• MSW

Livets toppar och dalar

I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

Då kör vi!!

Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

• Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Parnassia

Hej hopp!

Japp Nenne, det var jag som skrev om bajs till nacken typ.

Muggles - åh slottet ser ju alldeles... alldeles underbart ut!! HUR tänkte din chef?

Här har vi också varit hos frissan idag, alla tre. Tom Lilla blev lite klippt, hon hade några strån som hängde ner i ögonen. Tre klippningar = 300 spänn = lagom! *nöjd* Bokade dessutom i onsdags. En fördel med att inte bo i storstad!

• Parnassia

Här har livet  fö förändrats på en em kan man säga.

Från att ha gått i mammabubblan till att ha fått ett jobb på ca 7 timmar.

Ett jobb som jag känner mig väldigt osäker på, men de var däremot säkra på att de vill ha mig.

Usch. Ångest. Hur ska jag göra? Ska tillbaka och träffa dem igen på onsdag. Hoppas jag lyckats reda ut mina känslor och frågor lite mer tills dess.

Men nu ska jag försöka skita i det, ta ett glas vin och sjunka ner i soffan. Är gräsänka.

• Parnassia

En sak till. Amningen är nog över och det bidrar nog till den allmänna förvirringen och deppen.

Lilla har inte ammat dagtid på mer än en vecka och i natt ammade hon inte heller.

Det enda som känns riktigt positivt med detta är jag kan gå ut och börja leta efter en BH som lyfter behagen till forna höjder igen.

• passionsblomman

Hallå, jag behöver lite hjälp!

...av någon av er somIVF:at med långa metoden.

Jag sprayar ju, och nu kom lägligt nog blödningen-precis så jag inte kan få svar av kliniken på vad jag nu kom på att jag inte minns. Nämligen: ska jag minska ner spraytillfällena till 1g/dag nu eller först när jag börjar med sprutorna?

Varför minns jag inte allt det här!?! Jag känner mig som ett spån!

• passionsblomman

Nej, det måste vara vid sprutstarten man går ner i spraydos....tycker jag mig förstå av vad jag kan hitta att läsa via Google. Nu gör jag så, och kanske kan jag få tag på CvL imorgon och fråga också.

• passionsblomman

porchez skrev 2010-10-15 16:34:23 följande:
    Hej! JAg har inte läst nånting, så det här kanske hamnar helt fel. Men självklart så menar jag betydligt OTREVLIGARE forum!!! Finns ju inga trevligare än ni tjejer heller, ett o trillar bort och blir så fel. Hoppas ingen tog illa upp.. Nu är det FREEEDAAAG!!!!!! Jag har suttit två timmar hos frisören och är härligt blond igen! Lite tråkigt bara att sätta upp håret direkt när man kommer hem efter ha blivit nystylad, men nu är det gymmet som kallar och jag ska testa mina nya spinningskor, spännande! ;)

Porchez, ja tänk att ett litet o kan ändra allt!
    Jag trodde nog att det var typ så du egentligen menade. Hihi!

Parnassia, men vad dåååå för jobb nu då? Klart de vill ha dig! Frågan är väl istället om de är värda dig?

• viktualia

Parnassia - grattis till jobbet och hm.... även till ambivalensen.. Känner igen det där med grym kluvenhet, men av andra skäl... Har f ö fortfarande inte fått nåt besked om min förvirrade ansökan...  Förstår om det hade varit najs om maken hade varit hemma så att du hade haft honom att prata med....

... och amningen... hm.. här pågår det lika lågintensivt som innan... har inte gjort nåt avslutningsryck.... än..

• snaily
    passionsblomman skrev 2010-10-15 19:49:35 följande:
    Nej, det måste vara vid sprutstarten man går ner i spraydos....tycker jag mig förstå av vad jag kan hitta att läsa via Google. Nu gör jag så, och kanske kan jag få tag på CvL imorgon och fråga också.
    *Lägger pannan i djupa veck*
    Har bestämt för mig att det är som du skriver, man minskar inte på dosen förrän vid sprutstart.

Parnassia
    Spännande med jobbet, grattis! Nyfiken på vad det handlar om.

• viktualia

apropå CvL så gick jag förbi där igår kväll.... tänkte på er som förknippar det området med nåt rätt annorlunda jämfört med mig... hm...

• BrudSommar2006

Parnassia, sover hon hela nätter alltså? Och somnar själv också? Oj vad långt ni har kommit med allt i så fall! Astrid är en storsnuttare fortfarande och det är inte lockande att ta de där skriknätterna med ledsen liten som vill fortsätta snutta... så det får vänta lite till.

Svar på tråden Livets toppar och dalar