• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • FruCicci

Klockarboll, ja jag har ganska vettiga kolleger, de som är kvar. Alla har sagt upp sig under min senaste mammaledighet, av förklarliga själ - knäppisföretag på olika plan och inte de bästa på att få folk att trivas.
    Deras amerikanska mentalitet är gräslig. Det är som de har plockat det värsta ur 2 kulturer. I stället för att omorganisera ledningsgruppen, för att "foket på golvet" ska få förtroende så omplacerar de och kör över folet på golvet ( idetta fall mycket säljare, jag jonnar inom media). Skit samma.
    De bryr sig inte om att de har kompetent personal. De nser organisationen som en skola, och de vill ha hungriga smp skitungar, som stannar i max 3 år. De de inte fattar är att kunderna väljer bort dem pga olika kontakter hela tiden, det är omlopp på personalen.
    MYCKET intressant det DU jobbar med.
    Visserligen var jag 15minuter sen idag pga av en trafik olycka, så jag satt fast. Men mitt första möte borde sett lite annorlunda ut.
    Grejen är att han sa att det var såååå roligt att jag skulle komma tillbaka - BULLSHIT - då hade det nog sett lite annorlunda ut med tjänsten. Falska jävla rövslickare i toppen är de alla!
    Usch, jag får ångest nu bara jag tänker på att jag ska tillbaka!
    Nåväl, man får se det som en transportsträcka som sagt.
    Förlåt mina ego inlägg om detta.....

• fru AM

September: ... Nej! Jag hoppas ändå på det bästa och att ni får se ett litet pickande hjärta på torsdag!

Cicci: verkligen skit med jobbet (kan inte sluta tänka på att din fd chef har bott i mitt hus och är orsaken till delar av problemet med mr Yasuragi ). Samtidigt förstår jag om du inte riktigt vill byta när det är dagisinskolning osv på gång.

God morgon förresten. Maken gick upp 05.00 för att åka tåg till Säffle. 05.30 lyckas han smälla med dörrarna till sovrummet så ALLA vaknar ... Snark. Men med ett par liter kaffe kanske man klarar sig till dagislämning ...

• smint

Godmorgon på er

September: Håller alla tummar jag kan att det skall se bra ut på Torsdag. Kram

Telis: Härligt med lite rödvin. Och skönt för Televinkens mage.

Cissi: Bra att du lagt ut lite nya krokar ang jobb, FB är fantastiskt i många ansenden

Sweet: Hoppas det gick bra hos tandläkaren och att du kommer in i jobbet efter några dagar igen. Hur länge kommer ni bo i NY?  

Am: Trist att alla vaknade så tidigt, men med lite kaffe så klarar du dig nog. När skall du börja jobba igen?  

Ja man har tid när man är hemma att sitta här och skriva    Mår mycket mycket bättre idag och dottern med, men sambon åkte dit i natt så det blir nog en hemma vecka hela veckan, vi lär ju dra med oss smittan annars...  Måste dock få i lilla dottern lite frisk luft idag, får rasta henne på terassen...

• lunagarden

Godmorgon allihopa

september - fortsätter hålla mina tummar för dig!

hattis - har ni försökt bli gravida länge?

smint - skönt att du mår bättre nu!

AM - 5.30 är tiiiidigt

Nenne ?

• muggles

Sweet: ja det stämmer precis med ivf och fet.

lunagarden skrev 2010-08-24 17:31:48 följande:
    Jag är tacksam att jag har en gubbe som är road av matlagning och sköter den kreativa biten där. Hade jag lagat vår vardagsmat hade det nog blivit en ganska torftig meny :p
    Det där kunde ha skrivits av mig...
  • Telis

MSW, vad roligt med huset! Berätta gärna mer.

Izzie, jag glömde säga det men det är jättekul när du tittar in. Håller tummarna för syskonförsöken!

Cicci, men gud vilket tråkigt ställe du verkar jobba på. Hoppas du hittar något annat! Om det är ok med AM och BS att du kommer trots att Skorpan är snorig så är det okej med mig!

Säg grattis till Skorpan idag, Cicci!

smint, skönt att du mår bättre! Lite tur att ni gått omlott med sjukan, du och sambon, ändå. Det måste ju vara fruktansvärt om man är sjuka bägge två saktidigt och man har ett barn att ta hand om och roa.

• muggles
    sweetstreet skrev 2010-08-24 19:31:57 följande:
    Luna, jo jag bor utomlands. I New York närmare bestämt. På Manhattan. Hattis var nyligen och bodde i vår lägenhet här under tiden vi var i Sverige på semester. Hjälpte oss att hålla katterna sällskap samt mata dem!    
    Det där är ju rätt häftigt - hade ju aldrig hänt utan tråden...

Historielektion till alla nya: "den här" tråden skapades av Frullan en gång i tiden och den allra första i raden är den här: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1792110-1.html Och nästa år är det 5-årsjubileum!

• lunagarden

muggles skrev 2010-08-25 08:01:49 följande:
    Det där är ju rätt häftigt - hade ju aldrig hänt utan tråden... Historielektion till alla nya: "den här" tråden skapades av Frullan en gång i tiden och den allra första i raden är den här: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1792110-1.h... Och nästa år är det 5-årsjubileum!

Åhhh, vad kul, tack - ska läsa den ikväll när kotten lagt sig och mannen dragit iväg på nattjobb

• Telis
    muggles skrev 2010-08-25 08:01:49 följande:
    Det där är ju rätt häftigt - hade ju aldrig hänt utan tråden... Historielektion till alla nya: "den här" tråden skapades av Frullan en gång i tiden och den allra första i raden är den här: www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m1792110-1.h... Och nästa år är det 5-årsjubileum!
    Jag var tvungen att kolla vem av (dom befintliga) trådisarna det var som svarade Frullan först och det var koko. Redan på sidan 2 eller 3.
  • Telis

nenne har förresten inte sms:at än, vilket ni säkert redan begripit eftersom jag inte skulle sitta här och skriva skitsaker med små bokstäver om hon hade det.

Max fyra dagar nu tills Pricken är här!

Svar på tråden Livets toppar och dalar