• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Muggles: så Moa fyller imorgon alltså? Vad får hon i present? (Om du nu vågar skriva det här med tanke på hennes läskunskaper ... )

• nennesjuttioåtta

har för mig at mitt första inlägg handlade om att det hjälpte att slappna av och tänka på annat, vågar inte ens läsa skiten. HAHAHAHAH!!!! 

Fick sms från Koko som saknade internet och nu måste väl ändå Pricken ha kommit ut...? PAH nä...

Ok, så vi var till förlossningen i morse på överburenhetkontroll. Fick 2 bilder på fejset från utraljudet (aaaw vad söt, sa bm. Nä, det tycker jag inte men det är väl så den ser ut, sa jag. Fast det var ju inte i profil utan snett underifrån så läppen såg ut att vara tre gånger så stor som näsan). Den smackade och levde runt. Mycket fostervatten fortfarande, gränsen låg på 50 (mm? ml??) och jag hade 105. Ctg-kurvan såg bra ut. 

En väldigt ung, kvinnlig läkare (här blev maken brydd) kände på tappen och det var ju inte så härligt som man kan tro. Hon fick in ett finger men inte ända in till hinnorna, så den var inte mogen riktigt än heller. Så igångsättning på fredag eller lördag beroende på beläggning. Och så sa hon, det kan även funka med s-p-e-r-m-i-e-r *blinkblink*

Maken kunde inte sluta prata om henne, att det var så konstigt att hon var så ung och skulle peta mig där nere och jag skrockade och undrade om han fick några fula fantasier av det, men det var inget sånt. Herregud, hon kan inte ens ha varit 30! (Och inte var hon särskilt känslig på handen heller... )Och han blev mest fundersam att han inte hade tyckt det varit konstigt när andra, manliga läkare stoppat in allt möjligt där och kikat. Som Staffan, sa jag. Staffan får peta hur mycket han vill, sa han, Staffan är Kuuuung. 

• Parnassia

Ang inboxen... Mitt äldsta meddelande är från juli i år. Hjälp!!!!!! Var är de andra?

• Parnassia

Härligt att allt såg bra ut Nenne! Nu är det inte långt kvar...

• nennesjuttioåtta

Fru E – har ni gjort listor? Listor är bra. Dels ser man vad som ska göras och så är det skönt att se vad man hunnit med. 

• fru AM

Nenne:

Jag är helt nostalgisk över första tråden ... Här ett citat från Frullan: "hmmm jag har fastnat lite i mina flytningar! alltså inte bildligt  "

• BrudSommar2006

Jäklar vad jag var sen in i första tråden, jag fick leta ända till sidan 57 innan jag hittade mig själv!

MSW, vad är det för hus ni köpt? Kul!

Lapinette, så det är idag det ska ske. Ännu ett steg på vägen snart avklarat! Tjoho!

Nej men Nenne, du ska ju inte vara här!

På tal om Nenne och tidigare trådar så skrev du ett så himla bra inlägg om ditt fotbollslag en gång, det skulle jag sparat.

• viktualia

Har fnissat lite åt mitt första inlägg i första tråden... man kan kalla det självinsikt.. för där skriver jag att jag är 29 och att jag tänker vänta med barnfrågan 2-3 år.. vilket ju blev helt sant! Första mf kom när jag var 31 men det pluss som blev Trollet kom året därpå!

Kan förresten - när vi nu ändå gräver ner oss i historien - rapportera att Zozo lever och frodas, letar hus och hennes minihäxa fyller snart 2. Jessie finns bland mina vänner på fejjan.. hon har haft det lite skakig i relationen med maken men jag tror att det bättrat sig...

Och Lunagarden - så här nostagliska var det länge sedan vi var.. men tankar som har stått i tidigare trådstarter, eller i alla fall skulle kunna passa där är (tack och lov varierar ju trådstartstexterna med vem som skriver dem och hittills har det alltid varit mysiga intron!!):

Förutom det som MSW skrivit i trådstarten så skulle man nog kunna sammanfatta tråden med att det dykt upp ett stort antal bebisar, ett helt gäng IVFer och liknande behandlingar har genomförts, vi har gråtit oss igenom rätt många missfall av olika slag och såväl abort, äggdonation som adoption har eller har varit högaktuella. Vissa galningar (fniss) som FruLlan har ju hunnit in på att försöka på barn nummer 3.. medan andra stampar i farstun fortfarande.. tempot, den stora omsorgen om varandra och det faktum att vi faktiskt träffats IRL ett antal gånger gör mycket! Och som du märker så håller vi på olika sätt koll på ett antal gamla trådstammisar utan att de hänger här längre..

Presentation av mig själv - 33 år, trådens mesta byråkrat med konstiga kunskaper som kan vara bra om man letar hus, anser att hemma är lärdomsstaden 7 mil norr om Sthlm men kände mig hemma även när mitt riktnummer var 08. Fast GALNA värld... så är det över sju år sedan jag hamnade i hålan som verkar bli mitt öde.. Drar 41 i skostorlek och äter all typ av choklad.

.. och utanför tråden har jag umgåtts med Parnassia sedan några tokiga skånska äventyr sommaren 1993!

• BrudSommar2006

Cicci, här är vi ändå attackerade av dagisbaciller dagligen så lite snor stör inte!

• nennesjuttioåtta
    Parnassia skrev 2010-08-25 10:39:28 följande:
    Härligt att allt såg bra ut Nenne! Nu är det inte långt kvar...
    nä, men det har vi ju hört sen 4 veckor tillbaka hahahahha! Men nu är det verkligen nära på riktigt.
Svar på tråden Livets toppar och dalar