• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • sweetstreet

Tycker rent allmänt att Lillskruttan vuxit ENORMT mycket under den här resan. inte kroppsligt då utan mentalt. Hon känns otroligt mycket mer vuxen nu än innan vi åkte. tror hon haft ngn form av utvecklignsperiod eller så under tiden kanske? Eller så har bara alla nya intryck gjort att hon växt?

Man kan prata och resonera mycket mer med henne nu än innan vi åkte. Hon har även fått en helt annan vilja än innan och meddelar mer än gärna sina åsikter!

• sweetstreet

Nä gott folk,

nu ska jag ta opch dra från jobbet för att gå till tandläkaren. Jag VET redan nu att jag kommer få skäll för att jag itne flossar tillräckligt... Buhuu! Jag är en usel flossare. Ofta gör jag det jättebra just efter mina tandläkarbesök, men sedan tenderar flossandet att avta....

Men just nu känns det som om flossgnäll är klart mer välkommet än att sitta här och känna sig totalt omotiverad. Usch vad jag hoppas att jag ska återfå åtminstone liiite motivation. Annars kommer hösten bli otroligt tung...

Tjippelipp och Nenne du bara MÅSTE skicka ett sms NÄR Pricken TITTAT UT!!!!!! jag vet inte när jag kollar tråden igen. Så SMS måste skickas! Annars kommer jag och tjuvar tillbaks kattluckan minsann!!!!!!!!!

• sweetstreet

PB,

heeeej! Jag såg det faktistk när jag skummade! Söta du!

Men tyvärr måste jag springa nu. Sorry! Kanske kan vi chattra mer någonannan gång när jag hinner in i tråden.

Kram!

• kängu

HJÄLP vad ni skriver

Kommenterar bara det jag kommer ihåg, säkert glömt massor..

September, tycker inte du var för sträng! Man ska gå på sin magkänsla och sen förklara efteråt varför man gjorde som man gjorde, tycker jag.

Cicci, trist med mötet på jobbet och ditt MF

Frullan, jätteintressant att får höra varför det blev som det blev med känslorna runt Borren!

Snö, ridning, vad mer?

Telis, så länge Ru var still i vagnen så körde vi på lite tjockare täckoverall (tror den var från Kapp Ahl eller dyl.) + dunåkpåse i vagnen (men då sov han ute dagtid i princip hela förra vintern!). Annars tycker jag PoPs windstopperoverall är superbra för vagnbarn. Nu i år kommer vi köra med PoPs vinteroverall tror jag, men köper nog begagnat. Räknar med att det blir två strl för oss då han har 86 nu men troligen inte kan ha det hela vägen till nästa vår...

Nenne är kvar ser jag!!

Ego- Ru verkar vara i princip frisk nu Jag har någon konstig mini-mens som aldrig verkar kicka igång ordentligt, har den inte gjort det innan helgen så tar jag nog ett test.

• fru AM

Sweet: gud så gulligt med barnsvengelska!

Är det någon svensk barngrej man saknar som svensk förälder i New York - något praktiskt/fint/roligt som inte finns där? Mitt New York-ex som jag lunchade med idag har blivit bonuspappa till en tvåårig kille och jag skulle vilja skicka någon bra present eftersom exet och mamman till pojken ska flytta ihop (i Williamsburg) ...

• kängu

Vinkar till Sweet, låter som att ni haft en härlig semester!

• fru AM

Förresten var det väl en himla tur att inte Pricken kom idag - med tanke på namnsdagsnamnet. På en tjej!

• kängu

AM, Bartolomeus är väl ett vacker namn Förkortas Bart

• passionsblomman

Här blev det avbrott för drama och hallaballoo, så vi fick ringa sonens kompis pappa och sedan bege oss till ytterligare en kille, som var kusin med en tredje kompis...

Iallafall, fyra killar som ska leka på en studsatta börjar ha brottningsturnering, bara det att i somligas brottning ingår sparkar. Upplösningen på deras lek blir att C, som är sonens bästis och som ju egentligen var här, hos honom, kommer hemrusande hit med tårarna sprutandes och efter kommer sonen och den tredje polaren. Alltså får man se till att gå tillbaka dit där de lekt och ta ett snack med ven den fjärde killen.

Så nu är det iallafall klargjort att lekar som innehåller sparkar icke godkännes som lekar och att min förväntan på pojkarn i fråga är att den typen av lek är lekt för sista gången. För sparkas man kan man hamna på sjukhus. och är man vuxen och sparkar någon i magen hamnar man i fängelse ifall någon berättar om det.
    och det är ni stora nog att både veta och begripa!!!

Intressant att träffa andra föräldrar för första gången hemma i deras hall, uppläxandes barnen.
    Fast de verkade hålla med mig när jag sa "jag anser att det är bättre att ta saken ordentligt och rakt av så att det INTE blir en jättegrej som rullar vidare dem emellan bakom våra ryggar. De klarar inte alltid att styra upp lekar själva, och då är det vi som måste." De sa att de höll med.

Pjiiuuu! Nu vill jag ha något att dricka känner jag. *spanar i kylen* 

Svar på tråden Livets toppar och dalar