• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

telis, jag grattar korpan i morgon, för hon är född 26 maj. Men nr 5 och 6 er ju lika ut närman är ömndrucken på morgonen...
    ¨men tack för att du kommer ihåg

AM o Bs, vad känner ni ag fredag. skorpis är lite snorig, men det verkar inte vara så farligt, hon är likom bara snorig, inte feber.... idag bättre iofs, men bestämm ni.

Mugglan, vad bra att du fick in den gamla tråden, så nyisar fattar hur tighta vi är och hur allt en gång började.
    Lycka till med läsningen Luna

• smint
    Telis skrev 2010-08-25 07:53:58 följande:
    MSW, vad roligt med huset! Berätta gärna mer. Izzie, jag glömde säga det men det är jättekul när du tittar in. Håller tummarna för syskonförsöken! Cicci, men gud vilket tråkigt ställe du verkar jobba på. Hoppas du hittar något annat! Om det är ok med AM och BS att du kommer trots att Skorpan är snorig så är det okej med mig! Säg grattis till Skorpan idag, Cicci! smint, skönt att du mår bättre! Lite tur att ni gått omlott med sjukan, du och sambon, ändå. Det måste ju vara fruktansvärt om man är sjuka bägge två saktidigt och man har ett barn att ta hand om och roa.
    ja lite tur är det allt. Dottern klättrar på väggarna här hemma, vill inte skicka henne till fsk när vi inte mår bra.   Men dom skriver så roligt i sin sjukpolicy. Om barnet haft magsjuka skall det vara hemma 48 timmar såklart och dom kan även komma om någon förälder är sjuk.  Men om dom vinterkräksjuka gäller samma hemma tid, men dom skall vara hemma om ngn förälder är sjuk..  Men hur fasen vet man vad man har??

jaja får lufta henne lite på terassen och på allmänningen när alla pipit iväg till jobb och skola här runt i kring.. 

• smint

Cissi: Tror Telis syftade på dagens namnsdagsbarn

• smint

jag har kikat in lite i den första tråden för ett tag sedan. Så häftigt att den fortfarande lever och roligt att se hur många som hängt kvar av er.

• lunagarden

smint skrev 2010-08-25 08:19:50 följande:
    ja lite tur är det allt. Dottern klättrar på väggarna här hemma, vill inte skicka henne till fsk när vi inte mår bra.   Men dom skriver så roligt i sin sjukpolicy. Om barnet haft magsjuka skall det vara hemma 48 timmar såklart och dom kan även komma om någon förälder är sjuk.  Men om dom vinterkräksjuka gäller samma hemma tid, men dom skall vara hemma om ngn förälder är sjuk..  Men hur fasen vet man vad man har?? jaja får lufta henne lite på terassen och på allmänningen när alla pipit iväg till jobb och skola här runt i kring..   

Knasigt, enda sättet att säkert få veta är att ta prover, och vilken mottagning vill ta emot en kräksjuk/magjuk...

Men ett säkert symptom på vinterkräksjuka är att man spyr kaskader.

• FruCicci

Och JAG var direkt efter KOKO på sid 3, sen var jag fast

• Telis

Cicci, ja jag menade för att hon har namnsdag idag! nDu får gratta både idag och imorgon!

• lunagarden

FruCicci skrev 2010-08-25 08:18:10 följande:
    Mugglan, vad bra att du fick in den gamla tråden, så nyisar fattar hur tighta vi är och hur allt en gång började.Lycka till med läsningen Luna

Att känna till historia och ursprung skapar alltid en större förståelse och kunskap, oavsett ämne

• Telis
    FruCicci skrev 2010-08-25 08:25:11 följande:
    Och JAG var direkt efter KOKO på sid 3, sen var jag fast
    Ha, vad kul!!
  • Telis

Vi kanske skulle ha det som inträdeskrav i galleriet - att man läst (coh förstått ) samtliga tidigare trådar.

Svar på tråden Livets toppar och dalar