• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Snorkfröken77

Hej igen,

jag har funderat på hur jag ska berätta för de som vill om det som har hänt och jag tror jag gör så att jag skriver ner allt i ett word-dokument, så får vi vi ser hur jag ska distribuera det till de som vill läsa. Jag känner att jag vill vara helt ocensurerad och då känns det inte bra att lägga det på ett öppet forum samt att ingen behöver läsa det som inte vill.

I går var vi på kyrkogården och bestämde plats där hon ska ligga, känns så overkligt. Att jag har varit gravid, fött barn och fått barn känns som en dröm. Undrar när man ska fatta? Stundtals kommer verkligheten ifatt mig och då är det som att jag ska gå under om jag släpper fram allt jag känner. Så jag pyser lite då och då för att klara det.

Jag vill än en gång tacka för alla mina meddelanden i inboxen, jag ska ta mig i kragen framöver och svara på dem.

Sen vill jag ge lite pepp och lyckönskningar till Nenne som snart ska föda! Du kommer klara det galant och när du får din bebis på bröstet pussa den från mig då. Jag hållar all tummar och tår för att du får en fin erfarenhet.

• nennesjuttioåtta

Snorkis – åh, absolut att jag ska göra det!!! Tack så mycket! *kramar om och gråter*

• nennesjuttioåtta

Det finns verkligen inte ord som räcker till

• snaily

Snorkis
    Ett worddokument låter som en väldigt bra idé så du känner att du kan skriva vad du vill. Åå kyrkogårdsbesök, så obeskrivligt sorgligt! Stor KRAM på dig!!!

• Snorkfröken77

Nu till två frågor av mer praktisk natur, ni erfarna kvinnor

- När vet man att avslaget är slut? Hur många dagar utan blod eller bruna flytningar? (jag vet att jag kan ringa BM men jag börjar bara gråta när jag pratar med henne)

- Någon som inte ammade som fick tabletter mot mjölken på fölossningen? När kan man förvänta sig att det verkligen slutar? Jag läcker några droppar då och då och det skär verkligen i hjärtat varje gång.

• FruCicci

Hoppsan, det där var inte så smart att lägga sin mail där kanske, skulle inboxat kanske.... nu får jag nog ta bort inlägget.....

Am, make ska inte ha bilen

• FruCicci

Snorkis, jag blödde 6 veckor med fösta barnent och ca 3-4 med andra... det är olika. Men det kan komma o gå... har du hade haft brunt endast skulle jag sagt att det snart var över, men du skriver rött......

jag ammade.... men jag har en kompis som fick ngt eftersom hennes son sög på läppen i magen ochkunde inte suga på tutten när han kom ut så de började med flaska. Hon sa att hon fick tillbaka mensen efter bara ett par veckor o började då med piller

• FruCicci

nä jag läste fel.... när det bruna börjar blir mer ljusbrunt.... då är det på g att sluta, det blir mer o mer som vanliga flytningar och detta är individuellt hur lång tid det tar

• Snorkfröken77

Nenne - Tack! Jag tror fortfarande Pricken är en kille, ska bli roligt att se vad det blir! *kramar*

Snaily - *kram*

Cicci - Jag läser en del på FL, de har ett underforum som heter Änglarum, det är faktiskt en tröst att läsa om andra i samma situation. Jag har dock inte orkat skrivit något själv ännu. Jag har sparat din adress! Har hört från flera vänner och släktingar nu att när de berättat om mig så är det alltid någon som känner någon som råkat ut för något liknande. Man önskar ju att det inte drabbade någon.

Svar på tråden Livets toppar och dalar