• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • passionsblomman

Oupsie, fy fadriken vad vidrigt med den där foglossningen!
    Men roligt med sparkar som syns utanpå!

*Guldäggshoppas-it´s now or never*

• Oupsie

Har smyläst lite i helgen men har inte haft möjlighet att logga in och kommentera. Såg att ni pratade om bilar som kan gå sönder... Kan berätta att vi inte hade en speciellt angenäm resa till mina föräldrar. Varningslampan för motorn böjar lysa och maken saktar in och stannar bilen vid en pakeringsficka på vägen. Då stannar motorn... jippie, och då hade vi bara kommit en fjärdedel av sträckan ungefär. Men vi läser i instruktionsboken och efter samtal med min pappa och en person på bilverkstaden i min hemstad så bestämmer vi oss för att köra vidare. Problemet är bara hur man får igång bilen, för man måste gasa för att den inte ska dö, och eftersom vi har automat kan man inte lägga den i en växel med en gång, utan först måsta man passera reverse så att säga, alltså behövdes bådas insatser för att få igång bilen, maken vred på tändningslåset, och skötte pedalerna medan jag snabbt fick se till att lägga i "drive". Bilen gick som vanligt, tills dess att man kom under 50 kilometer i timmen... då dog den. Det blev inte så bra i rondellerna om vi säger så, men vi fick in en ganska bra teknik på att starta bilen i alla fall (stackars växellåda säger jag bara). Gah, usch vad man var stressad, hatar när bilar krånglar! Men till slut kom vi fram i alla fall. I går kollade verkstaden upp bilen och det verkar som att allt som behövdes var en uppdaterad programvara. Så vi kunde köra hem med den och än så länge fungerar den utan problem.

• nennesjuttioåtta

snaily - han har faktiskt smilat mest mot maken, men det känns ok. Vilken belöning efter att ha varit borta hela dagen, mötas av ett leende! Men nu börjar jag också få se gliset.  

pb - ååh risgryn! men inte i brstvårtan, tack! Guldäggstillverkningen har startat!!!

oupsie - att det sk göra så jävla ont! men skönt med bad, hoppande mage och hönsig man.

• nennesjuttioåtta

åh, läste heloises inlägg Vilken orättvisa!

• passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-10-19 14:42:05 följande:
    åh, läste heloises inlägg Vilken orättvisa!

Ja, hela ens inre vrider sig ju!
    men läs vidare! Jag har messat med henne senare idag och det verkar iallafall inte lika nattsvart som det lät inatt.

• nennesjuttioåtta

shit,  u har nästan hela dagen gått och jag har inte gjort nåt mer än ätit lunch, sjungit för Pricken och smetat på mig mascara. zzzzzzzz

• nennesjuttioåtta

Pb - piuh, men ändå. Vilken hemsk situation! 

• Lapinette

nenne - varför mascara? Ska du gå ut?!

• Oupsie
    passionsblomman skrev 2010-10-19 14:43:26 följande:
      Ja, hela ens inre vrider sig ju! men läs vidare! Jag har messat med henne senare idag och det verkar iallafall inte lika nattsvart som det lät inatt.
    Läste Heloise inlägg precis innan jag skulle på föreläsning, och sen såg jag vad hon hade sms:at dig och det låter ju bättre i alla fall! Skönt!
  • passionsblomman

nennesjuttioåtta skrev 2010-10-19 14:45:20 följande:
    Pb - piuh, men ändå. Vilken hemsk situation! 

Så jäkla fruktansvärt på så många plan att jag blir helt darrig i både benen och hjärtat.
    Och hon beskriver allt så himla bra så jag lever mig in alldeles galet mycket. FY vilken början på livet som förälder.

Svar på tråden Livets toppar och dalar