• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Snorkfröken77

Vickan - Nä, tyvärr tror jag intede de tog åt sig och försökte bara bortförklara det.

• porchez

Snorkis får jag fråga vart du jobbar nånstans? vill du inte svara så gör inte det. annars får du gärna inboxa mig...

Här är annars en till som läst ikapp från mobilen på jobbet idag, sista halvtimmen hade jag noll motivation, men hade sagt till en kund att jag skulle vara kvar till 17 idag, så jag fick ju inte smita hem tidigare, till råga på allt så missade jag nästa träningen för att det var bilkö, här i min lilla stad   Vägen var uppgrävd precis efter en rondell och upp över en bro, så trafikljus från fyra håll för att bara ena körbanan var öppnad... 

Här är också en mysbyxetjej!! och jo jag kan gå ut i mina mysisar och handla ibland (inte för ofta) men då endast till maxi som ligger på andra sidan gatan. Hade problem att hitta tillräkligt stora mysbyxor efter att jag separerade, brukade alltid använda mitt ex träningsbyxor så de var rejält stora och hänginga. Tillslut hittade jag ett par på herravdelningen!! för stort ska det va

oj vad jag kan gå loss på ett ämne, skulle kunna skriva hur mycket som helst om ämnet mysbyxkor, men så intressant är det inte!

och Muggles och nån mer - nej jag kommer inte lämna tråden! Bara att jag ibland kan ha svårt att motivera för mig själv vad jag gör här? i en tråd som från början handlade om att skaffa barn. MEN jag kommer hela tiden fram till att det är för att ALLA NI ÄR SÅ SKÖNA, TREVLIGA, ROLIGA, ÖPPNA OCH ÄRLIGA MÄNNSIKOR! Kan ju inte klara mig utan er heller

• Hattis

Klart att det är trevligast här Porchez

Snorkis - Kraaam! Vilken h-etesdag. Jag skulle också ha stängt in mig. Och lipat hos tandhygienisten. Mitt värsta på jobbet var när jag satt i mitten i ett bord för sex personer och de andra fem diskuterade hur jobbigt det måste vara att få missfall. Jag minns att jag tänkte att detta händer inte, och jag var nära att bara resa mig upp och gå. Jag lipade men lyckades svälja tårarna så det syntes nog inte. Till största delen var det ju mitt eget fel eftersom jag inte har berättat på jobbet. Och det känns knappt nära det du behöver gå igenom nu. Jag tycker att du är urstark! Orkar du ens tänka tanken att försöka få ett barn till nu? Svara inte om du inte vill!

• viktualia
    Snorkfröken77 skrev 2010-10-19 21:17:18 följande:
    Just ja, glömde ju svara förut Vickan! Jag skulle vilja träffa både dig och Porchez IRL, vore jätteskoj. Men jag är ju lite "känslig" för bebisar just nu så jag får nog vänta ett tag till. Porchez - Ja, med facit i hand hade jag ju haft två veckor emellen som varit helt ok. Så det var väl liksom dags!
    Men jag behöver absolut INTE släpa med mig Trollet!! Han klarar sig utan mig ett tag och Porchez och jag har ju pratat lite löst om lite mat och prat i allas vår "storstad".. men inte kommit nån vart i den frågan...  mest för att våra resp liv snurrar på....  Själv börjar jag jobba och pendla åt andra hållet 1 november.. men nån fredagskväll kanske?!
  • viktualia

Hattis - gaaaa den var också hemsk! Och jag kan säga att jag bara berättat för några ytterst få att jag fått två missfall - på jobbet alltså.

KRAM på dig, gumman!!

• Hattis

Minns ni någon som för ett drygt år sedan nojade i månader inför svininfluensavaccinet? Nu är jag tillbaka! Frågan är om det är smart att så tidigt som möjligt vaccinera sig mot den vanliga influensan. Har fått för mig att det inte är bra med för mycket c-vitamin etc så att immunförsvaret attackerar allt okänt bara liksom för att det är uppumpat. Då verkar det inte heller så bra att trigga igång det med något vaccin, just om man har lätt att få missfall tänker jag. (Varför har jag inte ställt denna fråga till min gyn kan man ju undra.) Jag undrar om någon här har frågat om det vanliga influensavaccinet och har lust att dela med sig.

• viktualia

Hattis - jag läste bara att säsongsvaccinet i år är mot flera influensor och att gravida rekommenderas att ta sprutan...  mer engagerade jag mig inte i..

• Oupsie

Snorkis, fy vilken dag . Skickar en stor kram till dig! Verkligen trist att din make inte får bättre stöd på jobbet.

• viktualia

Godnattkram till alla som är vakna!

/en som beger sig mot sängen nu när Trollet ÄNTLIGEN somnat...

Svar på tråden Livets toppar och dalar