• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Kan inte tiden till torsdag gå lite fortare? Trots att jag så gärna vill tro så säger magkänslan att det är tok. Är typ 6+4 nu, inga symptom mer än trög mage och det dumma Clearblue testet visar fortfarande vad som ska motsvara v 4-5. Vid ett test visade det till och med motsvarande v 3-4 , men jag hoppas att det var jag som klantade mig och kissade snett eller nåt. Jag förstår att det inte är ett precisionsverktyg men kombinationen med hur det känns i kroppen känns oroande. Maken och jag rök ihop dessutom, han tror att jag genom att oroa mig gör det ännu tuffare för den där inne och jag tror att det ska vara lite mer oro än så här för att påverka. Jag hoppas ju och vill hela tiden.

Åh vad jag hoppas att jag har fel...

• nennesjuttioåtta

september – tror inte att din oro gör varken till eller från! Mer än för din egen skull (och makens.. ) Hoppas att du kissade snett, och att din magkänsla är fel. När är det VUL?!?! r det den HÄR fredagen?

• nennesjuttioåtta

ååh vad tiden segar sig långsamt för dig!!! Här blir jag snarare "NEJJ, nu har det gått en dag TILL!". Inte för att det gör dig gladare.

• nennesjuttioåtta

och du är också inboxad (trodde jag hade tvingat på alla adressen, hahah!)

• lunagarden

september - hoppas verkligen att allt är som det ska, och jag tror defintivt inte att din oro påverkar det lilla livet där inne så här tidigt i graviditen!

• nennesjuttioåtta
    lunagarden skrev 2010-08-23 19:07:39 följande:
    Nenne - tack för titten, ååååh, vilken kanonkula
    Kanonkula, hahah det är en sjunkbomb!! Jag är ju inte så hög över havet heller... Nu får den snart inte växa mer, för skottkärran får inte plats inomhus 
  • lunagarden

Nenne - nu har den ju bara max fyra dagar på sig kvar att växa

• start september

Fin Nenne-mage! Hjärnan var såklart inte med, därför frågade jag.

Japp, VUL på torsdag.

Klart tiden känns annorlunda för oss båda.

• fru AM
    nennesjuttioåtta skrev 2010-08-23 19:22:08 följande:
    Kanonkula, hahah det är en sjunkbomb!! Jag är ju inte så hög över havet heller... Nu får den snart inte växa mer, för skottkärran får inte plats inomhus 
    Du kan inte stödja magen på barnvagnen då?
Svar på tråden Livets toppar och dalar