• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Ore

Fru E: TUMHÅLLNING pågår!!! Heja glassbåten, dags att börja växa från minijolle till lyxyacht!!!

PB: Ooohhh, sprutstart. Blir lagom att hålla tummarna för dina ägg, när Fru E har ruvat färdigt och förhoppningsvis plussat

BS: Jobbigt med Jocke och makens allergi... Hoppas att ni hittar ett bra hem åt honom

Vickan: Sympati med bröstproblem. Låter ohyggligt jobbigt att få ännu större bröst, när man redan tycker att de är i största laget.

Oupsie: Hoppas du hittar något som hjälper mot foglossningen... Tens eller något annat

Mugglan: Moa är lika klipsk som vanligt, val-nötter Har inte hört något om jobbet, och de sa att de skulle höra av sig med besked vare sig det var positivt eller negativt. Vacklar mellan alternativen att jag inte fått jobbet, att de har mig som "andrahandsalternativ" och förhandlar med någon annan i första hand, eller att de helt enkelt haft för mycket att göra med den nybyggnad de håller på med (de hade testkörning på gång, och av erfarenhet vet jag att det är stora och viktiga grejer, och kan ha genererat mycket arbete om det inte gick bra). Just nu testar jag dessutom strutsmetoden, vill INTE ringa och få höra att "just det ja, nej du fick inte jobbet"... Fast snart får jag väl ta mig i kragen ändå...

Mjukiskläder: Har inte haft som vana att byta direkt efter jobbet tidigare, men det kommer nog bli mer av den vanan nu när jag har lillkillen. Jag går gärna kring i mjukiskläder, sånt som åker på när jag är nyduschad efter träning (om jag duschar hemma, vill säga) eller om jag ska gå hemma en hel dag. Men jag byter om ifall jag ska gå ut. Och jag försöker att hålla det någorlunda snyggt, inte en massa kläder som är uttvättade och tappat formen totalt... Barnmaten har dock gått hårt åt vissa plagg här, det är ta mig tusan morot eller tomat i allt - härliga fläckar Och inte kan jag slänga det direkt i tvättmaskinen heller...

• Hattis

EA, hoppas allt har gått bra!

Fy vad tungt det låter Oupsie, jag skulle bli galen.

Hoppas att du fixar UVIn utan antibiotika AM, det är verkligen skit. Säger som BS m fl, jag rullar snabbt iväg till toan utan rädsla för att simmarna trillar ut, gravid har jag blivit ändå.

• Hattis

PB - det låter meckigt det där. Hoppas verkligen att du känner dig bättre fysiskt när du kan dra ned på sprayen iaf. Då börjar det lite mer på riktigt då *tar fram pompomgrejorna*

• Ore

Hmm, känns som det var mer jag skulle kommenterat...

Idag var jag på MVC, behövde förnyat recept på mina Nuvaringar. Men nähä, nu var det  nya rekommendationer och eftersom jag har migrän så får jag inte ha något med östrogen i - ökad risk för stroke. Så jag får nu välja på minipiller, p-stav, hormonspiral och kopparspiral. *Mutter*

I-landsproblem egentligen, men från att bara komma in och få förnyat recept och fortsätta så ett år till så fick jag helt plötsligt väldigt mycket att fundera på... Som om jag inte hade tillräckligt att bolla med redan, suck.

• Hattis

Uäh, har just blött hysteriskt mycket näsblod (har mig själv att skylla, pillade mig i näsan, men ändå) Har varit med om det en gång förut och det känns liksom helt hysteriskt, inte blöder det så mycket när man ramlar och slår sig? Vilket meck. Det har nog slutat redan, har en halv toarulle i näsan fy för den lede. Hade sån där bra näsblodblodstoppare efter den senaste näsblodsattacken för ett par år sedan men den är spårlöst borta.

• fru AM
    BrudSommar2006 skrev 2010-10-19 17:34:32 följande:
    Hörrni, jag kan rekommendera er alla att vara lite restriktiva med graden av mjukiskläder och osminkning ni kör med hemma för man vet aldrig vem som ringer på dörren... bara ett litet tips av en med viss erfarenhet.
    TAck för tipset, BS! Jag är alltid sminkad efter 8 (innan dess öppnar jag inte dörren) och har om jag har mjukisbyxor bara mina allra finaste (och enda) från IcaMaxi i Trollhättan. Och har man riktigt mycket juveler i öronen så ser ingen byxorna förresten ... Känner mig safe.

Ore: Ta minipiller. Mini-Pe. Och sätt larm på mobilen så du kommer ihåg att ta dem rätt tid. Lätt som en plätt. Fast jag förstår frustrationen över att det inte blev som du tänkt dig.

• Snorkfröken77

Hej hej, igår var det dags för bakslag igen. Sov dåligt natten till måndag (vaknade en gång i timmen) och sen var det två kollegor på jobbet som kom och beklagade sorgen, sen var jag till tandhygienisten och blev plågad av borttagning av tandsten under 40 minuter. När jag sen frågade om min tandsten berodde på att jag varit gravid och sovit med öppen mun (idiot, jag borde hållt tyst!) och tanten/tandhygieniste förtjust ylade om jag nyss fått barn och VAD blev det så bröt jag ihop och började gråta. Ingen höjdare. Sen var jag ur spår resten av dagen och när sedan min chef ringde mig på kvällen för att förvarna att tjejen som gått hem en månad innan mig skulle komma och visa upp sin bebis idag bröt jag ihop totalt efter jag lagt på. Fy fan vad orättvist det känns!

Det gick iaf ganska bra, jag satt och gömde mig på mig rum men jag hörde bebispip  då gjorde det ont i magen.

Jag håller tummarna för EA att hon ska förvandlas till en hel glassfabrik!

Jag avskyr också krånglande bilar, de ska bara fungera!

Jag tillhör ju definitivt mybyxemaffian som ni vet sen förut, har flera uppsättningar som jag glider runt i, bla tre velourdressar i svart, grått och rosa. Maken brukar kalla mig efter färgen: svarta pantern, gråa pantern eller rosa pantern

Ore - Skumt med ringarna, men bra att de är försiktiga, tror man har varit lite för slapphänt rent generellt sett med hormonella preventivmedel.

Enda erfarnheten jag har av TENS var på förlossningen och jag tyckte inte det fungerade alls, kände ingen smärtlindring öht.  Intressant att se att det är flera som har positiva erfarenheter av det.

• fru AM

Snorkfröken: vilken skitdag för dig! Allt på en gång, liksom. Skulle vilja ge dig en gigantisk kram på riktigt!

• passionsblomman

Snorkis, vilken jävla dag!

Hoppas de tidigare erfarenheterna av att på en dålig föler en bättre stämmer inför din morgondag!

• passionsblomman

Snorkis, hur har det fungerat för din make, som skulle börja jobba full tid rakt av? Och hur är hans chef? Din verkar ju vara oerhört bra.

Svar på tråden Livets toppar och dalar