• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

BS – såg också länken igår, jag skulle ha tänkt på det i v 20 så kanske det skulle funkat. Men jag gillar inte lightläsk, det smakar konstigt *ryser*

• Ore

Vickan: Jag har typ en sådan (fick som premie i Barnens bokklubb). Smidigt att ha när lillkillen ska äta hos någon som inte har barnstol

Det jag hört om just sack n seat är att den inte passar så bra på stolar med hög rygg, vilket många har nu för tiden? Kan ju vara värt att kolla upp innan köp!

• viktualia
    Ore skrev 2010-08-23 11:43:35 följande:
    Vickan: Jag har typ en sådan (fick som premie i Barnens bokklubb). Smidigt att ha när lillkillen ska äta hos någon som inte har barnstol Det jag hört om just sack n seat är att den inte passar så bra på stolar med hög rygg, vilket många har nu för tiden? Kan ju vara värt att kolla upp innan köp!
    Ahaaa! Värsta tipset! Ska grubbla över bokklubbsmedlemskap.. .det vore nog något.. hehe... Vickan boknörd vädrar morgonluft!
  • nennesjuttioåtta

just det, ni pratade Wahlströms förut. Jag hade sån tur att en släkting jobbade på tryckeriet så vi fick kassvis med Kitty, Mary-Lou, Bröderna Hardy (?) och allt vad de hette. Hela bokhyllan full med röda och gröna ryggar.

• nennesjuttioåtta

Är det någon som har ett RIKTIGT bra recept på kaka med svarta vinbär?

• nennesjuttioåtta

vickan – som jag fattat det så ska massage av bröstvårtorna vara ett bra sätt att hålla igång värkarna när man väl är igång (eller starta dem om man är mogen) men så verkar (värkar, hahah) inte fallet vara här.

• nennesjuttioåtta

men hey, här gnuggas det ändå, för säkerhets skull. Bra som sagt att nöta på dem så de tål lite hårdhänt hantering framöver.

• lunagarden

Nenne - har en väninna som är kock som serverade en supergod Key Lime paj med svarta vinbär i, har tyvärr inte receptet, men du kan kanske improvisera

Svar på tråden Livets toppar och dalar