• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

Lappis 4 tjejen in på sidan 9!
    Men jag såg att Nattson var inne redan då? Kan det stämma att det är samma som kom in sen med?

• smint
    lunagarden skrev 2010-08-25 08:23:35 följande:
      Knasigt, enda sättet att säkert få veta är att ta prover, och vilken mottagning vill ta emot en kräksjuk/magjuk... Men ett säkert symptom på vinterkräksjuka är att man spyr kaskader.
    Precis, ja ja lika bra att hålla henne hemma, risken för att bli smittat på nytt på förskolan är ju ganska stor. Det var ngn där förra veckan som berättade att hennes son blivit sjuk på söndagen och smittat deras gäster och när hon berättade när han kommit tillbaka tyckte jag att det kanske var liiite tidigt.. 

Synd bara att hon precis bytt förskola och hunnit gå 1,5 vecka. Men det blir nog bra nästa vecka ändå. 

• FruCicci

Sen Vickan!!!
    Ha ha ha
    Nä nu måste jag fixa till oss inför dagis, för annars sitter jag fast och läser själv!

• lunagarden

Telis - det hade kanske inte varit så dumt med en liten sammanfattning om vad tråden handlar om för alla nykomlingar, det hade jag uppskattat

• muggles

Snaily: lycka till hos BM idag!

Cicci: hoppas du fick sova inatt och att det inte blev en kruppnatt! Bra att du tog tag i gamla kontakter direkt.

Hattis: Surt att du är 3 år efter... Nä åk aldrig själv skulle jag säga. Vi tänkte väl båda att han ju var tvungen att stanna hemma med Moa men så här i efterhand vet jag att det varit bättre att skaffa barnvakt till henne, vi har ju kompisar vi kunde ha frågat. Men ibland får jag en släng av att jag ska vara "ensam och stark" Så dumt. I efterhand var jag även lite bitter på maken att han inte insisterade på att följa med (ologiskt), trots att det var ett gemensamt beslut. Han har själv sagt att han ångrar det och att det aldrig skulle få hända igen.

Sept: usch det låter så beklämmande med dina aningar, jag blir så ledsen om det ska skita sig igen.

Telis: tänk att man kan bli glad för en bajsblöja! HA!

• muggles

lunagarden: ojoj, lycka till med att läsa hela första tråden

Izzie: hej på dej, kul att se dig här inne igen!

Kängu: hmmm, luktar plus eller? Jag undrar om det funkar att skämta om raggsockor för att bli gravid?!

• Telis
    lunagarden skrev 2010-08-25 08:33:55 följande:
    Telis - det hade kanske inte varit så dumt med en liten sammanfattning om vad tråden handlar om för alla nykomlingar, det hade jag uppskattat
    lunagarden, MSW har ju skrivit en i trådstarten?

Men någon närmare presentation av oss som hänger här har nog inte behövts tidigare, jag tror att i stort sett alla har smygläst rätt länge innan dom (vi) vågade oss in.

• snaily
    Telis skrev 2010-08-25 08:51:25 följande:
    Men någon närmare presentation av oss som hänger här har nog inte behövts tidigare, jag tror att i stort sett alla har smygläst rätt länge innan dom (vi) vågade oss in.
    Stämmer nog bra på de flesta. Jag smygläste i åtminstone ett halvår innan jag vågade tassa in...

Telis - GRATTIS till bajsblöjan! Kunde man ju tänka sig, att rödvin skulle sätta fart på den tröga magen. (indirekt effekt på nåt vis )

MSW
    Grattis till kontraktet!

Och grattis dagens namnsdagsbarn!

Muggles - tack!

September
    Hoppas verkligen din magkänsla inte stämmer!

• snaily

Lagom lång sovmorgon imorse, och Korven var jättemysig innan vi gick upp, han kommer och lägger sig tätt intill och vill ligga kind mot kind, och ge en liten slick på mitt öga ibland.

På tal om hundar...
    Nenne
    Tack för filmen! Såg den igår (sent omsider), både jag och maken gillade den. Fast den var ju gräsligt sorglig tyckte jag förstås, bölade mig genom nästan hela filmen.

• snaily

Vinkar hejdå på ett tag, dags att göra sig iordning för barnmorskebesöket.

Svar på tråden Livets toppar och dalar