• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

Det blir då ingen fågelmatning i år

• BrudSommar2006

Nenne, aj då. Vi tänkte försöka oss på fågelmatning i år igen och hoppas att katterna inte tar någon pippi i år heller.

• BrudSommar2006

Usch, vi måste nog göra oss av med Jocke, maken är jätteallergisk och mår dåligt av att ha honom i vardagsrummet. Han bodde ju ute förut men att ha honom där när det är minusgrader och vattnet fryser känns inte kul, vi har ju långa vintern framför oss. Nu när han bott inne ett tag tror jag inte att vi kan sätta ut honom igen heller för nu har han ju hunnit vänja sig vid värmen. Stackars Iris som blir av med sin kanin. Om någon vill ha en kanin så hojta...

• start september

Sicken fångstmaskin hon är Nancy. Finns det något att göra mer än att vänta tills det växer bort? Jag har ju så smått börjat lyckas med visst mått av uppfostran på snart 2,5-åring, vad motsvarar det i kattår?

Vickan, tipsar också om en handkräm som förr hette Ungentum Merck och var receptfri på apoktek samt om A-creme som eksembarn ofta blir hjälpta av. Tillräckligt med fisk alt Omega 3 har hjälpt mig lite, jag har en variant av lätt psoriasis som i kombination med kylla eller för mykcet vatten blir läskig på fingrarna.  Till vardags funkar de stora mängder Canoderm jag smörjer resten av psoriasisen med liksom indirekt.

Jag gör nog nästan som du BS nuförtiden och springer så fort jag kan till toa, men gravid har jag ju blitt ett gäng gånger i alla fall.

Vad bra AM att kapslarna inte ens behövdes!

Granngården, javisst! Iallafall på Ön, där är det den vettigaste divershandeln på landsbygden om man vill ha trädgårdsgrejor eller snöskovlar eller så. Har faktiskt inte ens reflekterat över att de finns i Sthlm.  

• start september

Vad tråkigt BS. Har ni inte någon carport eller så där man kan ha en mer isolerad bur? Eller ett grovkök eller så dit man kan ha stängt? 

• porchez

tooodelliooooo i tråden! hur mås det här då??

Tack Nenne för namnet och förklaringen! Jätte fint! I like it!

BS - förlåt men jag skrattar gott åt din berättelse (och åt dina rosa mysbyxor med blommor) du är för härlig och berättar allt så roligt

Granngården - tjejen från landet säger inget mer hmm eller ni har ju sagt det själva 08-or. Hur är det med tjejerna från andra sidan landet i den andra stora staden? Har ni varit i en Granngården butik? eller iaf. hört talas om den??

Moa är ju bara för söt!

Muggles - har du fått det där brödrecepter från en bok som heter nånting om oliver och timjan? tycker jag känner igen det...

och som vanligt kommer jag bara ihåg att kommentera det som står på den senaste sidan.

Men jag vinkar till er som skrivit längre bak i tråden *vink vink* *släng kyssar*

Ja det jag kommer ihåg är att ni pratat om känslan av att ha barn på dagis, och av naturliga skäl har jag inget att inlägga där Vad gör jag i den här tråden egentligen??! tur att ni pratar om annat också, så som spensalva!

• porchez

dagens problem! känns som jag har nått nytt att ta upp varje dag.

Men grannes hund skäller hela tiden , jag tror han (grannen) inte ens är hemma. Det började i förra veckan, varje dag när jag kom hem från jobbet så skäller hunden! I fredags skickade jag ett mail till hyresvärden som idag svarade att de skulle skicka brev till ägaren. Idag så hörde jag det direkt när jag kom hem vid 17-tiden, sen skällde hunden en hel timme, jag var till gymmet i två timmar men efter att jag kom hemn, har hunden bara fortsatt att skälla! Så jag gissar på att den skällt nu i minst 4 timmar

Vad kan man göra, tycker så fruktansvärt synd om den lilla stakarn...

• start september

Lite länkar Vickan:

http://www.a-creme.com/
     Finns på hälsokost och på vissa apotek. Dyr men bra. Går att beställa gratisprov.

Och den andra heter Unguentum Merck, men verkar möjligen vara passé. Hittade någon studie som visade att A creme var så mycket bättre.

• BrudSommar2006

September, tyvärr bor vi i ett rätt litet hus och har inga sådana rum eller ytor. Vi har ju garaget men han kan ju inte sitta instängd där i total tystnad med någon som kommer och gör rent buren och ger honom mat typ en gång om dagen. Plus att då skulle han ju inte få komma ut något heller.

• passionsblomman

Tack för brödreceptet Mugglan! Det måste provas. jag älskar bröd med nötter och frukt!
    jag tänker nog stoppa dit aprikoser också.

men vaddå brödformar? är det sådana där krogar som brödet får fint mönster av, eller avlånga sockerkaksformar?

Svar på tråden Livets toppar och dalar