• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    Oupsie skrev 2010-10-20 13:44:26 följande:
    Lägg in något mellanslag mellan [at] eller (snabel-a) eller vad du väljer att skriva. Då blir det ännu svårare för bots att förstå att det är en mailadress (enligt min man). Grattis till jobbet förresten, glömde att säga det igår .
    Alltså ett mellanslag mellan namn och [at].
  • fru AM

Nu har jag samlat på mig en lite hög av uppdrag jag ska göra ... inte alls heltid än så länge men betydligt mer än ingenting! Poff så växer självförtroendet! (och den minililla sajten fick godkänt med beröm av "chefen")

• Ore

Oupsie: När jag läser vad du skriver, så kanske jag ändå ska vara glad att jag och min väninna som fick barn några veckor efter mig _inte_ har haft extra mycket kontakt. Nu bor vi i olika länder, så det där med att rulla barnvagn ihop har inte varit aktuellt. Men man hade ju kunnat prata betydligt mer om barnen än vad vi har gjort... Vi är dock ganska extrema tävlingsmänniskor båda två, så det kanske inte hade blivit så bra..?

Sen vet man aldrig hur det blir, min syster skulle få barn två veckor före vår kusin, men i verkligheten så är kusinens barn ca 3 veckor äldre än min systers...

Apropå lätta graviditeter, så tyckte min svägerska att det var litet jobbigt när jag som var drygt 3 månader längre gången än henne skulle hjälpa henne handla. Hon hade rejäl foglossning, ungefär som du, och jag mådde prima  

Det som är tråkigt med din väninna är ju att hon verkar se sin graviditet som "normaltillstånd", och har ingen förståelse för att andra kan ha mycket mer besvär under sin graviditet...

• Oupsie
    fru AM skrev 2010-10-20 13:45:19 följande:
    Oupsie: men vilken jobbig människa (kompisen alltså). Du ska se att "what goes around comes around" och hon kanske går över tiden två veckor och du får barn tre veckor innan BF och sen blir det hon som får ta emot råd (välmenta och välformulerade - jag tror inget annat!) från dig!  
    Haha, ja det hade varit något .
  • fru AM

Oupsie: du ser ju på Ore exempel - det där med tidsförskjutningen kan ju hända! Och tack för hjälpen med [at] !

Ore: Tack!

• Oupsie
    fru AM skrev 2010-10-20 13:47:24 följande:
    Nu har jag samlat på mig en lite hög av uppdrag jag ska göra ... inte alls heltid än så länge men betydligt mer än ingenting! Poff så växer självförtroendet! (och den minililla sajten fick godkänt med beröm av "chefen")
    Vad roligt att det går framåt!

Och självförtroende som växer är bra! Och beröm från "chefen" .

• snaily

Stort lycka till Parnassia och Telis i eftermiddag! Telis - är det samma jobb igen?

Lappis
    Ingen snö än, bara lite lite vitpudrat på fjället, och det kom igår kväll.
    Då var det även lite blötsnö/snöblandat regn i byn och blöta gator och sen skulle det ju bli iskallt inatt så maken fick brått att byta däck på sin bil sent igår kväll... jag får klara mig med sommardäck lite till, men det gick bra idag för vägarna hade torkat upp.

HEJ Frullan! Hur är det på nya jobbet?

Oupsie
    Usch vilken trist inställning av din kompis! Typiskt att hon är lite före dig i graviditeten och därmed kan "besserwissra" sig på det där viset... Men det kanske blir ombytta roller sen, hon kanske får det jättejobbigt när bebisen väl kommer ut och du får världens gulligaste och lättsammaste bebis *hoppas*
    Jobbigt med avundsjuka hur som helst.
    Själv har jag varit hur avundsjuk som helst på alla möjliga, såklart jättemycket och länge innan vi lyckades bli gravida men även sen i början av graviditeten då det mest var oro och nojor hela tiden och man undrade varför livet inte bara kunde vara lite enkelt nån gång...

• muggles

AM: grattis till bra utfört uppdrag! Du är kanonduktig är jag helt säker på men visst tar självförtroendet stryk när man går uppdragslös.

Telis: men det var värst vad du springer på intervjuer, är det 5:e på samma företag el ytterligare ett annat jobb? Lycka till, hoppas du får en fetinglön! (som ni hör är lön viktigt för mig moaahahhaaaha).

Oupsie: vi har bestämt oss för att göra KUB privat och boka in FVP via sjukvården. Skulle vi få extremt dåliga siffror (nära gränsen för FVP) el att NUPP inte visar vad vi hoppas, så gör vi FVP. Tyvärr kan varken maken el jag tänka oss att fullborda en graviditet med tex trisomi 21 Det känns hemskt och politiskt inkorrekt att skriva det och jag kommer att gråta blod om vi måste göra en abort men så är det Sedan orkar jag inte dra argumenten för det här men det finns en hel hög.

Ang din kompis så förstår jag din sits helt och hållet. Varför sa de inget förrän ni kläckte att ni var gravida? När hade de tänkte berätta då? De visste ju att vid resan måste de ändå säga det - el är de nykterister redan från början? Det kan ju hända att ni glider ifrån varandra (tråkigt när ni nu är gravida och mammalediga samtidigt) men det kan också hända att ni glider tillbaka till er ursprungliga vänskap.

• snaily

Idag har jag varit hos barnmorskan och gjort en sån där otäck glukosbelastning igen, om det var äckligt förra gången var det nästan odrickbart den här gången, UÄÄÄK!! Fråga mig inte varför det skulle göras om när jag gjorde det för bara 3-4 veckor sen för det fattade jag aldrig riktigt, men tror det stod i mvc-programmet att det "skulle" göras i en viss vecka och det kanske var någon vecka för tidigt förra gången... petitesser kan tyckas. Hur som helst var det lika normalt nu som förra gången så jag tycker definitivt vi kan avskriva den där diabetesmisstanken nu! (det var mest barnmorskan som oroade sig för det, inte jag)

SF-kurvan har planat ut - även fast jag nog tycker att magen växer lite och upp i vikt går jag ju. Har inte sådär jättestort förtroende för det där måttbandet, tycker hon placerar det lite olika varje gång... Men nu skulle hon vidarebefordra kurvan till spec.mödravården så får de ta ställning till om det behöver göras något tillväxtultraljud, antagligen inte eftersom jag ändå ligger lite över normalkurvan trots att det står lite still just nu.

Annars mår jag hur bra som helst (förutom att mitt Hb är under all kritik och jag är trött och sover kopiösa mängder, men är det inte det havandeskapsledigheten är till för? ) - trodde nog inte på förhand att jag skulle tycka det är så HÄR roligt att vara gravid! Trivs verkligen med en stor magge!

Nu måste jag nog gå och handla som en duktig hemmafru...

Svar på tråden Livets toppar och dalar