• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Snorkis - skickar MASSOR med kramar. Vi förstår om du inte orkar svara på inbox men din idé med ett Worddokument låter himla smart. Vill du att vi ska inboxa våra mailadresser eller vill du att någon här inne tar hand om distrub. så att du slipper tänka på det? Men självfallet bara till sådana som "känner" dig.

Usch och fy, lider med dig din och din man!

• Snorkfröken77

Cicci - Jag har inget alls nu, som vanligt alltså, vanliga flytningar. Har varit så i fyra dagar. Hur länge ska man vänta innan man kan tro att det är över?

• muggles
    fru AM skrev 2010-08-25 10:35:54 följande:
    Muggles: så Moa fyller imorgon alltså? Vad får hon i present? (Om du nu vågar skriva det här med tanke på hennes läskunskaper ... )
    HAHA! Hon får en springcykel av farmor och farfar, en Brio-barnvagn (röd, ej rosa!) av mormor och ett "Pippi-hus" (www.susantoys.dk/images/44443688.jpg) av oss. Vi hade tänkt ge barnvagnen men så snodde min mamma den idéen. Hon får även några Pippi-figurer av svägerskan m familj.

Nenne: VA? Var Pricken int´ söt??? Då behöver haon inte komma ut...

Vickan: har du så galet stora skor?! Själv har jag 36/37 och brukar få höra "vems bebisskor är det som står i hallen?"

• Lapinette

Snorkis - när min väninna råkade ut för samma sak i fjol så var min första tanke att sånt där händer inte av idag. Jag hade aldrig hört det tidigare men som du säger nu när man pratar med folk runt omkring en så känner nästan alltid någon någon annan som ... men liktväl är det för HEMSKT! Har ni fått hjälp på sjukhuset, stöd och någon att prata med?

• FruCicci

Nä fy bubblan, men jag hörde igår att det är minst 350 par om året. Jag har hört alldeles för många senaste tiden

Vi alla har sorg i hjärtat för er skull.
    Jag har själv läst på FL då jag konstrade till det med min sena abort, det tog skit hårt på mig och jag var inne dit. Men det går inte att jämföra så klart. Jag ville mest säga att är det något FL har som är bra, så är det nog Änglarummet!
    Läs vidare där i din takt o reflektera i din takt...

• Snorkfröken77

Lappis - Såg att det går framåt för er med adoptionen, jag blir så glad för er skull! Hoppas det går fortare än ni tror att få ert barn, ni som väntat så! *kram*

Inboxa mig era mailadresser så mailar jag när jag skrivit ner min berättelse.

• Oupsie

Snorkis, ett wordokument låter som en jättebra idé. Jag har för mig att Telis erbjöd sig att skicka vidare ett ev dokument till alla i tråden eftersom hon har de flestas mailadresser som galleriansvarig.

Så obeskrivligt orättvisst och sorgligt livet kan vara . Stora stora kramar!

• start september

Snorkis,

vad bra att du hittat till Änglarummet. Min vän som också förlorade barn sent (fast inte på långa vägar så sent) fick mycket stöd och hjälp där.

Stor stor kram 

• FruCicci

Snorkis gumman, då tror jag faktiskt att det är slut!!!!!
    Gud så skönt i så fall!
    Var det bruna flytningar inna det tog slut helt och blev som vanligt så tror jag det. Så var det för mig. Eftersom du inte ammar av förklarliga själv, blir man som vanligt snabbt, dvs, ÄL och fertil igen väldigt snabbt. Min granne fick 2 barn med 10 månaders mellanrum, eftersom hon fick mens och inte ammade....

• FruCicci

Snorkis, jag kommer anmäla mitt inlägg och få dem att ta bort det, men du noterade min adress nu iaf...

Svar på tråden Livets toppar och dalar