• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • lunagarden

Ingen kan undgå att bli berörd av Snorkis berättelse, jag beundrar verkligen din styrka att skriva här. Tårarna rinner. Kram från en mor till en annan.

• Telis
    fru AM skrev 2010-08-23 09:40:08 följande:
    Här kan du skriva allt du tänker och känner. De allra flesta som läser känner ju bara till ditt nick.
    Fast i och med en sån här sak så blir man ju lite mindre anonym helt plötsligt, särskilt om man bor på ett mindre ställe. Det är ju rätt lätt för grannar och kollegor osv att identifiera en, folk som man kanske inte vill ska känna till precis allt.

Äsch, det är väl jag som är löjligt paranoid. Det är bara det att jag inte vilja skriva om en massa jobbiga saker och känslor på ett ställe som ligger kvar på internet i evighet.

• fru AM

Det har du kanske rätt i Telis. Om du, Snorkis, vill skriva "av dig" utan att riskera att bli igenkänd så kan du ju också inboxa oss - då väljer du ju själv vem du vänder dig till. Det gäller ju alla.

Kanske borde vi ha ett "stängt forum" som alternativ när det är riktigt jobbiga saker i görningen?

• viktualia
    Det har du kanske rätt i Telis. Om du, Snorkis, vill skriva "av dig" utan att riskera att bli igenkänd så kan du ju också inboxa oss - då väljer du ju själv vem du vänder dig till. Det gäller ju alla. Kanske borde vi ha ett "stängt forum" som alternativ när det är riktigt jobbiga saker i görningen?
    fru AM skrev 2010-08-23 10:40:13 följande:
    kanske kan man lägga textfiler i galleriet?!?!
  • fru AM

Vickan: tveksamt, eller?

Undrar just var man annars kan ha en stängd tråd? FL har lagt ner det spåret vad det verkar.

• Fru FruLLan

Jag satt också och funderade på det. men jag vet inte riktigt var det kan finnas stända forum. det liggr vel liksom i de siter som förmedlar forums intresse att de är just öppna och kan locka dit folk.

fast jag håller med. Ibland har man ju verkligen funderat om hur svårt det skulle kunna vara för någon att lista ut vem man var om de råkade snubbla över ens tråd.

• Fru FruLLan

Stängda forum så klart. Jag skriver verkligen som en kratta

• nennesjuttioåtta

hej hej... Snorkis, alla tankar hos er och på lilla Sigrid. Tyckte Telis förslag var bra, skriv ett mail till henne och så får hon lägga upp en PDF (borde väl funka i galleriet? Annars kan man väl spara om den till högupplöst jpeg om det är kinkigt) eller maila oss istället, om det känns bättre. Förstår att du inte ill outa allt här. 

Allra varmaste kramar, det är helt ofattbart sorgligt och förlamande ledsamhet. Hoppas ni får det stöd ni behöver. 

• Fru FruLLan

Hej Nenne
    Har du några känningar?
    Jag vet inte hur mycket tips du fått om att sätta igång det hela.
    Men jag käkade Annanas som en dåre dagarna innan  Roffe kom. Men det var när jag öste på med Hallonbladste som det verkligen hjände något. Han kom ju 5 dagar tidigt vilket kändeas bra efter att ha gått över 10 dagar med Borren.

Svar på tråden Livets toppar och dalar