• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

MSW – grattis till husköp, läskigt men häftigt!

Lappis – weeeh, är det idag! TÄnkte på dig i natt att det borde ju vara vilken dag som helst. Kom igen, sätt den där stämpeln OK nån gång och snabba på med byråkratiet!

Fru E – hahaha det var länge sen magen passerade söt-stadiet. Nu är den bara ... där. Hur var det Am skrev, så framåt.

• fru AM

Muggles: när är det Moa fyller? Såg förresten i första tråden att du förutspådde att tråden skulle leva i evigheter! Rätt gissat!

• Lapinette

Jag kom in på sid 9 och på sid 10 skriver jag om att jag inte tar det för givet att jag kan bli med barn. Känner flera vänner bla, bla, bla ... adoption. Sen någon sida senare skriver jag till Cicci:

Min man är nog mer den som har varit övertygad om att han vill ha barn. Jag hade ett alvarligt samtal med honom redan det första halvåret vi var tillsamman om det här med barn. Om han kunde tänka sig att stanna med mig även om jag inte kan få. Tar inget förgivet utan hoppas bara att vi kan.

• muggles

Lappis: jag hade för mig att ni skulle få besked typ i dagarna men så är det en vecka till! Men det sämsta är ju väntetiden efter beskedet, att ni inte ens kan få ett barn på hela nästa år

• muggles
    fru AM skrev 2010-08-25 10:25:11 följande:
    Muggles: när är det Moa fyller? Såg förresten i första tråden att du förutspådde att tråden skulle leva i evigheter! Rätt gissat!
    26/8. Åh fan?! Jag kanske aspirerade på dina mediala egenskaper?
  • nennesjuttioåtta

muggles – laktulos dricker jag varje morgon, fiser illa som en sämre surströmmingsskiva. Blörrk!

Fru E – PWAAAHAHAHAHAHAHA ni skulle komma hit på studiebesök, här tar varje rum 6-8 månader att renovera. Tur vi bara tar ett i taget.... 

Ikapp!

• muggles

Lappis: så klok så klok. Synd att du förutsåg det bara

• muggles

Jag tycker inte ens vi är i fullständig ordning (så som jag vill ha det) än fast vi flyttade in i NYTT hus i januari. Men då har vi å andra sidan barn vilket tar ner effektivitetsgraden ngt. Samtidigt är det ju kul att hålla på (iaf när man slipper riva ner ytskikt mm, bara att tapetsera på nytt på en clean vägg).

• Fru E

Nenne-talat ur eget tycke så är din mage söööööt så det så *pekar med hela handen*

Jag tror att det är jag som har lite höga förväntningar på hur mycket man hinne med på en vardagkväll men måttet är att vi ska göra något varje kväll litet som stort, svårt bara när man ser allt man KAN göra men inte hinner. Jaja vad är en bal på slottet

• Lapinette

mugglan - har alltid haft den insikten ... att man inte kan ta det för givet.

Svar på tråden Livets toppar och dalar