• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • smint
    snaily skrev 2010-08-25 09:08:49 följande:
    Vinkar hejdå på ett tag, dags att göra sig iordning för barnmorskebesöket.
    Lycka till hos BM
  • Lapinette

Jösses vad ni skrev här igår?!!! Tänkte först inte läsa ikapp men nu har jag snabbskummat igenom iallafall. Vem kan låta bli?

Sweet - welcome home men himla tirst att det ska kännas så jobbigt att komma tillbaka till arbetet . Har varit inne på din blogg och kikat på de underbara fotona från semestern. Ser ut som ni har haft det riktigt, riktigt härligt. Hoppas ni hann vila upp er och inte enbart åka runt och hälsa på folk. Och gällande era katter så vet du vad jag tycker ... att de är helt UNDERBARA! T o m maken som normalt sett är lite skeptisk till djur blev sugen.

MSW - grattis till huset! Kan du inte berätta lite mer (till en som ständigt tittar efter hus).

Telis - grattis till både vinkväll och bajsblöja !

Cicci - ahhh så jag kom in på sid 9. Fast jag var inte så aktiv i början och tyckte nog att ni var lite väl galna här inne men sen blev jag fast. Och hemma hos oss är det maken som har blixten .

Ego - idag ska vårt ärende upp i nämnden. Håll tummarna!

• smint
    Lapinette skrev 2010-08-25 09:38:09 följande:
    Jösses vad ni skrev här igår?!!! Tänkte först inte läsa ikapp men nu har jag snabbskummat igenom iallafall. Vem kan låta bli? Sweet - welcome home men himla tirst att det ska kännas så jobbigt att komma tillbaka till arbetet . Har varit inne på din blogg och kikat på de underbara fotona från semestern. Ser ut som ni har haft det riktigt, riktigt härligt. Hoppas ni hann vila upp er och inte enbart åka runt och hälsa på folk. Och gällande era katter så vet du vad jag tycker ... att de är helt UNDERBARA! T o m maken som normalt sett är lite skeptisk till djur blev sugen. MSW - grattis till huset! Kan du inte berätta lite mer (till en som ständigt tittar efter hus). Telis - grattis till både vinkväll och bajsblöja !Cicci - ahhh så jag kom in på sid 9. Fast jag var inte så aktiv i början och tyckte nog att ni var lite väl galna här inne men sen blev jag fast. Och hemma hos oss är det maken som har blixten . Ego - idag ska vårt ärende upp i nämnden. Håll tummarna!
    oj så spännande, håller alla tummar jag har. Får ni reda på beskedet från nämnden idag?
  • Lapinette

smint - nej det tar visst en vecka, förstår inte varför men jag antar att de ska skrivas lite papper som sedan ska skickas ut till oss. Sen är det bara att sammanställa "mappen" vi fick att Adoptionscentrum och skicka in alla uppgifter till dem och invänta ett möte för att disktuera land etc. Har hört (läst på FL) att det också brukar ta tid (att få till mötet) men det spelar liksom ingen större roll eftersom vi står i kö under tiden och ändå inte kommer att få något barn så där bums.

• start september

Inget nytt här, kroppen lunade ned sig. Ibland undrar jag om progg gör att saker redan gått fel stannar också. Men det känns jätteskönt med VUL imorgon.

Jag går själv på VUL imorgon, har det gått fel så är det ingen överraskning och det är ju bara v 7 eller 8 ännu. Inte värt att rådda med att någon annan ska lämna på dagis.

Spännande med nämnden Lappis, nu händer det saker!

• Telis

Lappis, jag höll på att skriva "åh, vad spännande" men egentligen är ju spännande fel ord eftersom jag är 110%-igt övertygad om att det kommer att gå bra. Skönt att ni snart är en milstolpe närmare dock. Och det är klart att jag håller tummarna trots att det egentligen inte behövs.

Men vad löjligt att det ska ta en vecka att få beskedet! Man kunde ju få ett muntligt besked iallafall direkt efter mötet även om det skriftliga dröjer.

• smint

ja en hel vecka att vänta känns ju länge.. Ni vill ju veta nu ju Även fast jag också tror att det kommer att gå bra.   

Läste om ngn på FL som fick barnbesked efter 5 månader efter dom skickat in sin ansökan till landet.. Hoppas det går lika fort för er. Men det kanske var väldigt snabbt i deras fall.. Vet inte vad medeltiden är?

• Lapinette

Telis - jag kommer att sända iväg ett mail och fråga till vår Soc.dam. Det är något protokoll som ska skrivas och det görs normalt 8 dagar efter deras möte. Byråkrati!

smint - de kortaste köerna ligger på ca 3 år och vi har stått i kö i drygt 2 år ... den enda kön som ev. kan gå fortare är om vi väljer ett barn med "special needs" från Kina. Så vi har inga förväntningar om att få ett barn i år ... förmodligen inte ens nästa år. För köerna jag pratar om är för att få skicka iväg papper till det landet man står i kö. Sedan blir det ytterligare väntan (olika beroend på land) innan man får åka och hämta sitt barn.

• fru AM

LAppis: Ni kommer bli de mest godkända som nämnden någonsin godkänt!

Telis/Cicci: jag har inga problem med snorig Louise (men jag kommer inte slicka på henne)

Första tråden: är helt i chock! Trodde jag var med från början ... men först på sidan 66 sticker jag fram trynet!

• Fru E

Men hörrni vad ni skriver hinner inte alls med i ert tempo när det är som mest att göra på jobbet *attans*

Har läst ikapp allt men eftersom mitt minne är som våra guldfiskars hemma så blir det inte kommentarer

Smint-välkommen ut ur garderoben

Cicci-trist med MF men som Frullan skrev så klokt är det kanske skönt att du och maken har lite ro innan nr 3 kommer

Sweet-heeeeeeej! Gissar på att ni var i sommarstugan som ligger utanför R och mitt föräldrahem

Lappis-håller alla tummar och tår att det går bra idag!

September-åhhhh vad jag hoppas att din kropp bara lurar dig så att ni har en liten krabat därinne som mår bra

Snaily-måste säga att din mage är bedårande söt

Nenne-majjjj gooood vilken stor mage du har och söt!

Svar på tråden Livets toppar och dalar