• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru E

Mugglan- jo tack det går framåt med huset även om det tar lite längre tid än jag hade velat. Man hinner knappt något på kvällarna vilket är lite frustrerande. Men nu är allt golv lagt i den öppna delen samt köket, uttag uppsatta och el ska dras till resten ikväll, bänkskiva beställd, halva köket står på golvet resten ska vi hämta snart av vår kontakt. Det är svårt att få någon riktig ordning och ro när man har kartonger överallt som inte kan packas upp än på ett tag, men det får gå.

Kanske blir en tur till Ikea i eftermiddag för att köpa ben till köksstommarna. Kan verkligen rekommendera utförsäljningarna som Ballingslöv har iaf i Skåne, 100 kr för en 60 skåpstomme och 25 kr för en utdragbar låda med dämpare

• Parnassia

FUnderade också på Oupsie och hennes hus... Jag har för mig att en onsdag var en avgörande dag, då något beslut skulle fattas. Var det idag eller förra veckan?

En annan sak. Sparas inte gamla mail i inboxen?? Jag var inne och skulle kolla efter en sak men hittar bara de två senaste mailen typ.

• Fru E

Parnassia-Nenne brukar vara lite morgontrött

• nennesjuttioåtta

Telis – vad skönt att proppen gick ur Televinken, och maxad tur att du råkade vara någon annanstans och dricka rödvin! Klart bakåt – SKOTT KOMMER!

• muggles

Parnassia: jag hade helt plötsligt 7 sidor i inboxen som jag var tvungen att rensa så jodå. Vet inte om det finns ngn inställning dock.

EA: allt tar alltid längre tid än man tror... Jag försöker vara nöjd om jag får en grej gjord varje vardagkväll - förutom det vanliga med matlagning, disk, läggning av Moa osv. En "grej" kan vara gräsklippning, el handla till Moas kalas, el slå in hennes presenter osv. Det är inte så stora grejer alltså. Så att renovera på vardagkvällar... uj uj.

• nennesjuttioåtta

Snaily – lycka till!!! Och kul att ni gillade filmen!

håller på att läsa ikapp, ska strax sammanfatta vårt besök

• Lapinette

Är inne och läser på gamla tråden och redan i inlägg nr 2 från mig så nämner jag adoption!

• muggles

Nenne: du kanske också ska pröva Lactulos? Hehe...

• Lapinette

nenne - så det blir till helgen??!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar