• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Fru E, håller tummarna för dig idag! Försökte sms:a men när jag bytte mobil så blev alla mina kontakter helt snurriga så jag hoppas att jag skickade till rätt nummer . Fy vilken trist reaktion från svärföräldrarna . Kanske kommer de att förstå bättre när det har fått "sjunka in lite"? Hoppas det.

• Oupsie
    muggles skrev 2010-10-19 13:43:47 följande:
    Oupsie: jag tror inte heller på sådana ovetenskapliga test men det är lite kul att fundera!
    Eller hur . Vill ni ta reda på könet?
  • nennesjuttioåtta
    snaily skrev 2010-10-19 13:53:41 följande:
    NenneNej, men hoppas verkligen Pricken är TINAD vid det här laget?? Hur mår ni?
    nä, han är rätt cool...

vi mår bra! jag gick hela vägen till och från bvc och insidan ville inte trilla ut en enda gång! Pricken nosar på 7 kg, fattas 80 g, och vägrade le åt bvc-sköterskan utan kollade nollställd ut genom fönstret.. <Annars kan han minsann skratta nu! *förälskad*

• Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-19 14:02:26 följande:
    nä, han är rätt cool... vi mår bra! jag gick hela vägen till och från bvc och insidan ville inte trilla ut en enda gång! Pricken nosar på 7 kg, fattas 80 g, och vägrade le åt bvc-sköterskan utan kollade nollställd ut genom fönstret.. <Annars kan han minsann skratta nu! *förälskad*
    Vad mysigt med en skrattande Prick! Och skönt att insidan ville hålla sig på plats . Och grattis till att Pricken har fått ett namn .
  • nennesjuttioåtta

oupsie - tackar!! hur går det med foglossningen?

• snaily

Nenne
    Hurra för lyckad promenad! Och jag tycker det låter helt rätt att Pricken sparar sina sötaste leenden till sin mamma (kanske pappa också)!

• passionsblomman

Oupsie skrev 2010-10-19 13:44:04 följande:
    Är det menopuren som ska se till att du får många fina ägg

Japp!

Åh, jag känner mig redan mer harmonisk bara av vetskapen att imorgon ska jag bara spraya hälften av klimakteriedimman.

Nenne, inget värmer som de där skratten! Tänk när han har två små vita risgryn till tänder i underkäken också! Då är de bara för söta!

• Oupsie

Foglossningen . Vissa dagar känns helt ok, men andra dagar har jag jätteont. Och det går ganska snabbt från "helt ok" till "aaaaaaaaaaj". Egentligen skulle jag vara i skolan nu, men jag orkade inte vara kvar (var på en föreläsning i förmiddags). Sitter med TENS-apparaten nu, (var det Parnassia som frågade om jag hade en sådan?) men jag vet inte riktigt hur jag ska använda den för att få bäst effekt, men jag provar mig fram. Jag ofta väldigt ont i ljumskarna, och så strålar det både uppåt i magen, och ner i benen. Men jag får ju inte sätta de där klisterlapparna på magen så jag sätter så nära ljumskarna som möjligt på benen istället.

Jag badade i helgen i alla fall . Det var skönt! Har aldrig varit någon badfantast men den här gången var det riktigt skönt att ligga där i badkaret. Bebisen i magen har börjat sparka hårdare nu också så när jag låg i badkaret så såg jag ibland hur magen hoppade . Det var roligt . Lyckades resa mig upp alldeles själv också, men maken stod jämte för han var så rädd att jag skulle ramla, haha. Han har blivit lite hönsig måste jag säga, men han hänvisar till att jag har "dyrbart cargo" så jag kan inte bli så arg på honom.

• Oupsie

PB, åh vad skönt att slippa den där klimakteriesprayen. Hoppas att det blir riktiga guldägg nu då !

• muggles
    Oupsie skrev 2010-10-19 13:58:20 följande:
    Eller hur . Vill ni ta reda på könet?
    Nej jag tror inte det. När Moa låg i magen var jag för att ta reda på det vid RUL och maken emot. Men denna gång vill jag nog inte ta reda på det jag heller konstigt nog. *hoppas det är friskt bara*
Svar på tråden Livets toppar och dalar