• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Snaily - du kanske kan ge BM på närmare håll iaf EN chans?

• FruCicci

Lapinette skrev 2010-08-25 11:20:14 följande:
    Cicci - vad härligt! Nära och allt!

Jag är överlycklig, det är så peerfekt (ha ha som om jag redan har fått jobb)...
    Hur som är det stort att skicka en ansökan för mig som inte har gjort det på länge. Jag läste upp det för min inteligente make och han tyckte det var perfekt! hanbrukar annars vara besserwisser o rätta allt, men han kunde inte gjort det bättre själv

Hade verkligen varit perfekt för mig och barnen, åååååå, ett stenkast hemmifrån...

• kängu

Parnassia, jo visst kan jag ju mäta men det är ju ett tag kvar till man kan börja använda vinterskorna, så frågan är hur mycket hans fötter växer tills dess... Jaja jag får gå på måtten han har nu och så lägga till lite. Tack för tipset

• FruCicci

kängu skrev 2010-08-25 11:27:45 följande:
    Cicci, kul med ev. nya jobbet! Ni storleksexperter i tråden, jag håller på och kollar på vinterstövlar till prinsen. Han har strl 20- 21 nu- vad sjutton ska jag satsa på i vinterskor?? 21? 22? *förvirrad*

jag skulle vänta med att köpa och antar att du kommer landa på stlk 23, det hade Victor och han är född juni...

• snaily

Äh - förresten, det var inte så panikbråttom ser jag nu, trodde de hade telefontid hos barnmorskan nu så funderade på att ringa idag, men dagens telefontid är redan slut. Ja ja.

Besöket idag gick bra hur som helst. SF-mått på 24-25 (precis på kurvan), normalt blodtryck och socker, dåligt Hb men i alla fall inte sämre än senast. Niferexen verkar hjälpa. Fick lyssna på hjärtljud också, Ynglet var inte alls still och försökte typ sparka sönder lyssningsapparaturen Hjärtfrekvens på ca 130.

Nenne
    Härligt att det såg bra ut! Fredag eller lördag som gäller alltså!
    Staffan är KUNG

• FruCicci

Snaily - jag skulle gå på magkänslan och byta! Det är viktigt! Ju längre tiden går destu oftare ska ni ju ses och det är bra om det klaffar!

Vickan, lillebror till Conny fyllde 1 år den 22 augusti.
    Moa fyller den 26 augusti
    Kicken fyller den 18 augusti

Jag ses gärna på lunch en fredag Snarits, men tidigast om 2 veckor, vi ska till Orsa på bröllop nästa helg och sen ska vi ju till Telis som det ser ut på fredag denna veckan.

• kängu

Cicci- du har nog rätt i att jag ska vänta! Är dumt att chansa och köpa fel strl, så jäkla billiga är ju inte vinterkängor precis. Är bara orolig att allt ska ta slut...

• snaily

Parnassia
    Ja, funderar också på det... men kommer nog tycka det kommer kännas pinsamt att byta efter att ha träffat henne en gång, svårare att motivera liksom. (Och jag träffar henne i mitt jobb titt som tätt, annars skulle det inte spela så stor roll.) Konflikträdd, jag?

• snaily

Oo, grattis i efterskott till Lillebror alltså!

Svar på tråden Livets toppar och dalar