• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Lapinette

Nu har maken varit inne och tittat på AC och vi är på plats 59! Upp med två steg alltså . Han "säger" att han ska gå in en gång i månaden och tittat.

• Telis

Hej Frullan!! Vad roligt att se dig! Verkar nya jobbet bra?

Lappis, jag har ingen aning, jag kan inte ens tänka på det utan att få rysningar.

• passionsblomman

Lapinette skrev 2010-10-20 12:56:08 följande:
    Nu har maken varit inne och tittat på AC och vi är på plats 59! Upp med två steg alltså . Han "säger" att han ska gå in en gång i månaden och tittat.

Jippi! Nennes bajsblöjsutskick kanske börjar ge effekt!

• Telis

Lappis, förlåt jag har missat - har ni varit på första besöket/samtalet på AC än? Vad händer nu? Jag vet att ni ska börja samla papper men hur gör man det? Är det läkarbesök och sånt som gäller nu? Och är papprena specifika för Korea eller kan man ändra sig i sista minuten och skicka dom till ett annat land?

• Tinga

Fru FruLLan skrev 2010-10-20 12:32:23 följande:
     men jag planerar att ha mer tid att spendera här väldigt snart!.

Är du gravid, eller?

• fru AM

Hej! Någon som vet bästa sättet att ang emaildress på en hemsida för att slipa spam ... är det att skriva: namn(snabela)företag.se eller kanske namn[at]företag.se ... eller något helt annat?

• Tinga

Tack ni alla gulliga för feedback angående min reaktion på min väninnas tvillinggraviditet. Jag tror att jag hade känt annorlunda om hon bara väntat ett barn, för då hade förutsättningarna varit annorlunda från början (mindre risk för hela graviditeten osv). Nu hoppas jag ju såklart inte att hon ska föda 13 veckor för tidigt också, och som PB så klokt sa; det handlar ju inte om att jag missunnar henne något, utan bara om att jag också skulle vilja ha något (som hon kanske får).

Det här med känslor är verkligen inte okomplicerat. Jag hoppas verkligen att jag kan känna mer glädje efterhand, men hon hade en väldigt avvaktande hållning i vårt samtal igår, och det var jag som fick fråga om det var ett eller två foster. (Jag visste att de satt tillbaka två befruktade ägg de senaste försöken. När hon blev gravid sist fick hon också två tillbaka, men då fäste bara ett.) Äsch, jag ska försöka att inte fundera alltför mycket och så har jag ju er och maken att prata med.

• Klockarbol

passionsblomman skrev 2010-10-20 11:43:40 följande:
    Klockarbol, ryggen är ganska risig, men inte akut ryggskottad just nu. Jag ska försöka boka en massage eller tre när jag blött färdigt tror jag. Jag har förresten just babblat en massa om dig med min jobbcoach-du ska få lära mig allt du kan!   Om du vill.Nä, men allvarligt-det är skitballt hur mycket man kan få klart för sig om olika saker genom att ta del av andras sakkunskaper. Och att man kan lära känna dessa "andra" genom att hänga på ett bröllopsforum, utan att ens vara i giftastagen själv.

Bra där att ryggen är lite bättre!

Å klart jag vill!!!!

oops, lunchen e ju slut för länge sen...

• Oupsie

Telis, då ska jag hålla tummarna för din intervju också! Hoppas att du får ett riktigt bra erbjudande med dig hem .

• Tinga

passionsblomman skrev 2010-10-20 12:12:24 följande:
    Tinga, du är verkligen bland de ohemskaste tjejer jag träffat! ♥ Jag och Heloise satt och pratade om hur fin tjej du är inatt.

Vad du är rar, PB! Tårarna började rinna på mig, när jag läste det här. Jag hoppas att jag iallafall kan vara ett litet stöd för Heloise med familj.

Svar på tråden Livets toppar och dalar