• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • BrudSommar2006

September, svårt beslut, jag tycker man alltid undrar om man varit för hård eller för slapp men hon blir säkert nöjd med att du lovar att ni åker dit någon annan gång? Det man vill veta är ju om de faktisk lär sig en läxa eller om de ändå är för små för att komma ihåg det till nästa gång. En klisterlapp eller nåt med ditt mobilnr kanske kan vara nåt när ni är ute, ett sånt sätter maken på Iris tröja när de är på Junibacken.

Nä, Astrid har somnat på amningskudden i knät här, får försöka ta oss till sängs.

• viktualia

hm... och jag hinkar kaffe och fick en son.. och brorsans fru började dricka kaffe strax före hon blev gravid.. och jopp.. son där också..

• Piggelin1

Men jag dricker ju kopiösa mängder kaffe i perioder, & vi har en tjej

Inga regler utan undantag

Frullan, intressant att höra om alla tankar bakom roffe/viljan att få en tjej osv. Det blir liksom mkt enklare att förstå varför du reagerade som du gjorde, då när det begav sig! Härligt att du är på rätt väg mha psykoterapin, även om det är en bra bit till att gå innan du är lite mer "framme" vid målet.

Kul att det gick bra med uppsägningen också! Vad gött om du kan ta lite ledigt emellan - passa på för sjutton!!

Jag var skitnervös inför samtalet med min dåvarande chef ang mammaledighet, men denna gång kändes det inte lika nervöst faktist. Ngn kombination av att jag har en annan bättre chef nu & att man gjort det en gång innan. Fast det stämmer ju iofs inte riktigt att man skulle vara mindre nervös för att man gjort det - varje gång jag sagt upp mig, så har det känts skitnervöst innan! Ingen tillvänjning där inte....

Telis - jag måste missat både Zozo & Junielejon totalt när de var inne, som du nämnde. Hoppas allt var väl med dem!

Hjortron hängde nog inte med oss så superlänge, men hon figurerade just då i nov-dec 2007 där jag läste en massa igår & letade pusselbitar till min förlossning.

Vad hette hon som myntade uttrycket tyska förhudsmockasiner, minns bara att hon bodde i Tyskland (Berlin?) & var gft med en tysk. Sen var det hon tjejen som bodde i London, hon var himla trevlig men försvann under sin graviditet tror jag, August-ngt? Det är några som snurrat förbi här genom åren!

Hmmm, det var säkert ngt mer som jag skulle kommentera, men minns inte just nu.

Jomen just det - Nenne - vilken underbar kanonkula!! Själv känner jag mig mest tjock Fast idag fick jag en komplimang av en halvavlägsen kollega, då blev jag lite glad

Sept - måtte tiden rusa iväg tills ditt UL senare i veckan - kram!

• FruCicci

Telis, jag har lovat svägerskan på fredag att vi ska äta lunch inne i stan, men först vid 13 tiden. Men man vet aldrig med henne.... jag kanske kan ta mig ut och ta en förmiddagskaffe iaf Vilket är bäst, att åka komunalt eller bil? Jag har Victor på dagis men lilla Louise kommer ju med i så fall. (annars nästa vecka)

September, jag hoppas så att det inte blir pannkaka denna gången och att du får se ett pickande litet hjärta på torsdag.

Jag har roat mig med att läsa den gamla tråden från i våras, och sen har jag tittat i galleriet, fin fin mage Snaily

Nu är jag super trött, det var en del festande i helgen... phuuu jag orkar inte med sådant.... sen igår skulle vi bara äta middag på grannrestaurangen, men det blev en massa vin och tjat o jag kom inte i säg förrän 01.
    Nu ska jag ha mig en ordentlig paus, det är tur att sommaren lider mot sitt slut, för man unnar sig godsaker och vin på ett helt annat sätt när det är sommar. Jag känner mig helt svullen och ofräsch faktiskt.
    Nu ska det bli andra bullar av här! Lite skönt långpromenader och vatten!

• Hattis

Du ska veta att jag håller tummarna för att det går bra på torsdag September! Fy f-n för vul säger jag bara, jag tittar åt ett annat håll... Går du själv eller har du maken med dig?

• start september

Här har vi en kaffeoman till, neddraget till 2 koppar vanligt per dag + någon koffeinfri nespresso på kvällarna när jag är gravid. Jag fick en tjej som dessutom älskar kaffe!

Ingen regel utan undantag. Jag har två kompisar som båda fick tjejer med sina treor efter två killar, så visst går det!

Men tack Frullan för din förklaring, jag har tänkt en del och inte riktigt fått ihop det, det var mycket intressant! Och vad kul att ni planerar en trea!

• FruCicci

Just det.... jag drack kaffe, rökte en massa cigg, och drack vin och cocacola och nojjade när jag blev gravid med min lilla flicka. Dessutom ville jag bli gravid så jag hade sex i en vecka varje dag både före och efter ÄL
    Jag tror det är ytterligeheterna som gör det

• start september

Hattis,

hade maken med mig på tidigt VUL med lilla tjejen, men efter det har jag gått själv de senaste gångerna. Ofta för att jag får morgontider och han behöver lämna på dagis typ samtidigt. Det gör mig inte så mycket så här tidigt, vi är vana nu och jag är väl ganska stark oftast. Däremot längre fram är han såklart med. Och när vi åkte in och satt på akuten halva natten i vecka 14 hade vi tack och lov barnvakt hemma av en slump så han var med.

• Piggelin1

Sept, tycker inte heller att du var för sträng.
    Plus att ibland så ORKAR man bara inte & man lär ju i rimlighetens namn inte bli utdömd som morsa för det. I så fall så är jag helt körd sen länge tillbaka Fick ett bryt på A senast i morse - när allt tar sån EVINNERLIG tid på morgonen & ALLT ska göras på hennes sätt, i hennes takt - till slut så går det inte bara längre, pga att man inte kan stanna hemma halva dagen eller så. Skulle behöva bli bättre på knep att ta till, men det känns som att hon genomskådar det mesta rätt snabbt. Så det är väl lika bra att kapitulera & köra med mantrat "Giv mig styrka!!" med jämna mellanrum. Tålamod har aldrig varit ngn stark egenskap hos mig & A brås dessutom på mig - gaaaaaah!

Svar på tråden Livets toppar och dalar