• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Ingen aning om influensavaccinet dessvärre. Jag tar normalt inte sådana även om jobbet erbjuder, men tog såklart svinfluensan. I år gör jag det inte tror jag, så slipper jag fundera på det.

• start september

Det är nog allt annat lika bättre att en del vet på jobbet när det är saker som påverkar en så mycket. På mitt jobb vet ganska många att jag haft ett X innan tjejen och två MF som jag skrapats för sista året. Alla typ vet om det som var i v 14, även folk jag inte har knappt någon relation till alls.

Det var bara att vänja sig. Men jag tänker inte på det i vardagen nu och är nog hyfsat i balans.

Fast de pojkspolingar som sade "hö hö, är hon på smällen eller" när en kvinnlig kollega inte drack sprit fick höra att de levde...

• Oupsie

Sov gott Vickan! Glömde säga innan, så trist med kläder som inte passar.

Hattis, jobbigt samtalsämne på jobbet, kram!

• Klockarbol

Ore skrev 2010-10-19 17:44:24 följande:
    Hmm, känns som det var mer jag skulle kommenterat... Idag var jag på MVC, behövde förnyat recept på mina Nuvaringar. Men nähä, nu var det  nya rekommendationer och eftersom jag har migrän så får jag inte ha något med östrogen i - ökad risk för stroke. Så jag får nu välja på minipiller, p-stav, hormonspiral och kopparspiral. *Mutter* I-landsproblem egentligen, men från att bara komma in och få förnyat recept och fortsätta så ett år till så fick jag helt plötsligt väldigt mycket att fundera på... Som om jag inte hade tillräckligt att bolla med redan, suck.

Eh, migrän + östrogen = ökad risk för stroke... Det har ingen sagt nåt om till mig

Jag äter ju östrogen för glatta livet nu ju... För att minska den påtagliga risken för benskörhet iom att jag tydligen redan haft några år med alldeles för låg östrogenproduktion *jobbar hårt för att inte hänge sig åt bitterhet*

Så ska man då välja mellan ökad risk för stroke eller ökad risk för benskörhet? Eller nåt.

Nu blev det så där komplicerat igen

Hej på tråden förresten! Här har jobbats både dag och kväll. Hela förmiddagen gick i "Men va f-n hur vore det om nån lyssnade på vad jag säger istället för att koppla in ytterligare en konsult (säkert både trevlig och kompetent, inte det det handlar om) så det ska vara 3 konsulter från 3 olika håll som ska slita och dra i samma förbaskade projekt som jag förväntas drifta under tiden???!!!!"

Eftermiddagen artade sig och kvällen har varit alldeles rackarns tokbra!

Ett stort usch för bilar som bråkar och foglossning!

Och hejjande, tumhållande och digitala kramar till allt från hoppande magar i badkar  och sprutstarter (hette det så?) och jag vet inte allt!!
    Och mest av allt till liten Elise.

• Hattis

Tror du har rätt September, och nu är det två på jobbet som vet. Känns rätt bra. Vilka lågpannade saker på ditt jobb som häver ur sig sådant raljerande skit

• Hattis

*vinkar till Klockarbol och Oupsie och går och nannar*

• Oupsie

Hej Klockarbol! Vilka fina bilder och tjusig klänning! Skönt att dagen blev bättre ju längre tiden gick .

Nu ska du kunna se mina bilder också. Har lagt till några fler av er i tråden om ni vill se bilder på ett ofärdigt hus och barnvagn .

• Klockarbol

*vinkar go'natt till Hattis*

Snorkfröken - fy vilken dag och jag instämmer med September, eloge till dig! Och till din man som orkar säga ifrån även om det inte hjälpte!
    Det känns skönt att åtminstone din chef verkar vara en sån där sällsynt chef - en som är riktigt, riktigt bra.

Tack Oupsie  Här ska kikas på bilder så fort hunden varit ute!

I mysbyx-diskussionen är min linje snarlika Nennes - mascara, långkalsonger (fast hellånga) åsså kastar jag in morgonrock - självklart en rosa - och tofflor ^.^

Svar på tråden Livets toppar och dalar