• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie

Ore, trist att du inte kunde fortsätta med ring. Är ju så smidigt. Och angående material till ert kök, skulle inte tro att det kök du valt skulle vara sämre än från de flesta andra köksleverantörer. Snarare tvärtom!

• Oupsie

BS, trist att maken mår dåligt av kaninen . Men nu säger de ju att det är bättre att ha husdjur än inte för att minska risken för allergier hos barn så det borde ju inte vara någon fara för barnen, om de inte har visat några tecken på allergi än.

Tycker att det där med allergier är jättekonstigt. Själv är jag allergisk mot katter, och det senaste prick-testet som jag gjorde visade även att jag skulle vara lite allergisk mot hund men det är inte alla katter som jag känner av, och extremt få hundar som jag är allergisk mot. Så det verkar variera från individ till individ.

• Klockarbol

Oupsie - helt fantastiskt att det kan bli ett hus av paketen på första bilden
    Och vilken underbar bild på hunden!

Rackarns - jag har missat nästan hela programmet om världens bästa konditorer på ettan :(

• Klockarbol

Allergi varierar mycket mellan olika raser och även en del mellan individer.

När jag jobbade yrkesmässigt med djur så testades bara med blodprov, pricktesten är mer osäkra tydligen.

Senare i livet så pricktestades i nån hälsokontroll på nuvarande jobbet och den tantiluran hon tog i för kung och fosterland när hon prickade så nästan hela arbetsplatsen reagerade positivt på ALLA ämnen

• Oupsie

Klockarbol, ja eller hur, ikea-hus . Och hunden, ja hon får en att dra på smilbanden minst en gång om dagen i alla fall .

• Oupsie

När jag gick på allergiutredning så sa de att blodprov var för dyrt, så därför använde de sig av pricktest istället. Men det var ett antal år sedan så utvecklingen har kanske gått en del framåt. Förhoppningsvis! Tycker att det är konstigt att det inte finns bättre metoder att motverka/bota allergi med tanke på alla avancerade saker som kan göras inom sjukvården idag.

• Oupsie

Nehe, nu ska jag också gå och sova. Måste plugga imorgon, dötrist och långtråkigt, och inte alls underbart, men det måste göras.

• Fru E

*kliar mig i huvudet och undrar vad jag gör uppe än*

Ja just det maken tvingade mig att titta på film för att lugna mina ruvarnerver

Ruvar på ett 6 celligt embryo där det gjorts AH *kryss i taket* och vi har 9 kvar i frysen

Allt såg ut som det skulle så nu är det bara att knapra piller och stoppa upp vissa andra i dryga två veckor eller mindre

• start september

Tjoho för Fru E:s glassbåt!

Här har det nätshoppats vilt både Villervalla samt Maxomorra så nu är det klänningar och tunikor på väg till lilla kräsna damen. Hittade inget riktigt fint på Freshmilk som kändes prisvärt idag, men återvänder. Nu är det projekt julklänning kvar. Fats en annan dag. Go natt!

• start september

Migrän och Östrogen = stroke var en nyhet även här. Jag har ju haft kopparspiral i många år eftersom migränen förvärrades av p-piller. Usch, det är mycket om kvinnors hälsa de inte har koll på.

Svar på tråden Livets toppar och dalar