• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Porchez, inte mer än vad du gjort. Möjligen prata med ägaren direkt, men är det hyresrätt så låt värden hantera det. Jag har erfarenhet från ett radhusområde - hundägarna visste inte att hunden skällde när de var borta och det tog ett tag innan någon granne sa till trots att alla stördes. Då fixade de så att hunden inte behövde vara hemma själv längre stunder och så tror jag att den lärde sig och blev tryggare med åren.

• passionsblomman

Val-nötskommentaren var förresten underbar!

På Granngården köpte jag en massa adventsbelysning jämte kattmat och skottkärra, grensåg, fågelmat. Sonenes bästa jacka ever (fristads vindtäta och fodrade fleece med reflexband), schyssta handskar, tja där finns verkligen en hel massa grejor!
    Har ni inte sett reklamen? "Vi ses på granngården!"

• Klockarbol

Oj vilken fart det varit i tråden i dag! Hejja

Tack för alla snälla kommentarer om min klänning

Å då ringer telefonen
    Typiskt när jag äntligen hinner in innan alla andra gått och lagt sig...

• start september

Vår lilla tjej funderar nu mycket på vad folk heter. Att mamma och pappa har namn har hon vetat länge och använt, men att farmor och farfar hette saker var en stor nyhet. Efter att ha frågat många gånger i helgen vaknade hon mitt i natten och när maken kom in frågade hon vad farmor heter. När han svarade nickade hon, vände sig om och somnade om.

• start september

Hoppas att ni hittar något bra hem då BS! Är det pälsen eller ströet maken är allergisk mot? Är det ströet kanske det går att ordna?

• start september

Någon som tips på webshop för lite roligare klänningar? Vi undviker ju helst rosa här och utbudet är då skralt, både för vardagsklänningar som hon vill ha på dagis och för fest. Villervalla har jag kollat och köpt lite, men mer?

• porchez

BS usch vad tråkigt med Jocke! tråkigt, Lappis vill inte ta över honom? eller räcker det med en kanin ert hem kanske?

Ja vi får hoppas det hjälper när han tar emot brevet, borde bli imorgon eller onsdag. Hunden skäller fortfarande och jag hör hur hunder hoppar mot dörrhandtaget, hoppas ägaren kommer hem snart, för det här är hemskt att lyssna på!

BS - det liknar ett bröd som jag brukar göra, och jag brukar också blanda i aprikoser, fikon har jag inte testat, men det ska jag nog göra nästa gång..

Nej nu har jag tröttnar på NY-fruar och stänger av TV och dator och lägger mig i sängen och läser igen! För vet ni, jag har äntligen hittat ro att läsa igen..

• BrudSommar2006

Maken tycker inte att vi kan göra oss av med Iris kanin men det går bra att gnälla och påpeka hur dåligt han mår hela tiden och säga att det är mitt fel som skaffade honom och att nu utsätter jag barnen för en massa allergener så de också blir dåliga osv. Han sitter bara i köket nu för han kan inte vara i vardagsrummet. Nu har han i alla fall börjat med sina allergitabletter så får vi se om de hjälper.

• Klockarbol

kängu skrev 2010-10-18 20:05:34 följande:
    Jag trodde att de enda som åkte till Granngården var typ... bönder BS, vilken underbar bild jag får i skallen med dig i pyjamasbyxor och advokatgrannen AM- kasst med UVI

Hihi - Jag sällar mig härmed till böndernas skara
    Fast det kanske är fusk, jag bor trots allt mitt i skogen och har haft en massa djur   
    Även mina ridbyxor är införskaffade där!

Appropås bönder så tillbringade jag idag 7 km bakom en traktor som varit å spridit flytgödsel... Låt oss säga att det inte doftade jordgubbar direkt - dessutom blev jag åksjuk på köpet :S

Är det ofint att lösa ikapp tråden när man pratar med sin nyseparerade bror?
    Nä, jag tänkte väl det

PB- tror du har inspirerat både mig och min arbetsplats! Jag var sas inte ensam om att komma krypande med grotesk huvudvärk till jobbet i dag! Många var huvudvärkarna som gjorde sig ärende till "plåster- och pillerlådan" i dag.
    Fast jag tror min huvudvärk kom av sig i ovan nämnda åksjukepärs!

Nenne - jag lider med dig över Nancys jaktlycka! (Och fnissar över den mycket målande beskrivningen)
    Vår förra katt placerade en död Gröngöling innanför elementet i farstun. Det luktade inte heller jordgubbar och tog en hel evighet att den förbaskade fågeln!

Hattis - jag tror att jag lyckades lägga bilderna synbara för inloggade medlemmar så du borde kunna se dom!?

Nu - badkar!

• fru AM

Klockarbol: det enda jag skulle kunna invända mot att du läser ikapp tråden medan du pratar med nyseparerad bror är väl att du inte ger OSS din fulla uppmärksamhet

BS: En gnällgubbe! MAn kan vaccinera sig mot pälsdjursallergi - men det enklaste kanske vore att (tråkigt nog) lämna Jocke vidare till någon oallergisk familj ... Sätt upp en lapp på Ica? (Om kaninen alltså, inte maken)

Svar på tråden Livets toppar och dalar