• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Fru E

Inte helt fel jag och maken sitter hemma och jobbar innan vi drar till Ikea först och sedan till kliniken

• muggles

EA: största lycko-tillet från mig!!! Vad ska inhandlas på IKEA? Hörde att ert kök var färdigt nu, eller?

• viktualia

Läste granntråden... blir helt tom...

men i alla fall:

fru E - hoppas att det går strålande och prutt på oförstående sväron!

Ego: jag blir så trött på mina megaboobs. Hade E-kupa före graviditeten. Amningsbhn var i G. För nån vecka sedan köpte jag en ny vanlig BH i storlek F. Den är för liten!!! Amningsfrekvensen här ligger just nu på 1-2 ggr per natt, enbart. Att brösten ändrar form får man väl leva med.. men konsekvensen av att behöva shoppa en ny bh i stl G stannar ju inte vid bhn... Gissa hur många av mina blusar och t-shirts som sitter snyggt?!? *surar väldigt länge*

• Parnassia

BS - Trist att maken verkar allergisk? Hoppas ni hittar en lösning.

Fru E - spännande saker händer idag alltså! När ska FET göras? Och trist med reaktionerna från släkten. Håller tummarna för er nu!

• Fru E

Mugglan-köket är inte helt klart men nu kan vi iaf både steka saker och ha i ugnen, det är inte illa . Vi har 3 överskåp att sätta upp, få bänkskivan levererad, få luckorna levererade, kakling, spottar så det är lite kvar. Men jag är nöjd med att kunna sätta upp lite grejor och kunna laga lite enklare mat.
    Våra eldosor sitter så dumt till på köksväggen där vi ska sätta upp fläkt och överskåp så det är det som bla dragit ut på tiden hur vi ska lösa det. Försökte poängtera till maken att han kanske skulle satt upp dem i helgen eftersom jag inte är till någon hjälp efter idag men den iden gick inte hem helt .
    Men det går framåt och i helgen kommer brodern m familj och jag har som mål att inte städa eller förbereda järnet som jag brukar utan ta vara på det som akupunktören sa att vila och ta det lugnt. Maken får jobba desto mer

På Ikea står tvbänk (Lack hylla som läggs på "fel håll") och lämna tillbaks lite grejor på listan.

• Parnassia

Åhh!   Det är ju snart! Lycka till!!!!

Svar på tråden Livets toppar och dalar