20 år sen, och har längtat tillbaka sedan dess!

• sweetstreet

Nenne,

hahahhaaaa du får hålla inne med fjärtarna ett tag till då! Eller kanske skaffa sådan där fotboja...!

Ang luckan så var det inga som helst problem.- Har mest dåligt samvete över att vi inte skickade den direkt för då hade ni haft den typ 2 månader tidigare. Eller iallafall 5 veckor eller något sådant...?

Ska kanske testa med vattenglas på olika ställen. Vi bor dock såpass trångt att vi ju nästan kommer ha det nära matskålen var vi än ställer det hahahaha!

Men eventuellt blir det ändå en fontän. Nu när Snaily här har sagt att det kan vara bra känns det ännu bättre. Just Lipton kommer nästan alltid när man spolar i krannen i köket och vill dricka så han föredrarnog verkligen rinnande vatten framför stillastående. även fast vi byter vatten i deras glas minst två ggr per dag. men han är en kräsen katt han. Som gillar rostad bagel med amerikansk cheddarost bäst av allt hahahahahaaa!

• sweetstreet

Luna,

kanske bir det dig jag ska fråga nästa gång vi lämnar staden då för semester. Alltså att du "gör en Hattis" och bor i vår lgh med våra katter....?

• fru AM

Sweet: hur är det med allt? Jobb och så där? Hur mår Lill-Skruttan som inte är så liten längre? Några nya söta svengelskspanska ord?

• sweetstreet

Fast jag har ju ingen aning om ifall Hattis skrivit höär att det var en hemsk upplevelse att bo i vår lilla lägenhet......  

• kikki kikki

Tittar in snabbt och ser att nenne int fått än......kryper ner i sängen igen med mina snorpapper och panodil.

kram på er alla

• nennesjuttioåtta

sweetie – hahah nancy är rädd för rinnande vatten Låter som en bra idé med fontän. Vet inte vad det finns för utbud på kattfontäner men gå bananas och välj en med lejonhuvud eller något annat classy.. eller not.

nu: MAAAAT!

Svar på tråden Livets toppar och dalar