• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • viktualia

Cicci - åhå! då var det i närheten av fel familjemedlems födelsedag som jag hade placerat lillebror till Conny! Tack för uppdateringen!

Snaily - jag hade ju en halvrisig BM på MVC... och det är ju när målgången närmar sig som det blir mer intressant med de där kontakterna...så byt du!

• FruCicci

Kängu, de kommer inte ta slut, jag lovar! De kommer rea ut dem dessutom i ddecember för de får in nya då, så är det på Åhlens som har alla braiga märken.
    Lousie kommer få ha Victors Superfit som han hade i stlk 23, är de förstora i kanske december eller november när man börjar iaf, så lägger jag i en varm sula så det så.
    Alla stressar så att saker ska ta slut, men med så många affärer som säljer både skor och barnkläder, så är jag säker på att det finns något kvar, annars begagnat!

• viktualia
    snaily skrev 2010-08-25 11:38:25 följande:
    ParnassiaJa, funderar också på det... men kommer nog tycka det kommer kännas pinsamt att byta efter att ha träffat henne en gång, svårare att motivera liksom. (Och jag träffar henne i mitt jobb titt som tätt, annars skulle det inte spela så stor roll.) Konflikträdd, jag?
    Men kan du inte motivera det med att det känns bättre att gå hos nån som du inte behöver träffa i jobbet?!?! Det skulle jag tycka i alla fall!
  • kängu

Snigeln, byt barnmorska!!!! *talar med min stränga röst, den som jag använder när hundarna snor mackor från Ru*

• FruCicci

Kan ni som har mitt mobil nummer, skicka ett sms med er namn bara, så jag slipper lägga in alla nummer manuellt.
    Jag får inte till det med sim kortet och mina gamla kontakter, så jag behöver lite hjälp på traven, har ju som sagt ny telefon.

• FruCicci

AM, kanske ska ta en förmiddagskaffe hos mig efter dagis, eller på kondiset på Storgatan på fredag och sen köra ut med min bil? Då kan du ju haka på? OCh guida mig rätt Vad sägs?

• Klockarbol

FruCicci skrev 2010-08-25 11:18:53 följande:
    Jag hade lite ångest för att jag hade ett dåligt möte, hade svårt att gå o lägga mig o sen somna. Sen var det så klart en skit natt, men min make tog dett. Jag var uppe 2 ggr, han 5 OCH jag har sökt jobb idag och de är redan jätte intresserade av mig. På ett företag på Östermalmstorg, som jag har suktat efter i ett antal månader, ibland är världden rättivs

Yay! Helt rätt och starkt jobbat!

• Klockarbol

snaily skrev 2010-08-25 11:29:43 följande:
    CicciSa jag inte att det perfekta jobbet bara väntar på dig därute? Kanske alldeles utanför husknuten, hoppas! Shit vad ni skrivit den lilla stunden jag varit borta, ska snart läsa igenom lite mer noga, men skulle behöva lite snabb akut hjälp med ett dilemma: Ska jag byta barnmorska?? Hittills haft en ordinarie som jag tyckt sådär om, men börjat tycka bättre och bättre om. När hon var ledig i somras var jag en gång till en annan BM, på nästa ort ca 6 mil bort, som jag verkligen gillade! Nu ska min ordinarie sluta (typ NU) och ersättas av en människa som jag instinktivt inte riktigt gillar, fast aldrig träffat henne i barnmorskesammahang förstås. Frågan är om jag ska byta till hon som verkade så bra som jag träffade i somras - det känns lite fånigt då det är myyyycket längre att åka... men å andra sidan, sen när jag går på havandeskapsledighet så har jag väl ändå inget att göra om dagarna så en utflykt på 12 mil tur och retur till barnmorskan kanske inte gör så mycket då...Eller ska jag gå på det mycket närmare stället till den förvirrade tredje barnmorskan som jag inte tror jag kommer klicka med...???

Gå på magkänslan och byt! Jag önskar att jag hade varit så klok en gång i tiden!

• snaily
    viktualia skrev 2010-08-25 11:41:11 följande:
    Men kan du inte motivera det med att det känns bättre att gå hos nån som du inte behöver träffa i jobbet?!?! Det skulle jag tycka i alla fall!
    Känns inte som det finns många här i trakterna som jag INTE behöver träffa i mitt jobb. Måste genast forska i om den andra (den bra) BM också är kund hos oss... inte alls otänkbart...
Svar på tråden Livets toppar och dalar