• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Nu har jag också testat de där testen, "svårt att säga" enligt det första och pojke enligt det andra, fast där var flera frågor som jag inte kunde svara på.

Men jag tror med på barnmorskan som gjorde vårt UL än det där testet .

Satt och funderade över min släkt och insåg att den är väldigt kvinnodominerad, så en flicka skulle följa mönstret . Av mina 12 kusinbarn är det bara 3 killar . Och alla de tre killarna har varsin syster så det finns ingen som bara har fått killar, än så länge.

• BrudSommar2006

Muggles, två tjejer är mysigt!

• muggles

BS: jag har absolut inget emot att få en tjej till. Jag tar tacksamt emot vad jag får och hoppas i första hand på ett friskt barn, kön är oviktigt. Men visst skulle en kille vara roligt då kvinnordominansen är stor i släkten. Å andra sidan kan en tjej ärva Moas kläder mm.

• muggles

Oupsie: jag tror inte heller på sådana ovetenskapliga test men det är lite kul att fundera!

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2010-10-19 12:18:19 följande:
    Snigel, ja VERKLIGEN skönt att komma igång med något mer än bara klimakteriedelen.Jag sa till sköterskan när vi gick igenom blandandet att "det känns ju bra att det vita pulvret åtminstone levereras i glasampuller och inte i små plastpåsar och att man slipper blanda det i en tesked" "Just det, sa sambon, då kunde man ju annars fått en tändare med sig i kittet"Och så garvade vi så som bara två ufon som jobbat för länge i Stockholmsnatten kan.Tur att åtminstone just vi två själva förstår oss...

Är det menopuren som ska se till att du får många fina ägg

• nennesjuttioåtta

hej hej!

lycka till idag, fru E! Pricken är fryst + AH så det är ju ingen dålig kombo. Min svärmor tror oxå et hjälper att slappna av, TROTS alla mina argument. GAH!!!!

GLASBIL! Moahahaha 

• snaily

Nenne
    Nej, men hoppas verkligen Pricken är TINAD vid det här laget??
    Hur mår ni?

Svar på tråden Livets toppar och dalar