• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • fru AM

Usch vad jag läser slarvigt ibland ... det är ju en butiksskedja! Vadå noll-åtta?

• snaily

Hi hi, man är verkligen nollåtta om man aldrig varit in i en Granngården-butik

Parnassia
    Om jag inte minns HELT fel så skickade jag vidare gelén till EA... om hon har den kvar är det dags att börja gnugga den nu!

• fru AM

TYVÄRR ha rjag aldrig varit inne i en Granngårdenbutik! Sorgligt oerfaren citytjej ...

• Ore
    Tinga skrev 2010-10-18 11:07:10 följande:
      Vilken krångelpappa du verkar ha! Det låter som att han jämt måste säga sitt hjärtas mening i alla lägen (refererar till vad du berättat tidigare också), och det är ju uppenbarligen inte alltid det bästa. Det är ju schysst att han vill hjälpa till, men verkar behöva lite träning i vad som är lämpligt att säga/inte säga. Kram!
    Ja, krånglig var ordet. Fast det lustiga är jag han är inte sådan som person i andra lägen, mot andra än familjen, där är han mycket mer för att 'låta folk sköta sitt' eller vad man ska kalla det. Fast iofs säger han att han brukar tala om ifall han vet några nackdelar med ett visst sätt. Problemet är när det inte finns några tydliga nackdelar. Det är ju jättebra att han påpekar saker, när det finns argument bakom. Det är de där "det är amatörmässigt", "det blir inte bra" och liknande kommentarer som jag ogillar starkt. För det finns liksom inget mer bakom. Suck...

(Fast jag kanske ska tillägga att min pappa är väldigt trevlig, hjälpsam och omtänksam på många sätt, men det här är helt klart en av hans mest negativa sidor, tillsammans med hans jäkla ältande... Så jag kan även räkna med att få höra om ALLT som inte är gjort som han tycker ungefär varenda gång han hälsar på...)

• snaily
    fru AM skrev 2010-10-18 16:35:09 följande:
    TYVÄRR ha rjag aldrig varit inne i en Granngårdenbutik! Sorgligt oerfaren citytjej ...
    Du har ju rätt långt till närmaste butik har jag just konstaterat, (i Arninge eller Värmdö verkar den ligga), så du är förlåten!

Ore
    Är du helt säker på att vi inte har samma pappa?

• Ore
    fru AM skrev 2010-10-18 12:35:32 följande:n
    jag har fått urinvägsinfektion Extremt obekvämt! Dricker citronvatten som en galning men jag vet inte om man kan lita på det. Tranbärsjuice innehåller socker (som matar bakterierna) så det tänkte jag strunta i att dricka. Några fler huskurer någon kan informera om?
    Tranbärskapslar?
    Det nyttiga från tranbär, minus sockret...

Kul med hemsidesnickeri, förresten

• Ore

Haha, det hade visst Snaily redan tipsat om. SÅ kan det gå när man läser ikapp...

• viktualia
    fru AM skrev 2010-10-18 16:35:09 följande:
    Ha ha!!

Granngården är Lantmännens butikskedja! Och det råkar finnas en i hålan. MEN citycoolingen Vickan har fortfarande aldrig varit där! *garvar glatt*

(och japp, jag ska både läsa FL-tråden och skaffa Helosan)

tackars!!!!!!!!

• fru AM

NEJ Vickan - du ska köpa spensalva från Granngården!

Svar på tråden Livets toppar och dalar