Hej hej i tråden. Norrskensflamman från "den andra tråden här"
Eftersom det inte var så många inloggade i den andra tråden så "råkade" jag glida in här...Eftersom några av er trevliga människor brukar glida in i vår tråd, så tänkte jag att ni kanske inte misstycker om jag glider in här nån gång 
Eftersom jag inte följer era förehavanden så måste jag fråga Parnassia: Hur gammalt är ditt barn?
Jag har nämligen varit i ett liknande dilemma som dig, verkar det som.
Jag blev uppsagd när jag var mammaledig med vårt andra barn. Paniken steg. Måste hitta jobb, nu-nu-nu. Maken tryckte på också, han ville vara pappa"ledig" minsann. Och så fick jag DET erbjudandet om DET jobbet, som jag drömt om, på DET stället. MEN jag blev tvungen att pendla. En baggis tyckte jag. Yngsta dottern var 9 månader och äldsta 3 lite drygt.
Men fy bövelen vad jobbigt det var
! Kanske för att jobbet inte blev vad de lovade. Kanske för att jag hela tiden led jättemycket av att jag befann mig ganska lång väg från mina barn när de blev sjuka, när de var i dålig form osv. Jag visste att de hade det bra med pappsen, men samtidigt led JAG fruktansvärt av att inte vara där när de ropade på mig. Å andra sidan så var det enormt positivt att min man var hemma och fick ett mycket bra och nära förhållande till barnen. Så allt har en fram och en baksida.
Personligen känner jag att jag missade mycket av den där gosiga småbarnstiden, för jag var så trött när jag kom hem på kvällarna efter att ha kört lång väg, samtidigt som jag tycker det var rätt att maken fick vara hemma och ta ansvar för barn och hem. MEN, själva jobbet i grannkommunen var INTE värt det priset. Jag hade, så här i efterhand, hellre tagit ett annat jobb, närmare hemmet, bara för att finnas nära och slippa den långa påfrestande pendlingen.
Fundera några dagar (om du har den möjligheten) och gå på din magkänsla. Det är mitt råd. Varje familjs situation är unik, så utgå från ER familjs situation.
Lycka till med vad du än beslutar Parnassia!