• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • start september

Jättefin klänning Klockarbol och vilket fint foto på er!

Oj sicket kalas BS, hade också känt mig lite lätt utsocknes i det sammanhanget.

Det lät som ni haft det bra AM, vilka bra barnvakter ni verkar ha. Var Hektor arg och ledsen eller bara vaken? Nio timmars sömn är fantastiskt skönt när man får till.

Gosnosen tittade ju in också - vad roligt att höra av dig.

Bra helg med mycket frisk luft och trädgårdsarbete här. Förkylningarna jagades bort av det verkar det som

Surfar på adventssjärnor, ska storinvestera i flera nya likadana till ett helt våningsplan, är för en gångs skull ute i god tid med något sådant.

Saknar de trådisar som tagit paus.

• Hattis

Tjo, glider in efter en så´n där trevlig hösthelg som har innehållit både egentid, middag med vänner och frilufsande ute  Otrevligt nog är jag fortfarande inte frisk och fortfarande lite sänkt av medicinen. Börjar få lite panikkänslor över hur länge jag ska må dåligt, förhoppningsvis blir jag ju gravid om ett tag och då lär det ju inte vara på topp direkt och en viss tid efter förlossningen är ju inte kroppen direkt fit om man säger så - hjälp när ska jag få min kropp tillbaka egentligen?! Se´n är det väl inte så himla mycket att gnälla om egentligen, tror jag är lite förkylningsdeppig.

• Hattis

Såå härligt det låter AM Vill också!

Lite avis även på nya vardagsrumsmöbler Vickan, förstår att du är nöjd över att ha fått dem på plats.

Klockarbol var ser man din klänning? Hittar ingenting i ditt galleri *nyfiken* Vad seriöst med album till gästerna! Jag är superimpad! Säkert jätteroligt att få Jag tyckte att bara tackkorten var en pärs att skriva för hand.

Ballt lantiskalas BS! Inte så lite Bullerbykänsla.

September - antar att det är jobbrelaterat julsurfande? Jag försöker att blunda för all jul tills det lackar mot första advent. Fast några julklappar har jag faktiskt redan köpt (och hoppas att jag inte hinner glömma bort dem i december som jag brukar göra).

• Tinga

Klockarbol - så fina ni var!

Snorkis - vad gullig du är! Jag känner mig knappast som det du beskrev mig som, men det är ju bra om jag lyckas förmedla den bilden. Ibland, när jag funderar på hur det var i min barndom, undrar jag hur mycket latare än sina föräldrar man kan bli? Fast sen funderar jag lite till, för när man var barn gjorde (iallafall jag) man ju inte särskilt mycket nytta hemma, så det kanske är i förhållande till det jag tycker att de jämt var så flitiga? *snälla någon - säg att det säkert var så*

Vad bra att du delar med dig av hur du upplevt olika bemötanden! Själv tycker jag att det är jättesvårt att veta hur man ska bemöta folk i sorg, och ibland tror jag att man blir låst bara för att man försöker göra allting "perfekt", vad nu det är. Din gamla kollega verkar verkligen ha fattat det här med att döden är en naturlig del av livet, och hur man behandlar sådant, men precis som du tycker jag att det känns som att döden är något "onaturligt" (eller iallafall behandlas som det) i många sammanhang.

BS - vilket spännande kalas! Kul med krypandet också.

Parnassia - det är förstås jättesvårt att råda någon annan hur de ska göra, men om jag var du tror jag att jag skulle prova på jobbet, förutsatt att jag tyckte att det verkade vettigt även efter nästa möte. Du tror inte att du kan jobba lite deltid i början, för att kunna fortsätta vara hemma med Lilla ett tag till, även om du börjar jobba? Tror du att dina chanser att få ett annat jobb ökar om du tackar ja till det här? Isåfall kan ju det också vara något att fundera på. Kram!

PB - vad trist att du och sambon hamnade i ett gräl just nu, när ni verkligen ska vara där för varandra, fast jag förstår ju att det var just det grälet handlade om. För typ 10 år sen läste jag någon bok som hette typ Män är från Mars, kvinnor är från Venus; en ganska fånig amerikansk bok i många avseenden, men där stod mycket just om det där med männens grottbeteende (visa kärlek genom det de gör) kontra kvinnornas behov av att tala om saker istället. Har inga råd att ge, men skickar massor av sympati och kramar! Hur länge till är det du ska spruta? Är det 21 dagar totalt?

