• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • nennesjuttioåtta

muggeli - Ok! hey, visst är du gravid idag med?

• start september

A.M,

det finns osötad på hälsokosten! Det finns även kapslar om man inte gillar juicesmaken (helst ska man ju få i sig mycket).  Rekommenderas!

Jag fick ju en massa sådana första tiden i karusellen eftersom jag frångick det gamla klassiska rådet kissa efter sex. Jag tyckte det kändes mer självklart att ligga blick still så att allt simmade på rätt håll, men lönen blev UVI en hel släktjul på främmande ort. Aaargh. Då var juicen och kapslarna räddningen.  

• Lapinette

mugglan - huuuuuuuuurrrrraaaaaaaaaa!!!!

• start september

Jag mår bra av att jobba och tänker inte mycket under dagtid. Jag litar på att dagispersonalen hör av sig om det är något. Lite klurigt är det nu när de snruurar mycket folk på hennes avdelning, men nu har det väl lagt sig. Ska besöka ett annat dagis där vi står i kö och kolla, kanske ska vi ändå byta. Vårt nuvarande har vissa nackdelar, men personalen har vägt upp. Men storbarnsavdelningen gillar jag inte (nu går hon på mellan där de är 2-3,5 år) så det kommer nog bli ett byte så småningom.  Det är ett pussel när man ska tänka på om man får ett syskon, då vill man ha samma dagis och det ska finnas bra småbarnsavdelning...

Det som däremot känns lite hårt är att maken reser en hel del och när han är hemma jobbar jag ibland kväll för att ta ikapp. Då saxar vi nästan så att hon inte träffar båda föräldrarna tillsammans på kvällarna på en vecka.  Det är skitsvårt, men just nu mår vi i familjen bäst på totalen som vi har lagt upp livet, men om några år så ska vi förhoppningsvis ha ett till barn i familjen och då är det väl daga att fundera igenom med nya ögon.  

• Lapinette

Och vi är på plats 61 i kön igen ... I know, ni får slå mig nästa gång vi ses. Ett slag för varje gång jag går in och kikar.

• nennesjuttioåtta

lappis - *donk* Eller sa du NÄSTA gång du kikar? Fast grattis till avancemang!

• muggles

Nenne: hon garderade sig med "nästa gång vi ses" vilket ju inte är så ofta...

Usch jag känner mig oinspirerad på jobbet idag. Har ändå fått gjort en massa men det känns liksom inget kul just idag. Vädret kanske?

• muggles

Lappis: jag ska komma och rigga så att du får en elstöt varje gång du loggar in där höhö

Svar på tråden Livets toppar och dalar