• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oms

Snorkis - har helt missat att du varit inne o lämnat avtryck till dess att jag läste det du skrev på sidan 370, herregud vilken känslosvall det väckte hos mig, tårarna rinner ned för mian kinder och jag är helt jämntäppt i näsan och ser bara en suddig skärm framför mig. kan inte i mitt liv föreställa hur det måste ha känts att föda fram en underbar liten princessa som inte ens fick chans att se den stora världen utanför. och att förstå det sinnesläget du o din man befinner er i nu är nog en omöjlighet om man itne varit där själv - jag lider verklgein med er och skickar en stor famn med kramar till er båda

• Telis

Cicci eller AM hade nog träffat Moppy för ett tag sen tror jag. Vet inte varför hon försvann.

Hjorton minns jag inte ens.

• FruCicci

Telis, jag såg Moppy senast idag. Hon har fått en bebis till, men jag vet inte vad det blev. Hon verkar inte super intresserad av att prata med mig, så jag springer inte fram till henne liksom, utan hon får komma. Såg henne i Tessinparken när jag var där med barnen och badade, vilket hon var med....

Jag kan inte fredag Telis, men jag kan onsdag
    Snälla onsdag!!!
    Annars får vi ta det nästa vecka?

I morgon ska jag till jobbet och träffa min chef, fy fan säger jag bara, jag vill inte jobba
    Hade det inte varit så dåligt mellan mig o maken så hade jag likt Frullan satsat på 3an nu...  Gahhhh

• start september

Telis,

jag kände  av ett sugande illamående från v 6-14 eller så och sen blev jag stor som en smärre elefant ganska snabbt där efter. Hela graviditeten reagerade jag på lukter och så vilket gjorde att jag kände mig gravid nästan hela tiden.

Med MA nr 1 var det så fram till mitten av vecka 7 eller så, när det försvann väntade jag ca en vecka innan jag var på VUL och det hade stannat ungefär precis  när symptomen försvann

Med MA nr 2 kände jag inte av det hela tiden, men lite mer än nu. Det stannade i vecka 13/14. Då fick jag en blödning och ont, därför kollade jag upp det direkt.

Nu är det inga symptom alls utöver trög mage som jag allltid får nästan innan  plus. det  behövs inga höga hormonnivåer av det. Irritabel påstår maken, vad vet jag.  Sen tar jag ju prog två ggr per dag extra vilket säkert gör sitt till vad gäller ömma tuttar och sånt.

Tack Muggles för länken! Jag har försökt hitta vad som krävs för att få full score på den j-vla veckoindikatorn, men det verkar vara en väl förborgad hemlighet. Hoppas den är kass helt enkelt.

• BrudSommar2006

Telis, fredag blir jättebra för min del, jag har kollat att inte maken och Iris behöver bilen så då har jag ingen tidsstress, det är ju inget dagis på fredagar. Fast jag skäms alltid för att vara besvärlig när det gäller mat eftersom jag inte äter kött så jag undrar om jag ska ta med mig något kanske? Hm, undrar om Astrid är stadig nog för att sitta i vår sack'n'seat eller vad nu vår heter, ska rota fram den imorgon. Vi köpte den till Iris men den visade sig vara helt oanvändbar för den gick inte runt magen på henne. Risken finns ju att det blir samma nu, tror de bara funkar på smala bebisar!

Astrid blev hård i magen i juli då vi precis börjat med frukost, lunch och middag men nu verkar lilla magen må bättre, fast det törs man väl knappt säga.

• Oms

läser o läser o läser...

Frullan - kaffe! där har vi det! jag hrtvå tjejer och dricker inte kaffe - om vi ska ge oss på barnbite iteng får man väl börja pimpla kaffe dårå eller är det koffeinet i kaffet så får jag ju i mig tein drån teet samt lite latten ibland som slinker ned, en o en annan redbull har ju också hittat till min mun ska der ju erkännas så hmm

• BrudSommar2006

Men nu ser jag att Cicci skrev inte fredag? Just fredagar är bra dagar för mig annars för maken har Iris och det är ingen dagishämtning.

September, jag fattar bara inte hur de kan tillverka en sticka som visar så jäkla exakt? Hur länge har de funnits? Hade jag vetat om dem när jag var gravid hade jag blivit ruinerad.

• BrudSommar2006

Ja, te dricker jag ju någon kopp om dagen men det är ju skillnad på det och att dricka många koppar kaffe om dagen antar jag.

• Telis

Cicci, jag har förhoppningsvis en mammagruppsträff på onsdag, jag hoppas att det blir av den här veckan. Men du får jättegärna komma en dag nästan vecka!!

BS, då kör vi på fredag! Men du behöver inte ta med något, jag ska nog klara av att göra något utan kött. Men du äter fisk, eller hur? (Några stekta gurkor lovar jag att det inte blir iallafall! )

• BrudSommar2006

Minns varken Moppy eller Hjortron och knappt Storasyrran heller men så har jag ju trist nog inget minne alls nästan.

Svar på tråden Livets toppar och dalar