• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Tack för era sympatier förresten. Foglossning suger verkligen! Och den begränsar mig för jag kan inte göra sådant som jag vill göra. Och jag kan inte göra sådant som jag kanske inte direkt vill, men sånt som borde göras, som städning osv.

Var hos min kurator igår och vi pratade lite om det här med foglossningen. Jag känner mig som en sån jäkla gnällkärring som inte orkar göra något och det känns barnsligt att sitta här och vara ledsen över att vi inte kan ut och resa som vi hade tänkt. Men hon sa att det är ju inte konstigt egentligen för mår man inte så bra innan, så blir det ju inte bättre av att man inte kan göra sådant som i vanliga fall hade muntrat upp en (som i mitt fall hundträning, hundpromenader, resa eller träffa folk).

Jag orkar inte riktigt med folk för tillfället så om ni bara visste hur viktiga ni är för mig just nu. För jag kan vara social med er här trots att jag sitter hemma och grinar illa på grund av foglossningen. på er alla!

• nennesjuttioåtta
    viktualia skrev 2010-10-19 15:44:18 följande:
    här är i alla fall en som sminkar sig och har på sig hyfsade kläder oavsett om jag ska lämna huset eller inte... men jag är ju lite PÅ på just den fronten.. hm... lufsa omkring hemma är inte riktigt min melodi...
    mascara och långkalsonger (eller inte hellånga, kvartslånga i merinoull, hur sköna som helst-)
  • passionsblomman

muggles skrev 2010-10-19 15:44:31 följande:
    PB: du ska bara veta vad komplicerade bilar är idag - som rymdskepp! En Merca kan ha en sådär 60-70 olika små datorer inuti. Du kan tänka dig att det kan bli många fel...

Usch jag veet! det är därför man får panik när bilmeken säger att "det verkar vara ett el-fel" på bilen! Då vet man att "nu k*kar hela skiten ur en sak i taget eller allt på en gång och ingen hittar var skalbaggen bosatt sig i det förbannade datasystemet."

FY! Tacka vet jag min ratt-lossnande lilla veteran! På den KAN det bara hända vissa saker. Även om jag haft den maximala oturen att väldigt många av de möjliga sakerna faktiskt också har hänt. men farbror hundkojedoktorn kan alltid förklara vad det är som inträffat och visa den trasiga delen. och felsökningen tar inte en halv livstid.

• viktualia

ang bilar... så var vår på service igår.. och de felsökte termometern för 500 pix extra. hoppas att det hjälpte.. surt när bilen  visar 15 minus och det är 8 plus...

• Lapinette

Vickan - jösses! Själv gick jag omkring i myskläder hela dagarna när jag jobbade hemifrån i Cannes. Inget smink och oftast hästsvans. Superhärligt! Byter om så fort jag kommer hem.

nenne - repan syns knappt men det är så förargligt när den är så skinande blank och fin (ägaren innan lackade om bilen ... säkert full med repor innan dess). Bilen är verligen makens ögonsten ... och så jag då !

• Oupsie

Muggles, vi har en saab. Tror att bilen stannade på grund av att den inte fick tillräckligt med bränsle, så det var nog inget med växellådan i sig.  Det blev bara lite svårare på grund av att det är en automat.

• Oupsie
    Parnassia skrev 2010-10-19 15:40:54 följande:
    Oupsie - såg du den här bruksanvisningen? www.cefar.se/documents/products/1838_cefar_fe... Vilken typ av manick har du?
    Jag har den här: www.cefar.se/documents/products/1571_cefar_primo_pro_inlaga_SV.pdf

Nu såg jag bilderna, fick inte fram dem innan av någon anledning.  Där fanns ju till och med bild på en gravid. Fast jag vet inte om det skulle hjälpa, för där har jag inte ont. Men tror du att man kan sätta en sån platta på var sida om ljumsken om du förstår vad jag menar? För jag har inte vågat sätta på framsidan på magen.

• muggles

Oupsie: haha ja då var det inte många rätt där Jag kan inget om det rent mekaniska i bilar men en del om elsystemet (fast det är ju olika på olika märken förstås).

• muggles

Oupsie: kan du inte ringa Cefar och fråga dem? De har säkert support på sina grejer. Du har inte tänkt testa akupunktur?

Lappis: jag är med i din klubb, skönt att strosa runt hemma i slappebyxor. Måste köpa nya för mina är verkligen utslitna nu.

• Lapinette

mugglan - just nu är mina slappisar ett par för stora jeans som jag köpte när vi var i Kalifornien .. fast det där skiftar.

Svar på tråden Livets toppar och dalar