• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

MSW - stort grattis till huset!!!

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-08-24 16:52:23 följande:
    Luna -Hoppsan! Ja då hjälper det förmodligen inte att du lägger dig på golvet och skriker och fäktar gissar jag.eller vänta nu......kanske om du hotar med att göra precis det-i hennes skola. Och lyckas låta tillräckligt trovärdig när du säger det.

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-08-24 16:59:20 följande:
    Jag har ju en anann tråd, "tantvarning" som jag varit i under flera år nu.Detta är ganska roliga exempel på vad för slags tant jag tänker bli.men det ger nog mer effekt om man flyttar tillbaka till Stockholm och kan vara ute och röja i kollektivtrafiken...Hässleholm, buss mot garnisonen En dam (~75 år) går fram till en buss och frågar:-Går den här bussen till Tormestorp?Busschauffören: Nej.Damen: Varför inte?Busschauffören (skrattar): För att jag inte känner för det.Damen: Jaha, passa dig så att jag inte hivar ut dig och kör dit bussen själv! Publicerat den 7 november, 2009 kl. 13:46 under Kollektivtrafik av Andreas Buss, Göteborg Några fjortistjejer har lagt upp fötterna på sätena. Bussen stannar på en hållplats och en tant ~70 kliver på. Hon betalar turen och ser sedan på tjejerna.Tanten (högt till chauffören): Får man ha fötterna på sätena?Busschauffören (leende): Ja, idag får man det.Tanten blir stum och går därifrån. Hon sätter sig på platsen bredvid tjejerna. Efter en liten stund lägger hon också upp fötterna på sätena. Publicerat den 29 september, 2009 kl. 22:28 under Göteborg, Kollektivtrafik av(Man ~35 och tant ~75 delar säte på bussen. Mannen reser sig för att gå av vid en busshållplats.)Tanten: Ursäkta, ska du av här?Mannen (ironiskt): Nej, jag reser mig bara för att det är så roligt.Tanten (surt): Nej, men då behöver jag väl inte flytta på mig då!(Tanten sitter kvar, dörrarna hinner stängas och bussen åker iväg.)www.youtube.com/watchKlockarbol, hängerú med?

Jobbar i kapp mig nu - att skratta så tårarna rinner är mycket roligare än att läsa bok i skenet av ett värmeljus
    Ja, alltså det åskade lite grann så strömmen gick :/

• Telis

Jag har varit ute och förlustat mig och druckit rödvin så här blir det stup i säng. Men Telispappan rapporterar en stooooooor bajsblöja (på Televinken) innan nattningen! Tjohooo!

• FruCicci

Ha ha Telis, det är ju galet vilken tur att du slapp den

Här har Victor krupp början, det är skit vädret och fuktighetens fel och kanske en förkylning att vänta... ja ja hostan känner man ju igen....

Louise är lite snorig med, hur ställer du dig till det Telis om jag kommer på fredag, fast hon kanske är bättre då. Man smittar ju innan det bryter ut iofs, men jag tänker på Televinken (o Astrid).

Suttit och kastat ut tentacklar i kväll, riktigt kul. Det är särskillt et företag jag varit kanon sugen på, så gick jag in o läste på en del och kollade vilka som jobbade med vad, så hittade jag en gammal kollega som jag har på FB med, så hon har fått mail i kväll

Annars har jag suttit med den där I Phone 4, det är ju en hel vetenskap för bövelen. Jag är ju så oteknisk... men men, maken som har den äldre versionen (nr 3) är duktigt avundsjuk och hjälper mig gärna
    Jag har blixt i min kamera, det störde honom, det har inte hans, he  he he

Fick lite energi på kvällningen, jag som alltid går o lägger mig med barnen.... borde ha gjort det om Victor ska ha en krupp natt lär jag vara dödstrött i morgon....

Nåväl, snart i säng!

Guten Nacht!

• start september

Blä, inlägget försvannn...

Tack all för bra diskussioner om barnuppfostran och vad vi själva varit med om.

Tack AM för bra skotips - reafyndade fina röda Viking.

Själv ställer jag in mig på MF, det känns som kroppen drar igång något nu.  Känns det inte mer än så här väntar jag på VUL på torsdag. Hoppas ändå nånstans att det kan vara ok, men det känns lagom  blått nu.

• Klockarbol

Cicci - så uselt av din arbetsgivare!  Blir så frustrerad! Har som 'uppdrag' hos min arbetsgivare att jobba med likabehandlingsfrågor (tidigare jämlikhetsfrågor men nu har lagen ändrats) och vi jobbar mycket med vikten av att den som varit föräldraledig ska känna sig välkommen tillbaka!
    Det är en tuff omställning i sig så det minsta man kan begära av arbetsgivaren är att de anstränger sig med välkomnandet!
    15 minuter välkommen tillbaka-träff! Frust! Skamligt

Hoppas du har vettigare kollegor än chefer?

PB - Hejja!

Nä, nu blev jag så arg så jag inte kommer ihåg vad jag skulle kommentera :/

Hej alla nygamla

• Hattis

Telis - schysst att tima hemkomsten EFTER bajsblöjan när det har förlustats med rödvin

Oj oj så mycket prat en vanlig tisdag, kul! Särskilt kul med kollektivtrafikdialogerna

MSW - hoppas att det hjälpte att bryta ihop lite och GRATTIS till kontraktet! Så kul, berätta gärna mer om själva objektet (jag har glömt om du har beskrivit hur det ser ut)

Muggles - jösses, jag fattade aldrig att du var utan maken på gynakuten den där gången! Fy sjutton. Ska ta fasta på ditt råd och inte gå på sent vul själv.

Sweeet - Hej hopp! Du skulle veta vad vi har skrutit om vårt boende i NYC för släkt och vänner och fotograferat utsikten från vardagsrummet och fått många Oh:n och Ah:n!!! Étt helt FANTASTISKT ställe att bo på så det så. Kan möjligen kännas mindre med liten toddler i den. Och Lipton och Tazo! Vad supergoskramiga de är! Som jag berättade för din trevliga granne så har jag aldrig varit med om katter som kramas.Tror liksom du själv att Snailys idé med rinnande vatten verkar smart, L ville ofta dricka från vattenkranen i både kök och badrum, slicka badkaret (kanske inte mitt förstaval )etc.

Smint - kul att du kommer in hit lite mer

Izzie - kul att du tittar in Spännande med syskonförsök!!! Hoppas verkligen att det går bra och att du slipper en massa krångel.

EGO: Känns ännu mer som jag är tre år efter de flesta med första barnet Har tittat på fotografier från sommaren med kompisar och deras barn... Hm. Fortsätter att blöda på dag 13 och spanar efter glada gubbar.

Dags för kojen. Kanske en Prick i ljusan dag imorgon? Vem vet...

Svar på tråden Livets toppar och dalar