• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Hattis

Fin kväll och nu grilldags med goda vänner! En stor fördel med att vara tillbaka i stan och på jobbet är ju att alla kommer tillbaka. Skojsigt

• Oupsie

Hattis, hej! Mår illa lite varje dag, men inte lika mycket som innan, så det känns i alla fall bättre nu än för ett par veckor sedan. Det kanske betyder att det snart försvinner helt *hoppas*. Ha det så trevligt på grillningen!

• viktualia

Nenne - vart ska magen gå med dig?? Galet värre!

Parnassia - du klarar det där galant!!

Barnstol - in the pocket kostar lite mer men det kanske är värt det.. hm... den variant verkar f ö säljas i hålans mysigare barnprylaffär.. kanske värt ett besök....

• Klockarbol

Parnassia skrev 2010-08-23 14:16:12 följande:
    Bidrar med recept på världens godaste svartvinbärdricka, trots att det inte är en kaka.   Svartvinbärsdricka½ l vinbär1 kg socker1 citron i skivor100 st vinbärsblad½ påse vinsyra, ca 22 g1 liter kokande vattenVarva bär, blad, citron, vinsyra och socker. Slå på det kokande vattnet. Låt stå i 3 dygn. Sila och frys.Blandas 1+4

Tack snälla Parnassia! Det här receptet hade jag en gång i tiden och sen har jag letat efter det i flera år!!
    Det är verkligen världens godaste svartvinbärsdricka!

Senaste dagarna har jag knappt hunnit smygläsa, jag har gråtit och skrattat om vartannat.

Ego - Semestern är slut och jag mellanlandade i vardagen en stund i dag, närmare bestämt sisådär 5 timmar.
    I går snubblade jag på en övergiven sandal mitt på köksgolvet och trampade snett, i dag pep jag så smått när jag linkade runt på jobbet varpå de idrottande kollegorna kikade på min fot och förkunnade att den var stukad och hotade med 3-6 veckor. Sedan blev jag hemskickad.

Själv har jag bestämt att jag kan gå på foten igen om exakt 12 dagar!

Känns himla opraktiskt att hoppa på ett ben när man gifter sig

• lunagarden

Klockarbol - är det bara 12 dagar kvar till bröllopet spännande!!!

Hoppas foten läker snabbt som sjutton, mina vrickade fotleder gör fortfarande ont fast det är två månader sen jag trillade, men förhoppningsvis var din skada lindrigare

Hattis - tråkigt att läsa om MF, hoppas på bättre lycka för dig nu!

• nennesjuttioåtta

Oupsie – ingen fara, hahaha!

PB – inboxar dig Gött att hon tog godiset, då är ni snart sams!!

AM – ja, vi har tagit några i motljus men jag har inte orkat fixa dem ännu och är så där halvnöjd med dem, får se om vi tar flera. Om vi hinner (pah!)...

Snaily – kattmaten, vår sort var itne med. Vi har James Wellbeloved. Ska visst vara bra, enligt uppfödaren. Har masserat vaderna, maken har inhandlat hallonbladste men han ville jobba i morgon med så jag får inte dricka det förrän då

• lunagarden

Nenne, vill också se men jag har förståelse för om du vill vara privat!

• nennesjuttioåtta

luna – du är inboxad

Klockarbol, jäklar 12 dagar kvar till bröllop, iiiih!!! Var rädd om foten!!

• lunagarden

Nenne - tack för titten, ååååh, vilken kanonkula

Svar på tråden Livets toppar och dalar