• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

Jag vill absolut inte verka okänslig genom att fråga så jag hoppas inte att det uppfattas så men får man vara med och välja plats på kyrkogården alltså? Vad fint i så fall.

• muggles

Nä nu dagishämtning (här hämtas det varannan dag och lämnas varannan enl en snörrät ingenjörsmässig fördelning MOAAHAHAHAAAAAAAAAAAA)

Imorgon är jag på kundbesök (äntligen ngt att göra!) hela dagen så får ta mig en titt på härliga Landskrona.

• fru AM

BS: I like rumphasare! Fast nu har han utvecklats till knähasare. Också sött. Och snabb som en gepard.

• Snartis

Muggles: gå och ät kebab på Rodos i Landskrona mmmm gott gott

BS: har du det extra regnskyddet till Teutonian? med genomskinlig del framför öppningen till vagnen. Det är helt underbart  
    Hojta till om du behöver få hjälp med hur man sätter på det

• Telis

AM, sidan 66. Du är ju rena rama nykomlingen.

nenne, nog har proppen släppt alltid. Jag har fått ta hand om två rejäla bajsblöjor idag.

cicci, håller tummarna för jobbet!!

snaily, jag hade aldrig bytt från en som var bra till en som var jättebra om det var mycket längre att åka. Jag tycker inte att det är så himla viktigt med barnmorska, man är ju bara där för att kolla blodtryck och annat, det tar inte många minuter. Men jag har ju å andra sidan mått bra och inte haft några problem heller. Följ ditt hjärta!

Snorkis, det låter väldigt bra med ett Worddokument. Känn inte att du måste svara på varje meddelande i inboxen, jag är säker på att ingen förväntar sig det. Ta hand om dig!!

Snorkis igen, jag sammanställer en lista med dom mejladresser jag har och skickar dig. Använd den om du vill.

• viktualia
    Snartis skrev 2010-08-25 15:48:41 följande:
    Muggles: gå och ät kebab på Rodos i Landskrona mmmm gott gottBS: har du det extra regnskyddet till Teutonian? med genomskinlig del framför öppningen till vagnen. Det är helt underbart   Hojta till om du behöver få hjälp med hur man sätter på det
    håller helt med om att det är förträffligt!!
  • nennesjuttioåtta

hehehhe först that 70's show och sen mammas nya killes nya program på radion. Vilken rolig eftermiddag! Woohooo!

Sen har jag även fått tillfälle att testa värktimern på allvar, men nu har det klingat av.

• nennesjuttioåtta

och så går det lättare att skriva när det inte sitter en katt och trycker ned alla tangenterna samtidigt...

• snaily

Nenne
    Loggade in BARA för att tipsa dig om MNK, och så har du redan skrivit om det...
    Värktimer, spännnade!!

Telis
    Från en barnmorska som (jag tror är) dålig, till en som är bra, alltså!
    Tycker det är lite jobbigt att dra hela historien om mitt konstiga blodvärde och oro och specialkontroller, för ännu en ny bm. Hon som jag funderar på att byta till är redan insatt i det hela vilket känns skönt!

• Telis

Så där, nu ska vi se om vi kan göra åtminstone en sak i livet lättare för Snorkis.

Jag har följande mejladresser (dom som det inte står något på är privata hotmail/gmail/osv-adresser):

Frullan

Frejis

Liten

Ore (jobbmejl)

Izzie

MSW

Vänner

Mrs B

koko (jobbmejl)

Parnassia

snaily

Oupsie

passionsblomman

kängu (verkar vara en adress med gammalt efternamn - ok?)

Hattis

porchez

BS (jobbmejl)

Tinga

Vickan

Piggelin

Lappis (jobbmejl)

nenne

Cicci

mugglan (jobbmejl)

AM

Sweet (en svensk jobbmejl)

Oms

Fru E

pirr

- - -

Har jag missat någon som borde vara med?

Är det någon som inte vill att jag skickar mejladressen vidare till Snorkis?

Och är det någon som har en annan mejladress som jag hellre ska använda? Mejla mig i så fall på telemarkgrrl@gmail.com så ändrar jag innan jag skickar en lista vidare till Snorkis.

Svar på tråden Livets toppar och dalar