• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Muggles, inte tänka så, men jag vet att det är svårt att låta bli ibland. Skulle ni göra KUB privat, eller vad kom ni fram till?

• passionsblomman

September; Byt dagis! Jag håller helt med bla AM, man kan grubbla sönder sådant där. En annan fördel med snabbt byte kan vara att efter ju händer antagligen inte massormed annat nytt på dagiset utan det kan bli lite "exklusivt" att just ert barn kommer ny, med gott om tid och plats för introduktion. På hösten är det väl ofta lite mer fullt ös och förändringar.

Parnassia, HEJJA! Du kommer att hitta svaren på ditt val där inom dig. Du har mod så det räcker till att stå för dig själv både inför de andra på intervjun, och inför dig själv och vad ditt hjärta säger dig. Jag tror på dig!

Snorkis, jag blir bedrövad över hur mycket dåligt ledarskap det finns och att just detta med att hantera kriser, känslor och själva människan är så eftersatt på många företag. Men jag är glad för din skull, för just din chef verkar jättebra. Kan hon inte ha kurs med din makes chef?

Hjärtan kan man också göra om man i textrutan går in och klickar på omegatecknet som finns bredvid smileygubben. Där finns en massa symboler. Lärde jag mig igår. (i den andra tråden är hjärtan mycket populära) ♥

• Oupsie

Tinga, det är väl inte så konstigt att få de känslorna. Du är ju inte avundsjuk på att hon är gravid, utan att hon kan få något som du inte fick. Jag förstår att du känner att du har förlorat något, i det här fallet en normal graviditet, och att hon väntar tvillingar blir en påminnelse för dig om vad du har gått miste om. Förhoppningsvis kommer det att kännas bättre med tiden och som Mugglan (?) sa, du får ventilera det här och med din man. Kram !

• passionsblomman

Klockarbol, ryggen är ganska risig, men inte akut ryggskottad just nu. Jag ska försöka boka en massage eller tre när jag blött färdigt tror jag. Jag har förresten just babblat en massa om dig med min jobbcoach-du ska få lära mig allt du kan!   Om du vill.

Nä, men allvarligt-det är skitballt hur mycket man kan få klart för sig om olika saker genom att ta del av andras sakkunskaper. Och att man kan lära känna dessa "andra" genom att hänga på ett bröllopsforum, utan att ens vara i giftastagen själv.

• Ore

Det var minsann ingen lätt kombination att komma ihåg!

Tack för input, och sympatier, om p-medel. Just nu lutar det starkt åt hormonspiral, men jag har ett tag till på mig att fundera... Ska dit 1 november igen, och då ska jag ha bestämt mig!

Snorkis: Hoppas verkligen att du får en bättre dag idag Kram!

Tinga: Det är klart att det känns att din väninna har möjlighet att få den graviditet som du inte fick, en fullgången tvillinggraviditet... Kram till dig också!

Mugglan: Vart tog optimismen vägen? Det är ju faktiskt högre sannolikhet för att allt går bra än för motsatsen. Även om du är 40 och alla risker är litet högre, så är de fortfarande ganska små (Fast det är klart att du får noja litet om du vill )

• Telis

Lappis, åt du på stanniolpappret också, eller?

Tinga, din kompis är nog rätt avundsjuk på dig också skulle jag tro, om det hjälper?

Parnassia, jag håller tummarna stenhårt! Hoppas att du kommer hem med glasklara svar på alla funderingar!

Jag ska också på intervju i eftermiddag, om jag inte gör bort mig helt så ska jag också få med mig ett erbjudande hem att fundera på. *hoppas, hoppas*

• passionsblomman
    Telis skrev 2010-10-20 11:54:24 följande:
    Lappis, åt du på stanniolpappret också, eller?

OMG vad ryysligt!

Oj vad spännande med intervju för dig också! Vad mycket det är på jobbfronten!

• passionsblomman

Tinga, du är verkligen bland de ohemskaste tjejer jag träffat! ♥ Jag och Heloise satt och pratade om hur fin tjej du är inatt. Hon ringde igårkväll och vi pratade skitlänge.
    Alltså, alla de olika områdena i ens liv som berörs av en sådan här sak är ju bara helt sanslös. Det är som Heloise säger "hela ens liv vänds helt upp och ner". Och ÄVEN om det absolut primära såklart är livet och överlevnaden för både mamma och barn, så är det ju hur många andra saker som helst som man berövats och som självklart måste vara ett sorgerbete kring. Och som vi vet går man igenom sorg stegvis och ganska långsamt. Vissa saker kommer kanske alltid att kännas inom en.

Att du inte fick bära dina barn hela vägen är inte en liten grej. Det vore väldigt underligt om det inte skulle röra upp känslor i dig när någon annan står i liknande läge i sitt liv.

Sedan är det skillnad på att avundas och att missunna någon tycker jag.

Att avundas är ju att "det där vill jag också ha!" medan att missunna är att önska att den andre inte haft det alls.

• Fru FruLLan

hejsan tjejer
    det var ett tag sedan jag var inne nu. Eller rättare sagt det var ett tag sedan jag skrev något. Jag har nämligen smygläst vid några tillfällen.
    Hoppas att allt är bra med er alla.

mugglan: Härligt med ett pickande litet hjärta på VUL!!!! underbart! grattis gumman och hoppas att du kan börja våga hoppas lite. Förstår dock att oron kan sitta djupt. har följt snacket om kub en del. Hopaps du får klockrent bra siffror trots ådler och sånt så det inte dyker upp funderingar. Kommer hålla tummarna.

nenne: Vet att du skulle på efterkontroll. har fått för mig att det gick bra hoppas att det är fallet. Har du läkt okej? hur känns allt. Hur känns själva tankarna på förlossningen nu? har ni fått bra hjälp eller ska ni fortsätta att förslka få reda ut det med någon?

telis: Kul emd intervjuer och hej gumman. du var borta ett ganska lånt tag från tråden verkar det som. Kul att du är här igen och himla kul emd intervjuer och så. Är det nåt du verkligen vill ha som du ska på intervju på igen nu? Hoppas det och hoppas att du får ett oppenerbjudande.
    ore: lycka till också till parnassia. Hopaps verkligen att det går super bra.

otroligt stora tumhållnignar går till EA som jag sett har fått en glassbåt (gulligt). hoppas vekligen verkligen att det ska bli en lhel tårta av den glassbåten.

Annars så har jag ju börjat nytt jobb och har därför inte tid eller möjlighet att hänga här så mycket. Man måste ju vara ordentlig iallafalld e första veckorna. men jag planerar att ha mer tid att spendera här väldigt snart!

Just det
    Tinga: Förstår absolut dina dubbla känslor inför kompisens tvillinggraviditet. Inte alls ett lätt läge. varma jätte kramar!!! och hoppas att det går bra med maten hemma hos er.

• Lapinette

Hej Frullan!!!!! Trivs du på nya jobbet?

Telis - självklart äter jag inte stanniolpapper trots att jag ständigt och jämnt är hungrig. Är det gott?

Svar på tråden Livets toppar och dalar