• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru FruLLan

fru AM skrev 2010-08-23 15:30:31 följande:
    Jag menar: HUR i hela friden lyckas t ex kvinnor i krigsdrabbade områden bli gravida då? Jag skulle i alla fall känna mig lite stressad under sådana omständigheter

det där brukar vara mitt argument mot hela stress teorin också.
    Det skulle ju inte födas några barn i halva afrika, irak och andra krisdrabbade områden. och så är ju intye fallet.

• Lapinette

... eller måste det vara i kombination med en massa andra saker?

• Parnassia

FruLLan - ignorera mig bara om det är en för närgången fråga. Men vad var det som gjorde att det blev så jobbigt att veta att det var en pojke du skulle få? Jag dömer dig absolut inte för jag hade själv mycket tankar kring att få en pojke eller flicka och hade en del små bryt, men inget som liknar det som du gått/går igenom.

• Fru FruLLan

Lapinette skrev 2010-08-23 15:44:17 följande:
    Så om man aldrig har druckit kaffe någonsin .. får man tjejer då? (jag dricker ju inte kaffe).

PRECIS så är det

Näe

men jag tror att man kanske har en miljö i kroppen som kan favorisera X eller Y och det är vel just detta man ska påverka genom att lägga om dietein.

Enligt teorin ska man undvika kaffe för att det binder calcium som man istället ska tillföra om man vill ha en tjej.

• Parnassia

Det där med att påverka könet på barnet vore också intressant att höra mer om. Jag har bara hört att "om man har sex ofta får man pojkar och har man det sällan blir det flickor", pga att flickspermier är mer långlivade. Om det stämmer har jag ingen aning om dock.

• Parnassia

Förmodligen är det en skröna så som mycket annat i den här karusellen.

• Fru FruLLan

Parnassia skrev 2010-08-23 15:45:07 följande:
    FruLLan - ignorera mig bara om det är en för närgången fråga. Men vad var det som gjorde att det blev så jobbigt att veta att det var en pojke du skulle få? Jag dömer dig absolut inte för jag hade själv mycket tankar kring att få en pojke eller flicka och hade en del små bryt, men inget som liknar det som du gått/går igenom.

Helt okej fråga på.
    jag har kommit så pass långt att jag kan tänka på det här utan att gråta. Jag har kommit så långt att jag ALDRIG skulle byta ut Roffe och det kan jag säga det trodde jag ALDRIG skulle hända. Jag ville ju absolut inte ha honom när han kom.

Orsaken till att jag inte kudne hantera hela kille grejen ligegr helt och hållet i mig. Jag har dryftat det här emd mina psyokoloegr och det återkomemr en hel del nu under psykoterapin.
    Mycket mycket kort är det vel så att jag har en sorg inom mig över saker som jag själv inte fick som barn och det är det jag vill på något sätt få ge till en liten flicka. jag vill få ge henne det jag inte fick själv och ta hand om henne på det sätt som jag kanske inte blev omhändertagen själv. Jag fick bli stor och duktig alldeles för tidigt och har inte fått vara liten och bli omhändertagen.

ja det finns en hel del mer som orsakar det hela, men det är helt enkelt min egen historia som påverkar mig så oerhört starkt.

• Fru FruLLan

jag pratar jätte gärna mer om det här, både om min egen reaktion om det hela och om den teori som finns angående påverkan om könet.
    den är faktiskt väldigt intressant även om man nu inte bryr sig om det hela nämnvärt.

men nu sak jag gå hem och busa med mina två super killar och kanske pussa på deras lille super farsa också.

på återseende tjejer

• Parnassia

Tack för att du delar med dig FruLLan!

Jag hade förstått att du nu aldrig skulle släppa Roffe och gissat att det nog hade med något i din bakgrund att göra. Det låter ju superjobbigt och jag gissar att du har mycket att dryfta i terapin. OM jag tolkar det du skriver rätt måste det du varit med om påverka hela dig och ditt liv mycket. Och relationerna till din famlij och släkt kanske inte heller är okomplicerade?

Bra och viktigt att ta tag i det som du gjort! Starkt. Kram!

• Lapinette

Frullan - tack för att du delar med dig för det är jäkligt intressant!

Svar på tråden Livets toppar och dalar