• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Klockarbol

Glassbåtar är bra

I morse lämnade jag minimadame på skolan = jag fick lov att gå upp en dryg timme tidigare än vad jag brukar (inte så morgonpigg jag inte...)

I dag har jag jobbat 7,5 timmar av mina 6 timmar per dag på mitt dagjobb (nä, matte har aldrig varit min starkaste sida...)

I kväll har jobbat knappt 3 timmar med lilla firman/mitt kvällsjobb (som är världens roligaste så det står jag så gärna ut med!)

Nu har jag tillbringat ytterligare 1,5 timme med lilla firmanjobb - packat upp dagens leverans - packat om delar av dagens leverans - skrivit ut fakturor - buntat ihop bokföringen som ska lämnas iväg - svarat på 3 av 5 mail.

Så jag tänker inte vika tvätt utan gå och lägga mig ^.^

Nattinatt allra finaste tråden ♥ (hihi, jag har smygläst granntråden å lärt mig nåt nytt!)

Förresten PB - Hur är det med onda ryggen? *här är det en såndär liten smily som kikar neråt då vet* Har du varit hos kotis?

• Tinga

Snorkis - usch, vilken dag! Inte konstigt att du kom ur balans. Men den här processen verkar ju vara två steg framåt och ett tillbaka hela tiden, så det ska ju bli bättre och bättre, även om det går långsamt. Verkligen starkt gjort av din man också, att ryta ifrån på jobbet. Kram!

EA - *håller tummarna*

Klockarbol - oj, det var en flitig dag! Hoppas att du får sova lite längre idag.

Oupsie - ajajaj; den där foglossningen verkar verkligen smärtsam.

Igår pratade jag i telefon med min bästa vän som jag berättat om tidigare, som fick missfall i 8:e veckan, efter att ha sett hjärtat picka på VUL, och som då blivit gravid för första gången efter 3 IVF och 1 FET. Nu är hon gravid igen. Det tog ytterligare 3 IVF och 1 FET för att få till det, men nu är hon i 9:e veckan med tvillingar. Jag är verkligen glad för hennes skull, att hon är gravid, men efter mina egna erfarenheter med tvillingar kan jag ändå inte glädjas fullt ut.

Dessutom är jag avundsjuk. Får man vara det på sin bästa vän, som efter sju sorger och åtta bedrövelser äntligen är gravid? Jag är avundsjuk för att hon nu kan få den graviditet jag aldrig fick, dvs att gå en i princip full graviditet med tvillingar. Det vet jag ju förstås ännu inte om det blir så, men blotta tanken på att möjligheten finns gör mig ledsen och avundsjuk. Usch, jag känner mig hemsk.

• muggles
    Telis skrev 2010-10-19 16:11:57 följande:
    Åh, vad skönt att det verkar lite ljusare för Elise! Fy sjutton vad du verkar ha det jobbigt, Oupsie! Kram!! Vi höll på att inte ta oss från bilverkstan en gång, motorn bara rusade, men det visade sig bero på att dom glömt att starta om datorn efter servicen. Jäkla bilar (och jäkla datorer).
    Det där låter jätteskumt. Datorn (för jag förmodar att du menar i bilen) borde starta (boota) när man startar bilen...
  • muggles

Snorkis: usch vilken skitdag! Men oerhört starkt av dig att vara på jobbet när kollegan visade upp sin bebis. Vad omtänksamt av din chef att ringa och förvarna, jag blir impad av henne.

• muggles
    viktualia skrev 2010-10-19 21:54:41 följande:
    Hattis - jag läste bara att säsongsvaccinet i år är mot flera influensor och att gravida rekommenderas att ta sprutan...  mer engagerade jag mig inte i..
    Jag såg däremot ett plakat på VC där vi gjorde VUL förra veckan. Det stod att svininfluensavaccin ingår i det vanliga säsongsinfluensavaccinet men att endast gravida som inte vaccinerade sig förra året, bör ta det. (Andra behöver inte verkar det som men får säkert om de vill.)
  • Telis

Snorkis, fy vilken dag du hade! Säger som PB - hoppas att det betyder att dagen idag blir bättre!

• Telis
    muggles skrev 2010-10-20 08:32:04 följande:
    Det där låter jätteskumt. Datorn (för jag förmodar att du menar i bilen) borde starta (boota) när man startar bilen...
    muggles, ja det har du ju rätt i, jag slarvar med uttrycken!  Dom skulle inte starta om datorn (i bilen, ja) utan resetta den. Före servicen fanns det något fel med bränsleinsprutningen som datorn i bilen kompenserade för. Felet fixades under servicen men eftersom dom inte resettade den så trodde datorn att felet fortfarande fanns och kompenserade fortfarande för det. Så tror jag iaf att verkstan förklarade det för oss, det var ett par år sen och jag är varken datatekniker eller bilmekaniker.
  • Telis

Åh, Televinken gnisslar tänder så jag får rysningar över hela kroppen. För er andra gamlingar så kan man jämföra det med att någon drar med naglarna på svarta tavlan *hela tiden*.

• fru AM

Heja EA och Eskimån! (Vad är glassbåt - missade den diskussionen?) 

Svar på tråden Livets toppar och dalar