• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM
    kängu skrev 2010-08-24 19:59:56 följande:
    AM, Bartolomeus är väl ett vacker namn Förkortas Bart
    Men på en TJEJ?
  • lunagarden

sweetstreet skrev 2010-08-24 19:40:02 följande:
    Fast jag har ju ingen aning om ifall Hattis skrivit höär att det var en hemsk upplevelse att bo i vår lilla lägenhet......        

Haha, nä, inte under min tid här iallafall

Skåne är underbart, framförallt för att vintrarna är så korta och att det är så nära överallt

• viktualia

Passionsblomman - pustar bara av att läsa din utläggning! hejar på!!!

Ego - försöker intensivt få brandvägg, skype och webbkamera att funka tillsammans.. det går sådär...

• Ore

Puh, ikapp!

Nu ska vi se vad det trötta huvudet kommer ihåg att kommentera.

Ridning har jag ägnat mig åt. Båda varianterna Men den varianten som inbegriper en häst var det länge sedan nu... 

Cicci: Fasen vad trist med nödlösningsjobb... Extremt dålig stil av dem, men det är ju deras förlust. Man får ju inte en engagerad anställd på det sättet, helt klart! Tråkigt med mf, även om det kanske inte var så bra timing för graviditet i alla fall?

PB: Usch med sparklekar, bra att ni (du!) talat om vad som gäller!

Snöstormen 95: kommer bara ihåg att skolan var inställd

Sweet: Härligt att Sverige-trippen inte blev alltför stressig... Sött med lillskruttans Svengelska!

Nenne: Hälsa Pricken att hur skönt det än är i mammas mage, så är det faktiskt inte så dumt utanför heller... Dags att komma ut nu!

Ballongoverall ser förresten ut ungefär så här: shop.wilmamorris.se/5967-dimmu-vinteroverall-2011.html Litet mer vidd runt rumpan, helt enkelt... Verkar bra för småttingar, tycker jag.

(Budar litet på en overall på Tradera, hoppas det går vägen...)

Matkasse kan vi inte ha här ute i obygden, såvitt jag vet. Men idag vankades det AM:s Zucchini-soppa. Vilket tyvärr fick maken att konstatera att han inte gillade getost något vidare (Vi har nog inte ätit det i någon större utsträckning...)

Kängu: Nidblödning?

• porchez

hjälp vad ni skriver och då har jag ändå tjuvläst från jobbet idag, då även jag har saknar motivation, och satt fast i arbetet ett tag, segt att behöva vänta på svar för att komma vidare...

Frullan - Tack för att du delar med dig! Intressant läsning och "lättare" att förstå dina känslor, har ju förstått att det låg nånting bakom ,men inte vad. Kommer inte ens ihåg och jag var smygläsare då? men det borde jag ha varit. Tycker iaf du är duktig som tagit tag i dina problem och arbetar med dem. Förstår att det är en tung resa..

Cicci - tungt med chefen. Hoppas det löser sig när du väl börjar..

Nenne - tack för länken, och vilken mage ser nästan lite läskigt ut tycker jag som inte är van med gravidmagar..

PB - hejja dig!

• porchez

nej nu måste jag sova, då det är en lång dag imorgon, ska köra till grannlandet och jobba på ytterligare en mässa. Är tillbaka sent på söndag kväll, så jag gissar att vi har fått en trådbebibs då?

Skulle någon vara gullig att inboxa mig på FB när det sker? Så jag slipper oroa mig och vet att allt går bra? Någon som vill ta åt sig det uppdraget? Tror det är lättare att jag surfar på FB vid lugna stunder i helgen än att jag ska logga in på bröllopstorget, kan missuppfattas av mina kollegor

• MSW

Hej!

Porchez: Jag kan försöka ta på mig det! Jag tror att jag inte har några vilda planer för helgen..

• MSW

Kängu: Hur gammal är Ru? Min A fyller juh 2 på fredag och han har fortfarande stlk 86, eller nu är han väl lite mitt i mellan 86/92.. Fast han är inte så lång iofs..

Ang hästar och (sådan) ridning så har jag haft ett stort hästintresse och mellan typ 8 och 14 års ålder läste jag enbart hästböcker! Jag har dock aldrig gått på ridskola eller haft egen häst (ett par somrar hade jag tillgång till häst dock).. SÅ jag blir såå avundsjuk på er som rider.. Och skulle verkligen få tillfälle/möjlighet till det...

När man, som jag gör mest, bara läser och inte skriver så kommer man itne ihåg någonting av vad man tänkt kommentera..

Förresten Nenne, så kunde jag inte hålla mig för skratt ang din kommentar om ridning och att P skulle bli blå.. Och magbilden på bloggen ser verkligen häftig ut!

Och på tal om magbild, så var Snailys mage super fin! Blev så sugen på att vara gravid när jag såg den i galleriet!

Kul med picknickbilderna också.. Är så glad att jag var med, så roligt att träffa er alla!

Izzie: Trist att det inte har blivit något ännu, men skönt att det inte känns som någon panik ännu..

*vinkar till Snartis*

Och välkommen Smint! 

Konstaterade för övrigt idag att jag blandar ihop Kikki och klockarbol.. Men det ska jag nog lyckas skilja på så småningom, om ni håller er kvar!

Frullan: Jag tycker också det är intressant att höra om "dina problem" och skönt att det går på rätt håll!
    Och du får gärna prata mer om det, och om teorierna om hur det blir ett visst kön!

Euum...

Här har jag haft ett litet psykbryt idag! Det blir lätt så om man tänker för mycket.. Idag blev det väl fullt.. Men efteråt känns det väl lite bättre, men känner mig lite lagom dränerad på energi nu.. Men efter en natts sömn ska jag nog vara fit for fight igen!

Minns ni förresten huset jag talade om att det var lite på G att vi skulle köpa? Idag har vi haft besiktning av det, och om det inte dyker upp något konstigt så är det bara kontraktskrivning kvar, och idag pratade vi om inflyttning, och preliminärt flyttar vi i mitten av oktober!! Så nu är vi lite lagom vettskrämda! (men ändå på ett positivt sätt..)

Nu ska jag posta och se om det har skrivits ngt mer...

• MSW

Nahe, nu ska jag försöka varva ner och gå och sova!

Kram på er alla! Sovgott! (alla utom Nenne som ska iväg till BB, eller hur det nu var.. )

Svar på tråden Livets toppar och dalar