• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Mrs  B

Hej hej!!!

Har tagit mig ca 2h att läsa ikapp, PUH!!!!  Har inte varit innen sen i söndags och jösses vad ni skriver.....

Själv är jag ledig idag från jobbet och ska ha självstudier men Malte är sjuk så jag är hemma med honom istället. Maken var med honom hos doktorn i måndags och var hemma igår så idag är det min tur. 

MSW = Åh, vad kul att ni fick huset. Antar att maken har stora planer...???? Han pratade ju redan om det här under vår fika.   Japp, det är på fredag som jag ska till Växjö, vi får ses en annan dag.   Jobbet flyter på bra och det är superkul. Har jobbat i den kommunen innan men inte på just den skolan.

BS = försökte vara så positiv som jag kunde under Maltes graviditet men lätt var det inte alltid och särskilt inte med en trotsig och vild Max hemma. 

Snorkis = STOR kram till dig!!!!! vet hur det känns tyvärr......

Oms = magkatarr konstaterades   men det börjar bli bättre.

Snartis = Hej!!!! Det var inte igår......    Här är det oftast jag som både hämtar och lämnar på dagis/fritids men det har varit mycket pga att jag har jobbat mindre än min make. Nu däremot jobbar jag mer så nu får maken lämna på morgonen och jag hämta på eftermiddagen/kvällen.

Cicci = Usch vad tråkigt med både jobbet och MF!!! Stor kram till dig!!!!

September = Håller tummarna för att allt ska se bra ut!!!! 

• Fru E

Nenne-en lista i huvudet finns som bockas av men ingen skriven, nyttigt att titta igenom bilder som vi tagit från när vi började riva! Så lite har det allt hänt, från betong golv till parkett och klinkers är inte illa

• BrudSommar2006

Åh skräp, det hällregnar, Astrid sover och jag måste in till Auktionsverket för att hämta nån pryl som pappa ropat in.

• BrudSommar2006

Redan i första inlägget hade jag självinsikt nog att tänka att jag måste göra mig av med mitt värdelösa nick men inte har det blivit av...

• Lapinette

nenne - jag har ju sagt att det blir på fredag eller lördag !!!! Som sagt, nu är det såååå nära!

• nennesjuttioåtta

nu är det dags för förmddagsluren!

• Fru E

Lördag är en bra dag och ett bra datum

• Mrs  B

September = en gång försvann Max på Maxi. Vi var nästan klara och stod vid frysdiskarna precis vid kassorna och han bara sprang iväg. Han var så snabb att jag inte såg var han tog vägen. Huh vad rädd jag blev.... Jag sprang överallt och frågade och tillsist kontaktades personalen och vi hade "skallgång" inne i affären och någon utanför. Tog en bra stund och jag var helt genomsvettig innan jag hittade honom. Han satt på golvet vid födelsedagskorten och läste/tittade på de olika korten som fanns. Gud vad jag var arg på honom och visade det högt och tydligen också för jag fick en del arga blickar från annan och en kassör tyckte inte att jag skulle vara så hård. "Det var väl inte så farligt"sa hon. Om blickar kunde döda........ tänkte jag.  

• fru AM

Nenne: Spåkulan säger: .... FREEEDAG eller LÖÖÖRDAG!

Helt otroligt!

• Snartis

MY GOOD var ni skriver, är inte van än

Lappis, spännande med besked

Nenne; 8 månader? då slår ni oss med hästlängder på renovera hahah. Här väntar vi nästan varje dag att Arga snickaren ska knacka på

Cicci, heja heja sök nytt jobb du. Du behöver helt klart bya jobb så du får det kul på jobbet igen. Vi måste ta en där lunchen på J innan du börjar jobba igen. En fredag kanske?

BS: oj så lång Iris är. Kickn var mellan 100-105 cm i sommras, var lite svårt att mäta honom när han inte står still vilken storlek har Iris?

Nu måste jag kolla in första tråden, vet att jag var sent in för smygläste i början...

Svar på tråden Livets toppar och dalar