• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Snorkis, jag säger som alla andra, känn inte att du måste sätta dig och svara enskilt på allt i inboxen! Det är not inte någon enda en som väntar sig det.

Jag inboxar min mail, men jag har också för mig att Telis erbjöd sig att skicka vidare?

Iallafall, du kanske ändå vill ha oss på en lista, då är det ju väldigt enkelt att nå alla samtidigt, ifall du vill det, både nu och i framtiden.

*Kramar och gråter, precis som Nenne*

• Fru E

Snorkis-här kommer en stor kram från mig med

• BrudSommar2006

Vickan, affärer är jag usel på tyvärr så inga råd härifrån.

• viktualia

Snorkis - håller med de andra... du behöver verkligen inte känna att du måste svara på alla inboxmeddelanden om du inte vill eller orkar!! Och maila Telis är väl en smart lösning!
    Bra att ni fått en bra kurator!!!

Mugglan - japp, jag står stadigt på marken! Stl 37 i skor hade jag när jag var 7 och började ettan...

Ore - SÖK! Så får du reda på mer om det andra jobbet och kan jämföra lite mer! Hur är det nya jobbet i förhållande till det gamla- arbetstider? pendlingsavstånd?

• nennesjuttioåtta

ore - håller med mugglan. Du kan ju alltid söka och känna efter och tacka nej om (NÄR) du får det. 

• snaily

Tack för alla tankar om mitt eventuella barnmorskebyte!
    Jag ska nog ringa och prata med den tilltänkta i alla fall, kolla så inte hon också tänker försvinna från sin tjänst snart.
    Tror jag har knappt 6 mil dit hemifrån, men man kan absolut passa på att göra lite ärenden i den byn om man ändå åker dit... kanske gå i lite affärer som inte finns på närmare håll, kanske en sväng till brukshundsklubben (om jag känner mig ambitiös), osv.

• snaily

Just det, håller med föregående talare om jobbet, Ore!

Vi ska på fest på lördag och jag har idag provat mig igenom hela klädgarderoben nästan... tänkte att jag har väl några klänningar som är rymliga, men icke! Jo, någon men den känns alldeles för somrig om man ska lita på vad väderleksrapporterna spår inför helgen. Hur som helst kom jag på sen att jag fått (låna) två klänningar från Koko och den ena passade perfekt, tjoho!

Nu MÅSTE jag masa mig ut på hundpromenads- och mathandlingstur, så ruggigt väder så jag vill bara fortsätta sitta i soffan och kura.

• nennesjuttioåtta

snaily – våra besök hos bm har bara tagit en kvart typ. men det är kart, klickar det inte så...

• BrudSommar2006

Iris har somnat i sin saccosäck utan sovblöja nu så nu kissar hon väl i säcken igen för hon har precis satt i sig en flaska vatten, suck. Det går verkligen upp och ner med hennes kisseri, men, men.

Grävde fram regnskyddet till Teutonian idag, har inte använt det förut och jag begrep mig inte på det alls, alltså jag fattade ingenting. Jag fick gå ut i garaget hämta det till Iris vagn.

Det ser ut som om Astrid kanske håller på att bli en rumphasare precis som Hektor. Iris kröp ju inte förrän vid tio månader men däremot rullade hon dit hon ville innan dess. Astrid rullar ju inte alls, hon bara sitter.

Svar på tråden Livets toppar och dalar