• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Tinga

Fru E - stort lycka till idag! Om det är en glassbåt ni ska sätta in, blir du automatiskt en glassbil då?

• Tinga

PB - men det är väl bra att allt ser jättebra ut nu? Skönt att du slipper en massa mer nedåttjack snart.

• Fru E

Tinga-maken skakar på huvudet

Dags att åka till Ikea och sedan kliniken!

på er!

• snaily

Guuud vad sugen jag blev på glassbåtar nu då!
    Kanske dags att äta lunch...

• Tinga

Fru E skrev 2010-10-19 12:13:13 följande:

Tinga-maken skakar på huvudet Dags att åka till Ikea och sedan kliniken! på er!

Vilken tur då! Kanske inte så kul att behöva gå runt och tralla den där fåniga melodin hela dagarna!

• passionsblomman

EA, Jag har just haft en lite utläggning inför min sambo om vad jag tycker om alla de där kommentarerna.

Mugglan, Just det, det var ju NU du var mest avslappnad ever in your life. Bara lekfull och positiv. Full av hopp och utan en jobbig tanke i huvudet....

Ni som följer HeliPanzer och Elise kan kolla andra tråden vad hon sms:ade mig nyss.

Snigel, ja VERKLIGEN skönt att komma igång med något mer än bara klimakteriedelen.
    Jag sa till sköterskan när vi gick igenom blandandet att "det känns ju bra att det vita pulvret åtminstone levereras i glasampuller och inte i små plastpåsar och att man slipper blanda det i en tesked" "Just det, sa sambon, då kunde man ju annars fått en tändare med sig i kittet"
    Och så garvade vi så som bara två ufon som jobbat för länge i Stockholmsnatten kan.
    Tur att åtminstone just vi två själva förstår oss...

• snaily
    passionsblomman skrev 2010-10-19 12:18:19 följande:
    Snigel, ja VERKLIGEN skönt att komma igång med något mer än bara klimakteriedelen.Jag sa till sköterskan när vi gick igenom blandandet att "det känns ju bra att det vita pulvret åtminstone levereras i glasampuller och inte i små plastpåsar och att man slipper blanda det i en tesked" "Just det, sa sambon, då kunde man ju annars fått en tändare med sig i kittet"Och så garvade vi så som bara två ufon som jobbat för länge i Stockholmsnatten kan.Tur att åtminstone just vi två själva förstår oss...
  • passionsblomman

Tinga skrev 2010-10-19 12:10:50 följande:
    Fru E - stort lycka till idag! Om det är en glassbåt ni ska sätta in, blir du automatiskt en glassbil då?

Hahaha! Tittillli-ti-ti! ti-ti-titti-ti-ti-tiiiiii!

(min sons ord för "glass" var länge "Tiii-tiiit" eftrsom vi alltid köpte av glassbilen)

• passionsblomman

Tinga skrev 2010-10-19 12:12:12 följande:
    PB - men det är väl bra att allt ser jättebra ut nu? Skönt att du slipper en massa mer nedåttjack snart.

Ja det är skitbra! -Bara det att man själv inte har så mycket att komma med i vad man kan säga sig kunna utläsa av det grå/svarta flimret på den där skärmen där de tolkar ens innersta så att säga. "jaha, ja säger du det så" är det mest man kan tillföra.

Svar på tråden Livets toppar och dalar