Hattis - vilken härlig helg du haft! Precis så som man vill ha det; lite lagom kombination av ute och inne, sällskap och ensam.

• muggles
    snaily skrev 2010-10-15 16:52:56 följande:
    Japp, fick 1:70 för trisomi 13/18 och 1:76 för trisomi 21. Det var bara PAPP-A-värdet som ställde till sannolikhetssiffrorna, allt annat var normalt. Mycket yngre förresten är nog att ta i! Tre år tror jag bara!
    Kommer du ihåg rätt siffror nu??? El menar du 1/700?
  • muggles

Snorkis: jag förstår att du inte vill lägga upp bilderna på S på nätet, jag tycker du gör helt rätt. Men jag har inget emot att se en bild av henne om vi skulle träffas ngn gång IRL. Jag har jobbat på sjukhem och varit med när gamla gått bort och fått göra i ordning dem för "sista vilan" så jag är inte rädd för döden och hur människor i döden ser ut. Vad fint av din kollega! Vi kan lära oss mycket hur man "borde" göra. Själv har jag redan sedan förut tänkt att det iaf är viktigt att inte ignorera folks sorg. Tex när min kollega förlorade sitt andra barn i 4:e månaden, så hade det varit så "lätt" att låtsas som ingenting, men jag valde att skicka ett litet kondoleansbrev. Han uppskattade det verkligen! Enl mig behöver man inte alltid hitta tröstande ord, det räcker att bara bekräfta sorgen.

Luna: jag fyller 40 i januari. Vad skönt att höra att du fick så fina siffror!

• muggles
    passionsblomman skrev 2010-10-16 16:53:05 följande:
    Solde, jag tror att det endast är i tant-tråden som man kan prata om tant-träffar... I just denna är det nog ingen öht som skulle kalla sig tant tror jag. I synnerhet som Tanten i den här tråden är detsamma som mens.
    Jodå jag är definitivt på väg mot tant!!! Jag köper tom skvallerblaska nu för tiden (förr läste jag bara hos frisören), har börjat köpa tidningen S som är som en gottepåse

EA: grattis till köksinvigningen!

Är det bara jag som inte känner att hjärtat slits ur kroppen när jag är och jobbar och inte tillsammans med mitt barn???

• muggles

PB: vad tråkigt att ni grälade igen!! Det är ju en jättesvår situation. Även jag och maken som normalt är otroligt samspelta (våra kompisar verkar tro att vi aldrig grälar ) hade precis en sådan diskussion före den planerade FET:en. Jag tyckte att han inte engagerade sig men det visade sig att han inte ville fråga mig för han trodde att ämnet var känsligt. Suck.

Men det där att din sambo tror att du är "i hans huvud" - är det inte precis det felet vi tjejer ofta gör?! Att vi tror att våra män borde förstå precis hur vi tänker och känner och ge oss det stöd som vi just då behöver? Nu förstår jag ju att du har försökt förklara det här för din sambo, men jag menar mer allmänt så är vi tjejer ibland dåliga på att kommunicera våra behov tydligt. El det kanske bara är jag...

• muggles

Hattis: skit med att du mår dåligt Jag har faktiskt - sjukt nog - uppskattat mitt lätta illamående bara för att det jag känner mig mer gravid då. Men det är ju för att det är lätthanterligt, behöver ju inte spy. (Förstår att det måste vara asjobbigt att spy som Vickan och Vänner gjorde.) Men det är ju lättare att stå ut med att man mår dåligt om man vet att det beror på en graviditet...

Vickan: grattis till nya möbler! Får vi se bilder snart då?

• snaily
    muggles skrev 2010-10-18 08:31:28 följande:
    Kommer du ihåg rätt siffror nu??? El menar du 1/700?
    Jajamen, det var verkligen så dåligt! Hade det varit 1/700 hade jag inte funderat ett enda dugg och därmed heller aldrig tagit reda på papp-a-värdet och grottat in på såna funderingar.

BS
    Kalaset lät superskoj, grisning är underskattad underhållning!

Helgen gick snabbt, det var skoj att ha sällskap av maken på dagarna men nu är det vardag igen och jag och Korven får klara oss själva.

Telis
    Tack!

Svar på tråden Livets toppar och dalar