• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 12:11:51 följande:
    vilket jäkla skitväder!  

här hos mig i Skåne har vi alla möjliga väder idag - sol, värme, regn, storm... bara snön som fattas, hihi

• nennesjuttioåtta

Snön fattas väl alltid i Skåne!

• Snartis

Overalldiskussionen: det finns ett systermärke till Reima som gör overaller med gummering från midjan och neråt. Kommer tyvär inte ihåg vad det heter men dessa overaller är superbra när det barnen börjar dagis (sitter mkt ner i sandlådan mm) Fick hur mkt beröm som helst från dagis och andra föräldrar. Då slipper dagispersonalen närmligen sätta galonisar över vid tex blötsnö.
    Sen funkade dessa att ha i torkskåp som vissa dagis gillar

• Telis

Supertack till alla för input i klädfrågan!

Storlek 80 är ju fortfarande lite stort så jag ska prova både 80 och 86 och se vad som verkar vettigast. Tillväxtkurvan måste ju börja plana ut snart som ni säger.

Men min älskade åkpåse ger jag inte upp, jag tycker att det är grymt smidigt så det blir nog jacka+byxor ändå.

• Telis

nenne, ta hela paketet, nu är det bråttom. Mindre än 12 timmar kvar.

Skitväder? Här är det sol.

• lunagarden

nennesjuttioåtta skrev 2010-08-24 12:17:02 följande:
    Snön fattas väl alltid i Skåne!

Nä du, inte den här vintern som varit, haha, men nu borde vi vara immuna för snö i tio år framåt

• Snartis

Sen har jag alltid dubbla uppsättningar men det beror nog på hur barnen är. Kickn är en typisk kille som alltid är skitig eller blöt när jag hämtar honom

Häromdagen låg han i sandlådan och gjorde sandänglar i BLÖT sand (utan regnställ), ja vad gör man?

• nennesjuttioåtta

Telis – vattenkokarn är igång, för din skull!!!

Snartis – sandänglar, vad gulligt hahahahh!

Lunagarden – immuna mot snö?  

• lunagarden

Nenne - ja tack, jag är uppväxt i norrland och flydde till Skåne för att slippa snö

• muggles

Snartis: hej igen! Vad har hänt mer på din front?

Frullan: ja vi förstod nog redan då att du hade ett helvete men nu när du förklarar mer så förstår man det på ett bättre sätt. Ja usch, den känslan önskar jag verkligen ingen. Det måste kännas som en skuld gentemot Roffe också, att det förstörde graviditeten och första tiden med honom. Men det är ju så BRA att du fick kontakt med en bra psykolog och kunde börja jobba med detta. För det är verkligen så att Roffe bara var en utlösare/projicering, det kunde lika gärna varit ngt annat. Det är verkligen otroligt hur hjärnan funkar ibland...

Telis: för oss tog det ofta ca 1 dygn efter rapsoljan innan den hade effekt. Ibland får man öka mängden. Kan ju vara så att det sitter en major propp i systemet som måste ut med Lactulos först? El så är Televinken bara olik från Moa... . Moa hade rätt mkt problem med hård mage iom att hon var ersättningsbarn så jag har numera rätt bra koll på vilka livsmedel som är stoppande el inte, bra som vuxen ibland också hehe.

Lappis: tja du. Svårt val!

Nenne: låt tekokaren gå varm för fasen!

Svar på tråden Livets toppar och dalar